Citat:
Ursprungligen postat av
Jugosloven
Jo jag såg det, men det är inte hela texten...som sagt..något långt och manipulativt!
Jag har, som några andra här, "erfarenhet" från denna kvinna!
Hur är hon?
Jag har erfarenhet av missbrukare. Jag har aldrig missbrukat själv pga att mina föräldrar dog av missbruk så jag kanske låter lite hård men jag har läst mycket om det även i vuxen ålder då jag he levt ihop med inte bara en utan två missbrukare.
1. Dem ljuger oftast alltid.
2. Dem är rena i några månader sen brukar igen sen rena igen sen brukar igen
3. Abstinensen är oftast det som gör att Dem brukar igen
4. Ingen i våran närhet visste om att dem brukade förens långt långt långt efter och då märktes det på te.x viktnedgång. Resten vad bortförklara ganska bra om jag ska vara ärligt
Sverige behöver ändra lagen ja. Men vi kan inte heller ändra den så att barnen ska bestämma vad dem ska göra för jag menar ett barn har inget konsekvenstänk, inget ansvar förståelse och annat som växer när man blir äldre.
Men vi behöver lyssna på barnen mer
OCH om detta skulle ha existerat idag hade E*meralda levt
1. Missbrukare och alkolister som har förlorat sina barn under sådana omständigheter ska omöjligt få tillbaka vårdnaden förens dem har tagit tag i sina liv under en lång period.
Drogtester och alkotest
Stabilt liv med bostad och arbete under en lång period
Uppföljning ofta första året, minst 1 gång i veckan första 3 månaderna sen 1 gång varannan osv. Barnet ska inte släppas helt!
Kammarrätten har oavsett om dem följde EN av våra lagar gjort ett grovt fel här och borde stå i försvar.
En benzo beroende som jag har hört är ett av det svåraste beroende att bli av med SKA inte ha vårdnad av 3 barn efter såhär kort tid MED information att BÅDA föräldrar är sjukskrivna och inte arbetar och det är ofattbart att dem här vuxna människorna som sitter i vårat rättssystem INTE har tagit det här på mer allvar.
Vi behöver utbilda våra rättssystem om drogberoende, alkolism och andra saker som är farligt för barn för dem har uppenbarligen missat detta i sina 5 år i skolan.
Vi har många nyktra missbrukare med bra kunskaper i det här landet som kan ge en väldigt bra inblick i hur det fungerar och vad som är viktigt att förstå.
Sluta ta in en kostym nisse som har läst sig till drogmissbruk. Vi behöver verkliga människor som vet hur det fungerar och vi behöver det nu. Utbilda ett 50 tal personer för olika instanser och SPECIELLT för ärenden där föräldrar vill ha tillbaka sina barn.
Tänker fortfarande på rättegången och den här lilla flickan hela tiden.
Får man gå på rättegången tror ni? Eller är den stängd för allmänheten?
Hur gör dem med begravningen? Kan man kanske ta reda på det lite mera🤔