Citat:
Ursprungligen postat av
Krussedull
Haha tack för ett skönt svar!
Jag sitter inte på några givna lösningar.
Det gör inga andra heller, det är det är det jag vill komma fram till.
Vad som är rätt och fel vet ingen i dagsläget.
Jag håller med dig i det du skriver här. Ingen vet och framförallt vet vi inte vad som händer med oss människor som blivit smittade i framtiden.
Det jag inte kan få mitt huvud runt är bland annat:
Vaccin rusas ut i blixthastighet - vi struntar helt i djurförsök
Att varenda biltillverkare i USA och i EU gör sig redo att börja massproducera respiratorer.
Att länder med en handfull fall tar självmord på sina ekonomier och skapar massarbetslöshet.
Att gott som alla länder i Europa agerar som en enhet, förutom ett land. Sverige. Påminner om WW2 där varenda land var i krig men ett enda land stod ut - Sverige. (Säger inte att världskrig är på väg, men visst är det märkligt).
OECD samt Spaniens premiär minister (säkert många fler) börjar ju mana på att skapa en liknande plan för Europa som "Marshall planen", alltså en plan lik den som hjälpte Europa att byggas upp efter WW2.
Samtidigt som allt det här händer så sker också vår tids största krigsövning sedan kalla kriget sker i Europa. "Defender Europe". USA och NATO övar på en attack från öst.
Man har inte ens avbrutit övningen för att hjälpa länder som Italien eller Spanien.
Alla har sin uppfattning. Min tanke är att Europa förbereds för något vi än inte vet om. Sen om det är dödligheten på viruset, en invasion från Ryssland eller en meteor ska slå ned i jorden - I don't know man!
... Finns hur många punkter till man kan skriva in här för att förstå att läget är extremt allvarligt och unikt för vår generation.