2020-03-24, 18:55
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Hur många folksamlingar på 500 personer har du stött på de senaste två veckorna?

Precis. Vi behöver ingen lock-down utan vi lyssnar till myndigheter. Därför kommer sveriges ekonomi stå sig betydligt bättre är resten av hönsen i EU
Citera
2020-03-24, 18:55
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Förmodligen kan dom bara tuta. Signalen betyder ju att man ska gå till skyddsrummet.
Men, man tycker att högtalarna borde kunna uppdateras till att sända röstmeddelanden.

Nej, den betyder egentligen att du ska ta dig inomhus, stänga fönster och ventilation och slå på radion, P4.
Citera
2020-03-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kuba, Ryssland och Kina skickar läkare till Italien, men EU-länderna gör inte det.

Bådar inte gott för EU-samarbetet när allt är över. Vi sviker italienarna och det lär kommas ihåg.

EU har fullt upp att förhandla om medlemskap med Albanien och Nordmakedonien så de hinner inte med Italien. Förhandlingarna startade visst idag och ska slutföras under coronakrisen så folk i medlemsstaterna inte hinner reagera.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Hur många folksamlingar på 500 personer har du stött på de senaste två veckorna?

Mellofinalen 2020?
T-centralen i rusningstrafik?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu åker Stockholmare till Österlen o smittar ner lokalbefolkningen där..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/osterlen-drar-till-sig-storstadsbor-som-flyr-fran-coronasmitta
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Ifall myndigheterna hade vett att stänga skolorna, så skulle trängseln minska för övriga passagerare på bussarna. Viktig sjukhuspersonal skulle få lättare att komma till arbetet utan att smittas på vägen.

- Det är galet att elever i årskurs 5 - 9 fortfarande har närvaroplikt, med förevändningen att föräldrarna annars behöver vara hemma. Elever i årskurs 5 - 9 kan vara hemma ensamma, utan ständig tillsyn.
Ja, sannerligen!

Men låt oss se det positiva i bedrövelsen!
Efteråt kommer vi ju kunna jämföra de olika länderna och lättare se vad som kan fungera nästa gång, tack vare att alla länder har följt olika policies.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det som är spännande är hur det tickar på i Sverige.

2277 smittade
Vilket är en siffra som endast publiceras för att hålla Svt tittarna lugna o få dem att ta bussen till jobbet.

136 intensivvårdas.
Något jag inte misstror så länge siffran uppdateras.

36 döda. Även det en siffra som det i dagsläget inte finns någon anledning att ifrågasätta.

100 000 kr frågan är hur många är egentligen smittade? Hur snabbt sprider den sig (här kommer allmänhetens agerande o uppträdande in)?

Har Sverige kylts av med att folk vidtagit rätt skyddsåtgärder? Man tvättar händer. Man håller avstånd. Man stannar hemma. Man går inte på föreningsträffar, krogen eller har stora fester... eller rycker folk på axlarna?

Tror tyvärr det finns tuffingar som rycker på axlarna. Dom flesta tror jag däremot tar det på allvar.
Citera
2020-03-24, 18:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Detta är helt jävla sjukt. Jag blir helt galen. Jag har fan jobbat hela mitt liv och mina förfäder och det saknas material i sjukvården???

Vart har alla. Pengar tagit vägen????

Ja du, har du möjligtvis en idé om var de tagit vägen? Jag vet, vill gärna höra hur du tänker. För att ge dig en liten fingervisning så har Finland beredskapslager för 3 år.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det verkar redan ha tagit fart i Stockholmsförorterna. Det var väl det många här var rädda för.

Håller det i sig så får vi förmodligen se lite färre skjutningar i år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Förmodligen kan dom bara tuta. Signalen betyder ju att man ska gå till skyddsrummet.
Men, man tycker att högtalarna borde kunna uppdateras till att sända röstmeddelanden.

Nej signalen betyder att man ska gå hem och lyssna på nyheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du, har du möjligtvis en idé om var de tagit vägen? Jag vet, vill gärna höra hur du tänker. För att ge dig en liten fingervisning så har Finland beredskapslager för 3 år.
Om man är halvfinsk kan man migrera?
Citera
2020-03-24, 18:58
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
"Funderingar"? Inget som anges i din länkade artikel.

Nej, det kommer som sagt från andra håll och är just funderingar eftersom ingen vet. Men det är inte orimligt att det finns gamla som dör även i detta i hemmet. Hur många är svårt att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in