2020-03-23, 12:18
Medlem
Skidlifts avatar
https://youtu.be/a0iyhOQyoDU

Tycker det är lite mytoman vibb på denna Lisa Evander
Citera
2020-03-23, 12:27
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Har Swebbtv börjat censurera kommentarer på youtube?
Det har dom gjort länge. Mina tämligen välformulerade kommentarer försvinner där ibland. Rätt snurriga konspirationsteorier i kommentarsfältet är tydligen okej men inte högerradikala tankar.
Citera
2020-03-23, 21:26
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

Precis, fick samma känsla. Såna kärringar har man ju träffat.
Citera
2020-03-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Precis, fick samma känsla. Såna kärringar har man ju träffat.

De har en sällsynt dålig förmåga att selektera bort alla mytomaner som bara vill synas.
Citera
2020-03-24, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Tyckte att Erik och Matti var det bästa på kanalen. Synd att det försvann.

Fan. Har de slutat?

De var mina favoriter, kunde vara lättsamma trots allvaret. Att håna de djävla sverigefördärvarna har de också varit bra på.

Mats Dagerlind på Radio RLM för några år sedan var också riktigt bra. Ensam var han sämre men tillsammans med andra var han toppen.
Citera
2020-03-26, 19:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

Jag tycker snarare hon är usel på att uttrycka sig och verkligen berätta något och lägga in egna åsikter/värderingar. Hon snurrar mest kring orden.
Citera
2020-03-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag tycker snarare hon är usel på att uttrycka sig och verkligen berätta något och lägga in egna åsikter/värderingar. Hon snurrar mest kring orden.
Hon kanske pratar om något som hon själv inte upplevt, och då blir det kanske inte så autentiskt. Inte vet jag, för jag har inte tagit del av avsnittet. Jag blev nämligen fed up av det tidigare programmet som hon var med i (handlade det om ungdomsbrottslighet månne?).
Citera
2020-03-26, 19:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hon kanske pratar om något som hon själv inte upplevt, och då blir det kanske inte så autentiskt. Inte vet jag, för jag har inte tagit del av avsnittet. Jag blev nämligen fed up av det tidigare programmet som hon var med i (handlade det om ungdomsbrottslighet månne?).

Hon är jobbig att lyssna på, i alla fall.
Citera
2020-03-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hon är jobbig att lyssna på, i alla fall.

Inte bara vad man säger utan också hur man säger det som jag ofta tycker.

Skall sägas att gubben i morse (repris igen) inte verkar helt okunnig. Vad han
nu hette. Kina och Corona.
Citera
2020-03-28, 14:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
De har en sällsynt dålig förmåga att selektera bort alla mytomaner som bara vill synas.

Mytoman?

Citat:
I programmet förklarar Lisa Evander varför hon och hennes familj överväger att flytta till Spanien och varför hon tror att Sverige står inför stora problem. Hon tycker att politikerna måste ta sitt ansvar.

När Lisas son blev knivhuggen och rånad på sin jacka bestämde sig familjen för att köpa ett hus i Spanien. Beslutet berodde också på deras ökade pessimism om utvecklingen i Sverige när det gäller ekonomin och kriminaliteten i stort.

Polisen var väldigt medkännande i samband med rånet men de gjorde aldrig något verkligt försök att gripa brottslingarna, trots att det fanns bevakningskameror som kanske hade fångat händelsen.

[---]

Hon säger att 30.000 svenskar har köpt hus på Solkusten bara de senaste sex åren.
Ca 20.000 svenskar väljer att skattskriva sig utomlands varje år och hon tror att denna siffra kommer fortsätta öka eftersom kriminaliteten i Sverige hela tiden ökar. Dessutom finns en stor mängd svenskar som bor i Spanien på deltid som kan välja att skattskriva sig där.

Lisa tror att ekonomin i Sverige försämras ytterligare på grund av den stora invandringen till Sverige av folk som inte betalar skatt, samtidigt som det sker en utflyttningen av välbeställda svenskar.

Hon förklarar också att hon misstror regeringens ”feminism” och exemplifierar med Socialstyrelsens skrift ”Till dig som är gift med ett barn”. Skriften är ett hån mot kvinnan och visar att man inte menar allvar med sin feminism.

Sverige styrs av känslor, menar hon, och inte av intelligens. Dessutom sker en omfattande korruption som resulterar i att ansvariga inte ställs till svars när kostnader skenar och projekt blir försenade.

[---]

https://www.youtube.com/watch?v=-tkqA7kzLFc

Man behöver självfallet inte dela hennes kritik av hur svenska politiker styr Sverige... men det är rätt ovanligt på Flashback att avfärda denna kritik som mytomani. Hur tänker du?
Citera
2020-04-01, 06:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Känns som om Wilgert desperat ringt upp alla i adressboken o hört vad de tycker.

Och missar hela poängen.
Citera
2020-04-02, 14:16
Medlem
Från Erik Berglund "Jag överöses av frågor i alla möjliga kanaler om varför "Erik & Matti" inte sänts på några veckor. Förklaringen är att jag kände att jag ville ha en paus från att kommentera nyheter vecka ut och vecka in.

Däremot är jag och Matti de såtaste vänner och kanske börjar vi igen!"
https://twitter.com/erikberglund89/status/1244750094756438017

Han är helt klart utbränd deprimerad och desillusionerad nu. Det blir man av att bära på vetskapen hur illa landet ligger och följa det politiska landskapet allt för tätt som han har gjort.
Senast redigerad av lanadelmane 2020-04-02 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in