2020-03-04, 15:30
Medlem
"Jag ledde dom till offret"
Emil snackar så mycket skit.
Citat:
Enligt 20-åringen ska det hela inte ha handlat om någon obetald skuld eller liknande, men eftersom han kände sig hotad och trängd av dem som sökt upp honom hemma vill han blidka dem genom att tipsa dem ”om hos vem, vad och vart de kunde stjäla värdesaker”: hos hans egen kompis.
Tror han att utredarna är idioter eller? Att han skickade skåningarna till BO stämmer, att han var skitnödig stämmer säkert också. Men det var han hämtade dom vid tåget i Torpshammar. De sökte inte upp honom helt överraskande. De var HANS vänner som HAN bjöd dit.

För att ta det till sin spets: Oavsett vem som dödade BO rent fysiskt så är det helt enkelt så att utan Emil så hade BO levt idag. Ingenting har framkommit att skåningarna öht kände till BO innan. Emil ledde dom dit, Emil sålde sin egen vän. Emil ska ta med sig resten av livet att det direkt eller indirekt är han som dödat Ale*ander R*pp.

Citat:
20-åringen från Ånge kommun har under utredningen uttryckt ”att han är rädd för att eventuellt behöva gå in i anstalt då han tror att han kommer komma ut värre än innan och med nya kontakter” som han själv uttrycker det.
Det behöver han inte oroa sig för. Han har golat som fan förhören. Det finns inte en kriminell som kommer acceptera honom. Detta kommer hända: När han kommer till anstalten så kommer övriga intagna att be någon utanför att läsa förundersökningen. Sedan får de rapport om innehållet. De kommer se att Emil offrat en polare i ren feghet, och framför allt kommer de se att han golat i förhören.

Han kommer när tillfälle ges att åka på en rejäl omgång stryk och sedan placeras i "frysboxen", alltså bli tillsagd att hålla sig undan de övriga om han inte vill ha mer stryk. Så han kommer inte få några nya kontakter annat än närkontakter av mer fysisk natur.
Citera
2020-03-05, 19:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsven
"Jag ledde dom till offret"
Emil snackar så mycket skit.
Tror han att utredarna är idioter eller? Att han skickade skåningarna till BO stämmer, att han var skitnödig stämmer säkert också. Men det var han hämtade dom vid tåget i Torpshammar. De sökte inte upp honom helt överraskande. De var HANS vänner som HAN bjöd dit.

För att ta det till sin spets: Oavsett vem som dödade BO rent fysiskt så är det helt enkelt så att utan Emil så hade BO levt idag. Ingenting har framkommit att skåningarna öht kände till BO innan. Emil ledde dom dit, Emil sålde sin egen vän. Emil ska ta med sig resten av livet att det direkt eller indirekt är han som dödat Ale*ander R*pp.

Det behöver han inte oroa sig för. Han har golat som fan förhören. Det finns inte en kriminell som kommer acceptera honom. Detta kommer hända: När han kommer till anstalten så kommer övriga intagna att be någon utanför att läsa förundersökningen. Sedan får de rapport om innehållet. De kommer se att Emil offrat en polare i ren feghet, och framför allt kommer de se att han golat i förhören.

Han kommer när tillfälle ges att åka på en rejäl omgång stryk och sedan placeras i "frysboxen", alltså bli tillsagd att hålla sig undan de övriga om han inte vill ha mer stryk. Så han kommer inte få några nya kontakter annat än närkontakter av mer fysisk natur.

Fy satan vilket smuts den där Emil är, sälja sin vän för ingenting, vi får hoppas att han får en hård volta, han har förtjänat varje stekpanna eller något annat som slås i hans huvud, djävla as.
Citera
2020-03-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fy satan vilket smuts den där Emil är, sälja sin vän för ingenting, vi får hoppas att han får en hård volta, han har förtjänat varje stekpanna eller något annat som slås i hans huvud, djävla as.

Samtidigt som Emil sitter häktad för detta springer hans bror runt i Ånge och leker mangas.

Han ska tydligen ha hotat någon med en pistol för att den andra personen ska ha råkat spilla ut en whiskyflaska.

Tungt beväpnade poliser ska ha setts i trapphuset där Alex bor kort därefter.

Som att inte deras föräldrar redan har nog huvudvärk.
Citera
2020-03-06, 08:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngmantra
Samtidigt som Emil sitter häktad för detta springer hans bror runt i Ånge och leker mangas.

Han ska tydligen ha hotat någon med en pistol för att den andra personen ska ha råkat spilla ut en whiskyflaska.

Mja, äpplet faller inte långt från päronträdet, måste ju vara något skevt i familjen om nu båda sönerna beter sig som idioter, någonstans måste det ju brustit på riktigt annars skulle inte båda två vara skruvade fel.

Får inga bra vibbar alls.
Citera
2020-03-12, 22:24
Medlem
Citat:

Fyfan
han dödar sin vän sedan snitchar
Citera
2020-03-13, 09:49
Medlem
Citat:
Han är typen som tycker synd om sig själv, ser sig själv som det stora offret. Han har inget eget ansvar.

"20-åringen från Ånge kommun har under utredningen uttryckt ”att han är rädd för att eventuellt behöva gå in i anstalt då han tror att han kommer komma ut värre än innan och med nya kontakter” som han själv uttrycker det. "

Han kan inte välja vilka kontakter han vill främja, han kan inte välja om han vill bli värre eller förbättra sig. Låter som att grabben behöver omyndigförklaras.
Och kan man bli så mycket värre än att man skickar sin barndomsvän i döden?

Citat:
Ursprungligen postat av Youngmantra

Jag tror inte de har någon huvudvärk alls. De har fått larm på larm från polis och soc (självklart de informerats då han är minderårig) ändå så tar de inte hem honom och ser till att han inte har möjlighet att ställa till en massa skit. De har en son i häkte misstänkt för ett grovt brott, ändå blundar de när den yngre går exakt samma väg. Man kan ju förstå var Emils oförmåga att ta eget ansvar kommer ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Chepe3310
Fyfan
han dödar sin vän sedan snitchar
Välkommen tillbaka Chepe
Du har sagt att du ska svara på frågor så vi får veta sanningen.
Vilka använde våld mot R*pp?
Vad stal Emil från honom?
Hur reagerade Emil när han insåg att R*pp var död?
Citera
2020-03-16, 13:10
Medlem
Chepe stämmer det att Ale* kom till platsen på natten eller ljuger folk ?
Du hade rätt i att Ma*ed inte var inblandad, det verkar som att alla misstankar kring honom är avskrivna nu.
Citera
2020-03-23, 05:07
Medlem
Citat:
Chepe stämmer det att Ale* kom till platsen på natten eller ljuger folk ?
Du hade rätt i att Ma*ed inte var inblandad, det verkar som att alla misstankar kring honom är avskrivna nu.

Allt jag har och säga är att ingen är inblandad i hela förutom Emil håden
Han är så gullig dödar sin vän och sedan får grovt rån ahaha kom igen polisen ni är inte så dumma väl för och se vad som egentligen har hänt
Emil hämtar folk för och hjälpa till med att tjuvar hans bästa kompis sen säger han jag ledde dom till mord offret om han nu säger en del av sanningen varför säger inte han hela sanningen och hans lile bror som är riktigt tönt har ingenting med detta och göra han vill bara leka sig inför dom som i hans ålder i Ånge kommun
Emil döda honom och ledde till att hans vän blir rånad och i förhör sjunger han att det var vi vilken liten råtta jag vet bara att han är den enda skyldiga i hela detta om inte han fanns så skulle ingenting har hänt ja så är det bara han får bli dömd snart för det polisen tror han har gjort tycker att Alex hans lile bror är bara en pajas som bara snackar skit i varje andetag han tar
Citera
2020-03-23, 05:13
Medlem
Citat:
Han är typen som tycker synd om sig själv, ser sig själv som det stora offret. Han har inget eget ansvar.

"20-åringen från Ånge kommun har under utredningen uttryckt ”att han är rädd för att eventuellt behöva gå in i anstalt då han tror att han kommer komma ut värre än innan och med nya kontakter” som han själv uttrycker det. "

Han kan inte välja vilka kontakter han vill främja, han kan inte välja om han vill bli värre eller förbättra sig. Låter som att grabben behöver omyndigförklaras.
Och kan man bli så mycket värre än att man skickar sin barndomsvän i döden?

Jag tror inte de har någon huvudvärk alls. De har fått larm på larm från polis och soc (självklart de informerats då han är minderårig) ändå så tar de inte hem honom och ser till att han inte har möjlighet att ställa till en massa skit. De har en son i häkte misstänkt för ett grovt brott, ändå blundar de när den yngre går exakt samma väg. Man kan ju förstå var Emils oförmåga att ta eget ansvar kommer ifrån.

Välkommen tillbaka Chepe
Du har sagt att du ska svara på frågor så vi får veta sanningen.
Vilka använde våld mot R*pp?
Vad stal Emil från honom?
Hur reagerade Emil när han insåg att R*pp var död?

Jag var inte med Emil när dom såg att rapp var död men Emil är den enda som använde våld jag ville bara i väg snabbt
Jag tyckte synd om killen rapp han låg där Emil var och slog honom efter som att rapp var skyldig Emil pengar och rapp hade inte någgra pengar då
Emil leker att han ångrar det men när vi var iväg sa han att han förtjänar det för mig var det första gången jag såg rapp
Hade ingenting personligt mot honom varför skulle jag bara döda honom så där tänk ändå efter ni är väl klar tänkta människor som skriver här
Citera
2020-03-23, 11:20
Medlem
Citat:
Allt jag har och säga är att ingen är inblandad i hela förutom Emil håden
Han är så gullig dödar sin vän och sedan får grovt rån ahaha kom igen polisen ni är inte så dumma väl för och se vad som egentligen har hänt
Emil hämtar folk för och hjälpa till med att tjuvar hans bästa kompis sen säger han jag ledde dom till mord offret om han nu säger en del av sanningen varför säger inte han hela sanningen och hans lile bror som är riktigt tönt har ingenting med detta och göra han vill bara leka sig inför dom som i hans ålder i Ånge kommun
Emil döda honom och ledde till att hans vän blir rånad och i förhör sjunger han att det var vi vilken liten råtta jag vet bara att han är den enda skyldiga i hela detta om inte han fanns så skulle ingenting har hänt ja så är det bara han får bli dömd snart för det polisen tror han har gjort tycker att Alex hans lile bror är bara en pajas som bara snackar skit i varje andetag han tar

Jag håller med dig att utan Emil så hade R*pp levt idag så även om han inte kan dömas för det så kommer han alltid vara skyldig till R*pps död i människors ögon. Men varför är du och Vincent misstänkta för mord och Emil o Mackan bara för grovt rån då?
Okej så det va bara bullshit att Ale* kommit dit.
Aa om han ändå ska sjunga kan han ju berätta hela sanningen

Citat:
Jag var inte med Emil när dom såg att rapp var död men Emil är den enda som använde våld jag ville bara i väg snabbt
Jag tyckte synd om killen rapp han låg där Emil var och slog honom efter som att rapp var skyldig Emil pengar och rapp hade inte någgra pengar då
Emil leker att han ångrar det men när vi var iväg sa han att han förtjänar det för mig var det första gången jag såg rapp
Hade ingenting personligt mot honom varför skulle jag bara döda honom så där tänk ändå efter ni är väl klar tänkta människor som skriver här
Hörde att Emil och Mackan ska ha varit på R*pp en tid innan detta också så det kan stämma det du säger. Men hur tog du och Vincent er från Ånge då?
Citat:
.....mackan leker mycket tuff och så han ville själv allt detta skulle hända han hade en stor roll i killens död och tror om inte Mackan var där så hade Alex bara blivit rånad men så klart han mackan ska leka tuff och slå en bunden kille
Tidigare skrev du så här, då skrev du att det va Mackan?
Citera
2020-03-23, 14:08
Medlem
”Tingsrätten bedömer att de kvarstående utredningsåtgärderna är nödvändiga för att kunna slutföra förundersökningen.

Åklagaren begärde en förlängd åtalstid på fyra veckor, men fick bara beviljat två veckor. Åtal ska nu vara väckt den 2 april.”

https://www.st.nu/artikel/atal-for-mordet-i-ange-drojer-misstankarna-mot-de-haktade-mannen-har-starkts
Citera
2020-03-25, 02:45
Medlem
Citat:
Jag håller med dig att utan Emil så hade R*pp levt idag så även om han inte kan dömas för det så kommer han alltid vara skyldig till R*pps död i människors ögon. Men varför är du och Vincent misstänkta för mord och Emil o Mackan bara för grovt rån då?
Okej så det va bara bullshit att Ale* kommit dit.
Aa om han ändå ska sjunga kan han ju berätta hela sanningen

Hörde att Emil och Mackan ska ha varit på R*pp en tid innan detta också så det kan stämma det du säger. Men hur tog du och Vincent er från Ånge då?

Tidigare skrev du så här, då skrev du att det va Mackan?

Jag tog mig där ifrån med en bil som Emil hade
Jag känner inte Emil heller mackan så bra jag blandade ihop dom när jag skrev mackan trodde det va Emils smeknamn men nu vet jag att mackan är Markus
Aa och Alex har ingenting alls med detta och göra han bara
Säljer röka till folk i sin egna ålder jag känner han heler inte så bra men jag är säker på att han tar anabola steroider och ger dom unga i Ånge för och tjäna lite små pengar här och där
Emil är hela problemet jag förstår inte hur polisen kunde tro på det han har sagt att lägga i från sig hela på oss men för mig är det ingenfara jag visste redan han skulle hitta på massa grejer och säga det va jag för han har gjort liknande med alla sina vänner han är en orm dödar en människa och går med i hans begravning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in