Citat:
Ursprungligen postat av
Q-follower
Q har även skrivit om NWO:
Citat:
Nov 11 2017
.
What if China, Russia, and others are coordinating w/ POTUS to eliminate the NWO?
.
Q
Min tes är att det snarare är
Citat:
What if China, Russia, and others are controlling POTUS to further their own agenda?
än något annat. Oavsett om man ser NWO som koordinering mellan nationsstater eller som en bloddrickande kabal, eller något helt annat för den delen.
Hur ska vi veta skillnaden på om POTUS går Kinas eller Ryssland agenda eller USAs agenda? Eller det kanske inte spelar roll så länge all mellanstatlig koordinering dör ut / försvinner / förintas?
Ex ovan, hur kan det öht tolkas som positivt om POTUS koordinerar med ledare som inte är skapta ur ett "all offentlig makt utgår från folket"-paradigm? (sen att POTUS koordinerar med dessa leder oundvikligen till ett nedmonterande av NWO, där NWO ses som värdsliga samarbeten, så i sak är ju inte påståendet fel, även om det syftar på något helt annorlunda än den snabba tolkningen indikerar).
Jag måste erkänna att jag är imponerad av Q, att han / hon / det / dem har skapat ett narrativ där det är fullt normalt att göra sig av med sitt eget värde och reflektionsförmåga, nästan jämförbart med en stämma där aktieägarna röstar bort aktiernas röstetal och utdelningslott!
(det finns flera nivåer, av bland annat ironi, i ovanstående inlägg, jag hoppas att det framgår tydligt även i text, även fast jag erfarenhetsmässigt vet att all form av nyans har en tendens att dränkas i religiöst tunnelseende i den här tråden)