2020-03-23, 09:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
...

Det krävs inte många hjärnceller för att förstå varför man hemligstämplar antal vårdplatser osv, varför man i all hast nu bygger provisionssjukhus. Det är inte för man vet att det här kommer gå bra.

...
Och gör iordning kylcontainrar för att förvara liken i.
Citera
2020-03-23, 09:48
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Man blir visst immun om man fått viruset en gång! Falska uppgifter har kommit från diktaturen Kina att man kan få viruset flera gånger.

Karantänen har ökat smittorisken, eftersom Italien föser ihop gamla tillsammans unga.
Inegn hantering av riskgrupperna.

Sluta sprid lögner och desinformation.

Nu trollar du. Har du läst på så vet du mycket väl att immunitet ej
är fastställd än.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
"Övervakning" inom vården, betyder inte samma sak som det gör annars i samhället.

I medicinska sammanhang betyder det "övervakning av vitalparametrar". Alltså montering av patientens puls, hjärtregistrering, syresättning osv.

"Övervaket" används ibland som jargong, och är då benämningen på övervakningsmaskinen.

Döda har man i avskilt rum. Sedan på bårhus. Säkerhetsnivån där är ungefär som på en vanlig avdelning.

Varför skulle någon sno ett lik?

Jag försökte vara rolig.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Mycket tyder på det... fast jag tror tyvärr det pekar mer åt att de är väldigt själviska personer som hellre än att erkänna sina fel hoppas de går i graven med dessa.
Hoppas några av dessa faktaförnekare kommer att se TV4:as "Malou Efter Tio" nu idag. Där hon tar upp att C19 är mycket värre än många vägrar inse eller tyvärr saknar förmåga därtill.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Att man behöver en viss procent av befolkningen för flockimmunitet beror på hur spridningsbenägen en smitta är. För mässlingen smittar en person i genomsnitt 12-18 andra personer så för att stor spridning inte ska ske måste minst 95 % av befolkningen vara skyddad. För Covid-19 med 2-3 personer räcker det med minst 60% för att den ska spridas vidare.

Jag förstår mycket väl vad flockimmunitet är och hur det uppnås. Poängen är att de resterande 40% är ej skyddade när de träffar personer från andra länder som är smittade
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Någon som har mailen till John Campbell? Ska skicka bilden på överfyllda bussar i Stockholm och se hur han reagerar!

Ja gör det.
Citera
2020-03-23, 09:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Vårdpersonal har dött i rätt stor omfattning. Där finns det unga också, även de flesta varit 50-60+.
Har avhandlats flera gånger i tråden. Bara att Googla så hittar du det
Nej, vårdpersonal har inte dött i stor omfattning. Det har dött ett par läkare i Italien som var mellan 50-70. Men en stor del runt 10% av personalen har själva insjuknat, det är det allvarliga i situationen.
Vi skall inte överdriva utan vara försiktiga....
Citera
2020-03-23, 09:50
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror det stannar vid att Trumpen skjuter på sina usual culprits, EU, Demokraterna, Kina för att skylla coronan på någon och eventuellt försöka vinna politiska poänger, t ex inför presidentvalet i november.

Jag är mer orolig för hur det ska går för USA på hemmaplan - för jag befarar att de inte kommer kunna hantera detta. De testar massor men jag är rädd att de positiva inte isolerar sig, t ex för att de har usla ekonomiska möjligheter att göra det. Och att de ska få enorm smitspridning... Specifikt är jag orolig för vad som händer när smittan börjar grassera bland deras två miljoner i fängelse och häkte.

Vad säger dina amerikanska vänner specifikt om de som testar positivt? Isolerar de sig?

Som i sverige då.
Citera
2020-03-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han har väl dessutom missat att det verkar finnas två varianter av covid-19. Då spelar ju eventuell immunitet till hösten föga roll. Har man haft fel sort nu och lyckats överleva får man väl den andra varianten till hösten? Vad händer då?

Vet vi att det finns två varianter?
Citera
2020-03-23, 09:51
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
God morgon. Är du pigg och kry.

Känner mig bättre. Men jag vet ju att återfall kommer vanligtvis, hoppas att det bara är en förkylning.
Hur är läget själv? Har du fått kontakt med 1177?
Citera
2020-03-23, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hoppas några av dessa faktaförnekare kommer att se TV4:as "Malou Efter Tio" nu idag. Där hon tar upp att C19 är mycket värre än många vägrar inse eller tyvärr saknar förmåga därtill.
Öhhh va det visste vi redan i januari som startade följa seriösa oberoende läkare som Dr John tex.

att TV4 kommer pa det först nu e ju bara patetsikt och visar att du ej skall tro pa vad svensk press kommer med för nyheter
Citera
2020-03-23, 09:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Länka gärna till källor om unga som avlidit i corona-viruset. Jag hittar väldigt lite.
Några har intensivvårdats, förmodligen har dessa underliggande sjukdomar.

Även vattkoppor, influensa och herpes kan ibland ställa till det för yngre människor.

För tillfället kommer jag bara på två fall, en 18-åring i UK, och en 21-åring i Spanien.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8141237/Shocking-picture-suspected-coronavirus-patient-London-lockdown-inevitable.html

https://metro.co.uk/2020/03/16/football-coach-21-dies-getting-coronavirus-leukaemia-time-12406094/

Båda verkar ha haft andra sjukdomar, eller vad health issues nu är, vad gäller 18-åringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in