2020-03-23, 09:44
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
På Malou ska de prata om riskgrupper, om ålder osv.

Varför då.
WHO har ju gått ut och sagt/rutit att det inte finns några riskgrupper.

Detta känns som Titanic.
Kaptenen valde att inte informera passagerarna för han visste att livbåtarna inte skulle räcka.
Jag är medveten om att jag står i tredje klass med vatten till knäna. Men jag tänker då fan sparka på grinden och skrika tills de räddar de unga. Hur många rika kärringar med hattar som står i vägen det skiter jag i.
Citera
2020-03-23, 09:44
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Lägg fram lite bevis som tyder på att regeringen har fel istället.

Det har jag redan gjort men ingen jävel läser tråden.

(FB) Varför Ljuger Folkhälsomyndigheten så mycket?
Citera
2020-03-23, 09:45
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Svårt att tänka sig att Italien bara hade 79 döda den 3:e mars.
Det har gått så otroligt fort.

God morgon. Är du pigg och kry.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, det förstår jag mycket väl även om 60% är väldigt lågt jmf mässlingen och röda hund där ca 90-95% av befolkningen måste vara vaccinerade eller haft sjukdomen för att flockimmunitet skall uppnås

Ja, tanken är att de 60% skall skydda de 40% som ej är immuna. De kanske de kommer att göra så länge alla stannar i Sverige men det är jätte risker när länder kommer att öppna sina gränser igen. Skall flockimmunitet fungera så måste alla länder satsa på samma sak.

Vi har haft flock immunitet mot diverse sjukdomar tidigare innan massor av människor kom hit helt utan immunitet

Att man behöver en viss procent av befolkningen för flockimmunitet beror på hur spridningsbenägen en smitta är. För mässlingen smittar en person i genomsnitt 12-18 andra personer så för att stor spridning inte ska ske måste minst 95 % av befolkningen vara skyddad. För Covid-19 med 2-3 personer räcker det med minst 60% för att den ska spridas vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag räknade ut resten

De är idioter.

Mycket tyder på det... fast jag tror tyvärr det pekar mer åt att de är väldigt själviska personer som hellre än att erkänna sina fel hoppas de går i graven med dessa.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Själva äter vi ål och rutten fisk.

hmm, vi äter inte rutten fick vi äter jäst fisk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
De flesta börsnoterade företagen är beroende av handel andra länder.

Även så kan det vara både personal och kunder eller leverantörer som behöver träffas och se på varor, göra avtal och sedan ska ofta varan levereras också...

Så även om Sveriges ekonomi inte påverkar världsläget, så påverkar världsläget oss i allra högsta grad.

Usa står för säg ca 35-40% av hela världens börsvärde, så det är DÄR som de allra flesta rörelser börjar.

De är HUNDEN och vi är ofta bara en liten del av svansen.

Så förklara logiken med argumentet att det är vår slappa hantering som sänker ekonomin. I mina ögon verkar det vettigaste att göra som övriga EU länder.
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Mer än hälften på IVA i Sverige är under 65 - dags att sänka gränsen?

Det är lugnt, samtliga har givetvis multipla underliggande sjukdomar.
Citera
2020-03-23, 09:46
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Fast om oppositionen ser att landet sköts under all kritik, att landets styre tar helt fel beslut så kan de inte sitta tysta. Då måste de uttala sig. Då måste de agera.
Ja det är så man förlorar krig. Det finns lika många åsikter om vad som är rätt som det finns folk. Om alla anser att det är ens egen idé som är den bästa och som ska gälla så blir det snabbt kaos. Demokrati är för fredstid.
Citera
Medlem
Nu måste Steffe bestämma att man kan vara hemma upp till 28 dagar utan läkarintyg! Tror ni man kan vara hemma längre än 28 dagar utan läkarintyg?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Kolla in spanien....är snart i nivå med Italien och det har gått fort. New york har fler nya insjukningar än något land....det blir en väldigt massa döda om två veckor.

Ja Spanien är också illa ute.
Även USA med deras sjukvårdssystem, obefintliga sjukförsäkringar, stora löneskillnader m.m. kan få det svårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Varför övervakas inte döda? Tänk om någon snor dom.

"Övervakning" inom vården, betyder inte samma sak som det gör annars i samhället.

I medicinska sammanhang betyder det "övervakning av vitalparametrar". Alltså montering av patientens puls, hjärtregistrering, syresättning osv.

"Övervaket" används ibland som jargong, och är då benämningen på övervakningsmaskinen.

Döda har man i avskilt rum. Sedan på bårhus. Säkerhetsnivån där är ungefär som på en vanlig avdelning.

Varför skulle någon sno ett lik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in