2020-03-23, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur vet du vad som är vanligt beteende under sådana omständigheter? "Normalt folk" kan få galna tankar och beteende också. Jag lovar dig.

Har träffat människor som velat döda partners som lämnat dem t.ex. Och du ser själv i FUP hur Lena betedde sig när SD valde HD. Hon var väl vad du kallar "normalt folk" innan hon träffade och blev lämnad av SD?
Har LW hotat att döda SD? Aktbil?
Citera
2020-03-23, 08:50
Medlem
Citat:
Fast det är normalt, tro det eller ej, att få tankar om att döda när man inte sovit på flera månader. Du skulle troligtvis reagerat likadant under samma situation.

Det är inte för intet sömnbrist används som tortyrmedel för att bryta ner människor. Bara att googla på denna effektiva tortyrmetod.

Du har ingen aning om vad jag upplevt. Bespara mig dina amatör psykologi föreläsningar till FBI.

Det är inte normalt, svar nej. Det är inte normalt planera släcka sin familj medans man springer omkring med ståkuk som den manshora man är och jagar kvinnor och har affärer.

Sömnbrist är tortyr, men man löser det praktiskt genom att dela på nätter osv. Inte googla på spädbarnsdöd. Någon frpga på det "psykologen"?
Citera
2020-03-23, 08:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Måste rätta mig själv angående friskhet.

Förhör med HDs mamma:
B*irgitta uppfattade det som att H*anna mådde dåligt över att L*ena var försvunnen, hon hittades död, resan till USA och allt som hänt. De skjutsade henne till akutpsyk utifrån hennes önskan. Det var någon vecka efter USA-resan. Hanna har mått dåligt tidigare och reagerade då på samma sätt som hon gjorde vid det här tillfället.
AB 149, sid 468.
Tror du är på rätt väg..

Aktbilaga 150 vittnesförhör (4) sid 8
(Obs. Vittnet heter också stefan..)

Tillfrågad om han har något mer som han vill tillägga? Han säger att Lenas relation med
Davidsson var en blandning av attraktion och rädsla. Stefan har uppfattat Davidsson som
smart och att Hanna har levt i en kraftig förnekelse.
Återgett och godkänt under förhörets gång.
Citera
2020-03-23, 08:55
Medlem
Citat:
Det börjar bli vanligare att googla också faktiskt. Men fortfarande är det viktiga att inte utföra själva brottet.

Åklagaren kan hävda att det är utförande att bara googla men TR och framförallt HR lär knappast hålla med henne i den frågan.

Det visar på ett mönster och kommer ras med i beräkningen, om "psykologen" ursäktar.

Om en person visar vid en rad tillfällen att denna googlar pratar om att döda som en lösning och sedan misstänkts ha mördat vore det osedvanligt korkat inte ta upp det. Rätt mycket intressantare än LW och hennes partners isv.

Vissa borde inte ljuga om deras förträfflighet när deras analyser visar hur nollade de är.
Citera
2020-03-23, 08:57
Medlem
Reimers avatar
Länken från NA till dagens förhandling.

https://www.na.se/artikel/9-00-dags-for-sex-nya-vittnen-att-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Verkar inte som att Aftonbladet kör idag heller, trist deras referat är bättre.
Citera
2020-03-23, 08:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det framgår tydligen inte varifrån dödshoten härstammar (se spoiler). Det kanske var HD som hotade SD eller LW?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-23 kl. 09:00.
Citera
2020-03-23, 09:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Nej, Lena har inte hotat att döda SD. Min poäng är att det krävs inte stora kriser för att man ska få tankar om att döda. De kan komma bara av en partner som lämnar. Ilska är en del av sorgefasen t.ex. där sådana tankar är vanliga.

Lena har däremot bettet sig på ett annat sätt som under omständigheterna egentligen är "normalt" med hennes bakgrund. Men ändå tycker en del att hennes beteende är fullständigt galet. Det gjorde jag också tills jag läste mer i FUP om hennes bakgrund och psykiska hälsa. Då inser man att hennes beteende var att förvänta när hon blev övergiven.
Citera
2020-03-23, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror du är på rätt väg..

Aktbilaga 150 vittnesförhör (4) sid 8
(Obs. Vittnet heter också stefan..)

Tillfrågad om han har något mer som han vill tillägga? Han säger att Lenas relation med
Davidsson var en blandning av attraktion och rädsla. Stefan har uppfattat Davidsson som
smart och att Hanna har levt i en kraftig förnekelse.
Återgett och godkänt under förhörets gång.
En tanke jag har är att SD bearbetade HD rejält under USA-resan, flera tyckte det var underligt att de sov i bilen innan flyget. Ypperligt tillfälle för en psykopat att jobba på ett offer, och sen den långa resan. Det kanske är därför hon beter sig som hon gör i förhören, hennes hjärna har fått kortslutning av hjärntvätten.
Citera
2020-03-23, 09:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det framgår tydligen inte varifrån dödshoten härstammar (se spoiler). Det kanske var HD som hotade SD eller LW?

Det är SD:s dödshot mot Lena och Ar*n.
Citera
2020-03-23, 09:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är SD:s dödshot mot Lena och Ar*n.
Är du säker? Det verkar ju vara HD som konfronteras med dödshotet i det där förhöret, och det kan väl lika gärna vara hon som har skickat det. Vad säger SD?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-23 kl. 09:25.
Citera
2020-03-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har läst det där. Det var SD som hotade LW.
Citera
2020-03-23, 09:16
Medlem
Första vittnet är han som hittade LW. Inget nytt.
https://www.na.se/artikel/just-nu-dags-for-sex-nya-vittnen-att-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Nästa vittne är hon som larmade om skriken. Inget nytt.
Senast redigerad av anniesbrev 2020-03-23 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in