2020-03-23, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan ett nyfött barn som aldrig ätit annat än modersmjölk eller ersättning, bli sjukt av gluten då de aldrig har fått i sig det? Låter konstigt.

Att de har den kostallergin märks väl inte innan dess, tänker jag.
___
Klart det vore bra om HD är oskyldig till allt och är stark nog att prioritera och leva med sina barn. Tyvärr ser det rätt mörkt ut och detta med mordet måste ha chockat flickorna svårt. Alla vet. Lider med dem - men minst lika illa är det för Lenas barn. Om inte värre.
Tänkte inte på det...
Oskyldig tror jag inte att hon är, heller inte fullt psykiskt frisk. Starkt av henne vore om hon talar sanning i rätten, men jag är skeptisk.
Citera
2020-03-23, 04:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kan ett nyfött barn som aldrig ätit annat än modersmjölk eller ersättning, bli sjukt av gluten då de aldrig har fått i sig det? Låter konstigt.

___
Klart det vore bra om HD är oskyldig till allt och är stark nog att prioritera och leva med sina barn. Tyvärr ser det rätt mörkt ut och detta med mordet måste ha chockat flickorna svårt. Alla vet. Lider med dem - men minst lika illa är det för Lenas barn. Om inte värre.

Tydligen så kan de det:

"Spädbarn kräktes extremt mycket vid amning hade glutenintolerans."

https://www.matintolerans.se/2016/11/15/nyhet-spadbarn-kraktes-extremt-mycket-vid-amning-hade-glutenintolerans/
Citera
2020-03-23, 04:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
AB 168 sid 961 och UPPÅT.

LW beskriver sina adoptivföräldrar som dysfunktionella

Lena Wesström
sedan mamma och pappa hemma. Trassligt som tusan. Från varsin trassig familj, på olika sätt
23 aug 2017 21 :33

Lena Wesström
Trassel med min bror, big time
23 aug 2017 21 :33

Lena Wesström
Kärv och torftig miljö under uppväxten, både materiellt och socialUkänslomässigt. Mina föräldrar är
inskränkta, begränsade människor som aldrig fått blomma ut, förmådde inte så mycket
23 aug 2017 21 :34

Men de dög som barnvakt och att få 50 000 kr av
när hon var sjukskriven för att älskaren försökte
dumpa henne och välja sin fru.

Lena Wesström
det fanns nån efter U som jag kom nära, men vi blev aldrig nät par på riktigt, han ville inte, jag var
olycklig
23 aug 2017 21 :38

Lena Wesström
Sen har det funnits några kandidater, men ingen duger
23 aug 2017 21 :38

Lena Wesström
Så kom Jan*ne Halm*ström indansande med buller och bång och jag trodde att jag var hemma. han
tittade p ähemnet dag 2, pratade om hur han skulle tillverka min ring
23 aug 2017 21:39

Lena Wesström
efter en intensiv, fantastisk månad Ua, backade från S då) började det kärva. Höll ut en månad till.
Sen gjorde han slut per telefon. Jag höll på att gå under
23 aug 2017 21 :39

Lena Wesström
S har, trots att han behandlat mig rätt illa rätt länge, framstått som allt jag vill ha
23 aug 2017 21 :42

Men han var gift!
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-23 kl. 05:07.
Citera
2020-03-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har fel. Läs FUP om bråken mellan Noa och LW och anmälningarna.

Aron var minst och hade inte ännu samma dåliga erfarenheter av sin mamma.
Var hittar jag detta i FUP?

Frågade dig i går morse ang Polisens händelserapporter gällande Byalagsgatan 4

Ställde dig en fråga i går morse ang Polisens händelserapport som du la ut. Missat?
Citera
2020-03-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Tor du inte det kan vara så att han hade dödat henne även om det inte var för just detta av många steg i deras mörka dans?

Om du vill gå på djupet och försöka få fram varför det hände så är det väl ganska godtyckligt med en kedja av orsak och verkan som börjar just där? Varför hotade LW SD, om hon nu ens gjorde det? Det är ju inte så hon saknade anledning.

Sen är det kanske inte så konstigt om hon inte förstod att han menade allvar eftersom han redan dödshotat henne vid flera tillfällen och sedan agerat som om det inte betydde så mycket.

Du har rätt, ev motiv och gärningar är bra mycket komplicerade än vad rinnande näs sekret äns förmår tänka.

Dansen mellan SD och LW är minst sex år långt. Löften och lögner och duperongar från psykopat sjutton slag SD är den bidragande orsaken till allt.
Citera
2020-03-23, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tydligen så kan de det:

"Spädbarn kräktes extremt mycket vid amning hade glutenintolerans."

https://www.matintolerans.se/2016/11/15/nyhet-spadbarn-kraktes-extremt-mycket-vid-amning-hade-glutenintolerans/

Fast vad spelar det för roll, föräldrarna orkade inte mer än planera att döda barnet eller hela familjen. Fräscht, men säkert vackert kristet enligt dig.
Citera
2020-03-23, 07:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast vad spelar det för roll, föräldrarna orkade inte mer än planera att döda barnet eller hela familjen. Fräscht, men säkert vackert kristet enligt dig.

Fast det är normalt, tro det eller ej, att få tankar om att döda när man inte sovit på flera månader. Du skulle troligtvis reagerat likadant under samma situation.

Det är inte för intet sömnbrist används som tortyrmedel för att bryta ner människor. Bara att googla på denna effektiva tortyrmetod.
Citera
2020-03-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fast det är normalt, tro det eller ej, att få tankar om att döda när man inte sovit på flera månader. Du skulle troligtvis reagerat likadant under samma situation.

Det är inte för intet sömnbrist används som tortyrmedel för att bryta ner människor. Bara att googla på denna effektiva tortyrmetod.
Är det verkligen normalt att få tankar att ta sin familj av daga för att de får ett kolikbarn?
De var två stycken och om det var så jobbigt borde tanken vara att de turades om att sova.
Dessutom har de HD:s föräldrar i närheten och kunde be om hjälp.

Kolikbarn brukar inte skrika dygnet runt... jag fick passa på och sova när barnet sov även om det var mitt på dagen (när min man jobbade).

Jag tror inte att det är "normalt" att man googlar på hur det ska synas som plötslig spädbarnsdöd.

Vad tror "psykologen" om ovanstående?
Citera
2020-03-23, 07:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Notera att det är några som jobbar hårt för att diskussionen ska handla om LW och inte om SD, HD och brottet. För mig är de välkomna att diskutera det - med varandra. Jag deltar inte mer i det. Känns sluttjatat.

Det som är tydligt är att såväl SD som HD saknar alibi, att bägge hade motiv, att polisen efter en mycket omfattande utredning inte hittat någon annan tänkbar GM, att SD ljuger och HD i häpnadsväckande omfattning vägrar svara i förhören, och att ingen här i tråden kunnat föra fram någon underbyggd teori om någon annan tänkbar gärningsperson än den förrymda mördarälgen.

Dessutom har ett rätt stort antal saker kommit fram i FUP som tyder på låg vardagsmoral hos ”teamet”, liksom på samvetslöshet och åtminstone hos MGM ett kontrollerande och manipulerande beteende.

Varför ska diskussionen inte handla om LW? Men däremot om HD? Den senare har väl ingenting att göra med mordet då hon varken är BO eller MGM så om det är någon som inte ska diskuteras är det väl HD?

Åklagaren har avskrivit HD från alla misstankar om inblandning i mordet på Lena. Så om du är så rättvis ska du kanske vara på dina medskribenter om att hon ska hållas utanför diskussionerna här?
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-23 kl. 08:00.
Citera
2020-03-23, 08:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det verkligen normalt att få tankar att ta sin familj av daga för att de får ett kolikbarn?
De var två stycken och om det var så jobbigt borde tanken vara att de turades om att sova.
Dessutom har de HD:s föräldrar i närheten och kunde be om hjälp.

Kolikbarn brukar inte skrika dygnet runt... jag fick passa på och sova när barnet sov även om det var mitt på dagen (när min man jobbade).

Jag tror inte att det är "normalt" att man googlar på hur det ska synas som plötslig spädbarnsdöd.

Vad tror "psykologen" om ovanstående?

Ja det är normalt med tankar om att döda så länge man inte utför dem. Vi vet att SD och HD inte har dödat någon i familjen

Du är välkommen att googla eller konsultera med andra psykologer om detta att alla kan ha alla möjliga tankar, även om att döda under sådana omständigheter som SD och HD befann sig i.

Det onormala är att agera på tankarna d.v.s. att verkligen döda.
Citera
2020-03-23, 08:10
Medlem
Vilket skämt det börjar bli härinne, SD är mördaren och det finns inget som förmildrar hans vidriga gärningar PUNKT
Citera
2020-03-23, 08:17
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:

___

Ja herregud, det blir många års terapi för alla inblandade barn..Jag undrarom SD:s barn tror han är oskyldig eller om de inte är förvånande..HD sviker sina barn stort genom att ständigt hålla SD om ryggen, det är nog det största sveket av allt, mot barnen. Hon väljer honom 10 av 10 ggr framför dem. Hon är minst lika skadad som LW, fast på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in