2020-03-23, 08:17
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tydligen så kan de det:

"Spädbarn kräktes extremt mycket vid amning hade glutenintolerans."

https://www.matintolerans.se/2016/11/15/nyhet-spadbarn-kraktes-extremt-mycket-vid-amning-hade-glutenintolerans/

Gluten passerar genom modersmjölken.
Citera
2020-03-23, 08:22
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Vilket skämt det börjar bli härinne, SD är mördaren och det finns inget som förmildrar hans vidriga gärningar PUNKT
Skulle vara intressant att se ett sånt inlägg som du refererar till; att LW förtjänade att mördads. JAG har inte läst nåt sånt och är själv sannerligen inte av den åsikten. Däremot så är det intressant att diskutera och se vad i LW:s beteende som fick SD att till slut ta steget. Det betyder INTE att det var HENNES FEL, eller att hon fick SKYLLA SIG SJÄLV. Nej, absolut inte. Hon förtjänade INTE att dö, men det börjar bli tjatigt nu,,,
Citera
2020-03-23, 08:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det verkligen normalt att få tankar att ta sin familj av daga för att de får ett kolikbarn?
De var två stycken och om det var så jobbigt borde tanken vara att de turades om att sova.
Dessutom har de HD:s föräldrar i närheten och kunde be om hjälp.

Kolikbarn brukar inte skrika dygnet runt... jag fick passa på och sova när barnet sov även om det var mitt på dagen (när min man jobbade).

Jag tror inte att det är "normalt" att man googlar på hur det ska synas som plötslig spädbarnsdöd.

Vad tror "psykologen" om ovanstående?

När ska du fatta att det inte var kolik???
Citera
2020-03-23, 08:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det är normalt med tankar om att döda så länge man inte utför dem. Vi vet att SD och HD inte har dödat någon i familjen

Du är välkommen att googla eller konsultera med andra psykologer om detta att alla kan ha alla möjliga tankar, även om att döda under sådana omständigheter som SD och HD befann sig i.

Det onormala är att agera på tankarna d.v.s. att verkligen döda.
Fast Hiding menar väl att det inte bara var tankar, utan att han också agerade. Enligt fupen hade ju psykopaten googlat på hur han skulle gå tillväga för att döda spädbarn. Och vem vet, kanske hade han också googlat på att äta spädbarn.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-23 kl. 08:36.
Citera
2020-03-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Då får vi väl anta att hon är psykiskt frisk nog att jobba som sjuksköterska, och att hon inte kunde veta att barnet hade glutentolerans när hon inte visste om sin egen.
Måste rätta mig själv angående friskhet.

Förhör med HDs mamma:
B*irgitta uppfattade det som att H*anna mådde dåligt över att L*ena var försvunnen, hon hittades död, resan till USA och allt som hänt. De skjutsade henne till akutpsyk utifrån hennes önskan. Det var någon vecka efter USA-resan. Hanna har mått dåligt tidigare och reagerade då på samma sätt som hon gjorde vid det här tillfället.
AB 149, sid 468.
Citera
2020-03-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Skulle vara intressant att se ett sånt inlägg som du refererar till; att LW förtjänade att mördads. JAG har inte läst nåt sånt och är själv sannerligen inte av den åsikten. Däremot så är det intressant att diskutera och se vad i LW:s beteende som fick SD att till slut ta steget. Det betyder INTE att det var HENNES FEL, eller att hon fick SKYLLA SIG SJÄLV. Nej, absolut inte. Hon förtjänade INTE att dö, men det börjar bli tjatigt nu,,,

Vad är det som är intressant att diskutera LW´beteende, det är ju sjukligt att älta LW´s liv och hennes trosor och hennes män, det ända som är intressant är att SD åker in förgått, kan ju vara fler med fingrar i syltburken och de ska såklart utredas vidare, men lägg ner att djupdyka i LW´s liv, har ni ingen medkänsla/empati för efterlevande, barn mm, skamligt, tycker jag
Citera
2020-03-23, 08:31
Medlem
Fortsätter rättegången idag?
Citera
2020-03-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Det handlar mer om att SD var otrogen i 6 år och inte ville ta konsekvenserna. Med henne i livet var han tvungen att se sin otrohet i ögonen mer eller mindre dagligen. Det tänkte han inte göra. Framförallt inte när HD ställt ultimatum: "Lena måste bort om vår relation ska fortsätta".
Citera
2020-03-23, 08:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast Hiding menar väl att det inte bara var tankar, utan att han också agerade. Enligt fupen hade ju psykopaten googlat på hur han skulle gå tillväga för att döda spädbarn. Och vem vet, kanske hade han också googlat på att äta spädbarn.

Det börjar bli vanligare att googla också faktiskt. Men fortfarande är det viktiga att inte utföra själva brottet.

Åklagaren kan hävda att det är utförande att bara googla men TR och framförallt HR lär knappast hålla med henne i den frågan.
Citera
2020-03-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När ska du fatta att det inte var kolik???
Ok, kolik eller gluten... oavsett kvarstår mina tankar.
Man ber om hjälp av släktingar, turas om att sova mm.
Normalt folk googlar inte på hur man ska få något att se ut som plötslig spädbarnsdöd eller har tankar på att ta sin familj av daga.
Citera
2020-03-23, 08:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Normalt folk googlar inte på hur man ska få något att se ut som plötslig spädbarnsdöd eller har tankar på att ta sin familj av daga.
Är det bekräftade uppgifter? Det kanske var det här som NFI i Holland lyckades få fram ur hans dator då?
Citera
2020-03-23, 08:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Hur vet du vad som är vanligt beteende under sådana omständigheter? "Normalt folk" kan få galna tankar och beteende också. Jag lovar dig.

Har träffat människor som velat döda partners som lämnat dem t.ex. Och du ser själv i FUP hur Lena betedde sig när SD valde HD. Hon var väl vad du kallar "normalt folk" innan hon träffade och blev lämnad av SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in