2020-03-22, 22:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då förstår du, som väntat, inte särskilt mycket. Dom hade valt att huvudsakligen bo hos sin far... du kanske själv varit tonåring och vet hur (ir)rationellt grundade såna beslut kan vara? Innebär fasen inte att dom förkastat henne.
Du har fel. Läs FUP om bråken mellan Noa och LW och anmälningarna.

Aron var minst och hade inte ännu samma dåliga erfarenheter av sin mamma.
Citera
2020-03-22, 22:45
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Pojken var på väg att fylla 12 år och de övriga var i tonåren. De kunde lämnas ensamma längre stunder det sista året.
Ja men kanske inte på nätterna...
Citera
2020-03-22, 22:58
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Advokatfirman
Backman & Bergström

Aktbilaga 279 skriftlig bevisuppgift från st.pdf sid 1-3

6. Konversation på Facebook messenger Stefan Davidsson - Lena Wesström 23 juni 2016.
Åberopas till styrkande av att Stefan Davidsson och Lena Wesström skrivit om blod i en kontext rörande sex.

-------------------
Vilket jag kan beskräfta då jag läst det. Det var någonting om att LW skrev när skulle träffas på en snabbis att nu är jag inte var lika kladdig som jag var sist för det har slutat blöda. Någonting sånt..

Mysig tjej...not. Varför detta äckel hela tiden, prat om "gojs från muttan" och SD som slickar LW när hon har mens så hela ansiktet blir blodigt. Eller hur var det nu igen; sa inte SD att LW inte hade mens? Varför blödde hon då, den där dagen på kontoret?
Citera
2020-03-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Advokatfirman
Backman & Bergström

Aktbilaga 279 skriftlig bevisuppgift från st.pdf sid 1-3

6. Konversation på Facebook messenger Stefan Davidsson - Lena Wesström 23 juni 2016.
Åberopas till styrkande av att Stefan Davidsson och Lena Wesström skrivit om blod i en kontext rörande sex.

-------------------
Vilket jag kan beskräfta då jag läst det. Det var någonting om att LW skrev när skulle träffas på en snabbis att nu är jag inte var lika kladdig som jag var sist för det har slutat blöda. Någonting sånt..
Ett milt kvinnligt uttryck för att mensen är över.. Vilket inte betyder att det rinner och skvätter på både golv och väggar ..
Citera
2020-03-22, 23:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[/b]
Mysig tjej...not. Varför detta äckel hela tiden, prat om "gojs från muttan" och SD som slickar LW när hon har mens så hela ansiktet blir blodigt. Eller hur var det nu igen; sa inte SD att LW inte hade mens? Varför blödde hon då, den där dagen på kontoret?

Men kom in i matchen nu. Har du lyckats missa att SD påstod att LW blödde varje gång dom hade sex?
Citera
2020-03-22, 23:03
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men kom in i matchen nu. Har du lyckats missa att SD påstod att LW blödde varje gång dom hade sex?
Nej, det vet jag att SD o HD påstod. Men det sades ju även senare att SD tog tillbaka detta (efter vad jag läst i tråden) Men fortfarande; hur mysigt är det att gå ner på en tjej som av okänd anledning blöder som en stucken gris..Inget jag går igång på iallafall. Kommer att tänka på när SD i förhör får frågan hur det känns att se bilderna på en sargad LW. "Blodsmak i munnen"
Citera
2020-03-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp. Hon var eftertraktad. Avundsjuk? Skaver glorian lite?

Lena hade några relationer. Hon sökte bekräftelse. Hon är varken den första eller sista som gör det på fel sätt. De flesta blir dock inte mördade för det.

Notera att det är några som jobbar hårt för att diskussionen ska handla om LW och inte om SD, HD och brottet. För mig är de välkomna att diskutera det - med varandra. Jag deltar inte mer i det. Känns sluttjatat.

Det som är tydligt är att såväl SD som HD saknar alibi, att bägge hade motiv, att polisen efter en mycket omfattande utredning inte hittat någon annan tänkbar GM, att SD ljuger och HD i häpnadsväckande omfattning vägrar svara i förhören, och att ingen här i tråden kunnat föra fram någon underbyggd teori om någon annan tänkbar gärningsperson än den förrymda mördarälgen.

Dessutom har ett rätt stort antal saker kommit fram i FUP som tyder på låg vardagsmoral hos ”teamet”, liksom på samvetslöshet och åtminstone hos MGM ett kontrollerande och manipulerande beteende.
Citera
2020-03-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Nej, det vet jag att SD o HD påstod. Men det sades ju även senare att SD tog tillbaka detta (efter vad jag läst i tråden) Men fortfarande; hur mysigt är det att gå ner på en tjej som av okänd anledning blöder som en stucken gris..Inget jag går igång på iallafall. Kommer att tänka på när SD i förhör får frågan hur det känns att se bilderna på en sargad LW. "Blodsmak i munnen"

Sista meningen; VA??? Sa han så? Har du nåt akt- å sidnummer? Tror dig, men det låter som om SD bara har en ytterst makaber och opassande "humor" som han kanske trodde skulle gå hem hos förhörsledarna.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-22 kl. 23:42.
Citera
2020-03-22, 23:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis.
I morse lyssnade jag på en inspelning (38 minuter) där Lena lättar sitt hjärta för en annan kvinna. Det är mycket talande för hur hon mådde, hennes våndor och varför hon inte förmådde att avsluta förhållandet med SD.

Nu är jag dålig på att länka, men så här heter ljudupptagningen : call_14-19-00_IN_019212923

Ja, det ger en bra bild av hennes mående. L*ena kan själv väldigt bra förstå vad som händer, men klarar inte av att hjälpa sig själv. Hennes väninna ska ha heder för sitt lyssnande och sitt engagemang. Låter både klok och inkännande. Det tar att lyssna på så mycket olycka och ändå inte kunna hjälpa.

Skumläser lite messenger mellan L*ena och HÅ, även hon en bra och god lyssnare. Jag lider med dessa människor som har lyssnat mången timme och nu vet hur det tragiska slutet blev. Måste kännas väldigt tungt för dom!

Aktbil 168 A/956

23 aug 2017
L*ena W*esström

"För mig blev det farligaste att bli övergiven "

"hade liksom fyllt min kvot på området innan jag fyllt två "

"så när jag en gång blev lämnad av någon jag inte ville bli lämnad av, då gick något sönder"

"efter det har jag knappt blivit lämnad av någon, det är alltid jag som går. för då blir man ju inte
lämnad. listigt va?
"
[...]
"vet inte om det är självplågeri, att jag straffar mig med att älska ett odjur, som om jag inte vore värd
bättre
"

"Med huvudet och munnen kan jag såklart säga att det är exakt tvärtom"

"Men jag kan ju uppenbarligen inte avsluta"

"så jag har sökt vård"

"har lyckats krångla mig in i psykiatrin "

"det är SJUKA kötider där "

"folk hinner gå under innan de får hjälp "
[...]
"men jag är verbal, erfaren och utbildad och stark "

"har lyckats ta mig förbi ett par instanser "
[...]
"att livet (och S) gjort mig illa, att det är det som är det grundläggande problemet"
Citera
2020-03-23, 00:15
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sista meningen; VA??? Sa han så? Har du nåt akt- å sidnummer? Tror dig, men det låter som om SD bara har en ytterst makaber och opassande "humor" som han kanske trodde skulle gå hem hos förhörsledarna.
Åh, jag är så dålig på det här med aktnummer o grejer...Men det var hans exakta ord i förhöret med Peter Springare. Läskigt..
Citera
2020-03-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Är det Någon i tråden som tänkte besöka Tingsrätten under veckan? Som kan delge tråden lite info från vittnesförhören...vet inte hur det blir fortsatt med den suveräna uppdateringen från AB?

Jag råkade, utan att ha betalt, komma in bakvägen till NAs direktrapportsida från rättegången på nåt märkligt sätt.

(Trots att jag är skrämmande oteknisk enligt min dotter så lyckades jag alltså med det utan att ens försöka)

Har givetvis sparat sidan så jag kan fortsätta titta gratis Bakvägskoden dit la jag ut här för ett par dar sen.
Citera
2020-03-23, 00:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag vet inte vad som finns av övrig bevisning, men frågan annars då är väl vad som är det troligaste. Men om SD uttryckligen instruerat HD — per tfn el motsv., eller ”in person”, mellan 7 och 11 — så fattar ju HD och skulle då ha vetat hela tiden.
Varför behövde SD instruera HD att verka överraskad, om hon hört det av ngn annan än SD? Vill möjligen HD inte nämna sin källa? Eller ge sig in på att förklara på sms?

— ”Känner du oro?” Något svar på den? Ganska ledande och talande fråga...

Om du f.ö. ser nåt som jag inte ser så shoot.

Jag kan gärna hoppa på båten, men måste veta att det finns en...
1:a förhör med HD, 19 maj. LW fortfarande försvunnen:

Se tempus: "ville" bara istället för: "jag "vill" bara att hon inte "ska" påverka mitt liv". LW lägger sig i fram tills slutet beträffande gemensamma loggar - de 17 loggar som HD tar tillbaka i juni månad.

/.../

Vetskap om försvinnandet:

/.../

Förhör med SD, 25/9 2019:

Sociala medier etc borde ha kontrollerats av utredarna innan konfrontationen. - Hur tolkar du HDs och SDs förklaringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in