2020-03-23, 05:51
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Tänk människa..
Var tror du pengarna till dina bidrag kommer ifrån??
Jo, från oss som jobbar, utan oss hade du inte FÅTT några pengar alls utan fått bo på en soptipp och leta mat där.. så du borde vara jäkligt tacksam
Ingen människa lever på det viset i Sverige, just därför att de flesta vet att alla människor har exakt samma värde.
Det har inte med deras "produktivitet för samhället" att göra. Alla har ändå samma rätt till både mat och husrum, även om det är handikappade eller missbrukare eller hemlösa eller vad som helst.
Men på internet kan ju tydligen ni patetiska fascist-nollor krypa fram från under era mossiga stenar, så att ni kan slunga ut skit mot andra under skydd av anonymiteten på olika forum. För jag slår vad om att ni inte vågar säga er smörja till någon i verkliga livet. Ni vet ju att ni egentligen har fel.
Nej, jag har ingen tacksamhetskänsla mot dig. Det har du inte gjort dig det minsta lilla förtjänt av. Jag vet ju att miljoner svenskar gärna delar med sig till de sjuka. Och de röstar på partier, som ser till att vi alla ska ha ett existensminimum. Du och dina fascistiska gelikar har inget att säga till om, utan ni får ju bara tro att ni är något på Flashback.
Senast redigerad av Furienna 2020-03-23 kl. 06:12.
Citera
2020-03-23, 06:01
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kan vi sluta få tråden att handla om dig nu?

Handlar faktiskt om något helt annat.
Va? Det var ju du, som attackerade mig! Jag har väl rätt att ge dig svar på tal?
Citera
2020-03-23, 07:57
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Ja, det är lite så jag tänker. Kanske behöver föräldrarna vara beredda att stå för en större del av notan om man väljer att behålla ett barn med hjälpbehov.

Äsch vi behåller ju 100.000 baaaarn redan varje år så vad gör ett till svenskt. Låt denne leva, andra barn kommer att lära sig något utav att se den här personen sedan. "Utvecklingsstörda" ungar utbildar alla andra runt omkring dem, och downs personer kan många gånger klara sig helt själva.
Citera
2020-03-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Ingen människa lever på det viset i Sverige, just därför att de flesta vet att alla människor har exakt samma värde.
Det har inte med deras "produktivitet för samhället" att göra. Alla har ändå samma rätt till både mat och husrum, även om det är handikappade eller missbrukare eller hemlösa eller vad som helst.
Men på internet kan ju tydligen ni patetiska fascist-nollor krypa fram från under era mossiga stenar, så att ni kan slunga ut skit mot andra under skydd av anonymiteten på olika forum. För jag slår vad om att ni inte vågar säga er smörja till någon i verkliga livet. Ni vet ju att ni egentligen har fel.
Nej, jag har ingen tacksamhetskänsla mot dig. Det har du inte gjort dig det minsta lilla förtjänt av. Jag vet ju att miljoner svenskar gärna delar med sig till de sjuka. Och de röstar på partier, som ser till att vi alla ska ha ett existensminimum. Du och dina fascistiska gelikar har inget att säga till om, utan ni får ju bara tro att ni är något på Flashback.
Nej, en människa som aldrig jobbar och bidrar till samhället(förutom en sommar), UTAN att ens kunna ange varför, bara att hon är "sjuk", och kräver sin "rätt" hit och dit är i de flestas ögon inte lika mycket värd som nån som jobbar och gör rätt för sig.
Det ser du på svaren du fått i denna tråd om inte annat.
Däremot, folk som VERKLIGEN ÄR SJUKA, tex förståndshandikappade eller cancersjuka, dessa vill de flesta hjälpa med skattemedel.
De flesta vill INTE låta såna låtsassjuka, krävande, otacksamma idioter(hävdar att du betalar skatt) som du leva på oss andra hela livet.
(och det är bara värdelösa losers som intalar sig att alla är lika mycket värda)
Citera
2020-03-23, 10:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Va? Det var ju du, som attackerade mig! Jag har väl rätt att ge dig svar på tal?
Okej men kan vi vända på diskussionen så den blir on topic? Om du blev gravid och fick höra att du troligast skulle föda ett barn med DS, hade du behållit det eller ej?
Citera
2020-03-23, 10:35
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Tycker du att man är frisk om man inte kan stå, gå, sitta ner, eller torka sig på toaletten av värk?
Jag har som sagt provat daglig verksamhet och klarade inte ens av det.
Är det så svårt för dig att acceptera att vissa är sjuka?

En del förstår inte empati.
Citera
2020-03-23, 12:20
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Nej, en människa som aldrig jobbar och bidrar till samhället(förutom en sommar), UTAN att ens kunna ange varför, bara att hon är "sjuk", och kräver sin "rätt" hit och dit är i de flestas ögon inte lika mycket värd som nån som jobbar och gör rätt för sig.
Det ser du på svaren du fått i denna tråd om inte annat.
Däremot, folk som VERKLIGEN ÄR SJUKA, tex förståndshandikappade eller cancersjuka, dessa vill de flesta hjälpa med skattemedel.
De flesta vill INTE låta såna låtsassjuka, krävande, otacksamma idioter(hävdar att du betalar skatt) som du leva på oss andra hela livet.
(och det är bara värdelösa losers som intalar sig att alla är lika mycket värda)
Jag har angett att jag har så ont i ryggen att jag knappt kan gå runt inom min lägenhet vissa dagar. Eller är det för lite för att vara sjukpensionär enligt dig? Jag har också fler sjukdomar och krämpor. Fast det är inte alls lönt att dra upp vilka det är, för du och dina fascist-kompisar lyssnar ändå inte. Jag är i alla fall inte "låtsassjuk".
Senast redigerad av Furienna 2020-03-23 kl. 12:22.
Citera
2020-03-23, 12:24
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Okej men kan vi vända på diskussionen så den blir on topic? Om du blev gravid och fick höra att du troligast skulle föda ett barn med DS, hade du behållit det eller ej?
Jag skrev ju tidigare att jag är emot aborter. Så vad tror du?
Citera
2020-03-23, 12:24
Medlem
BlueVeinss avatar
Abort rakt av, tänk på personen själv som måste leva ett fördjävligt liv. Det är bara göra om och göra rätt.
Citera
2020-03-23, 17:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag skrev ju tidigare att jag är emot aborter. Så vad tror du?
Ok så vad är ditt intresse i tråden? Förutom diskutera dig själv?
Citera
2020-03-23, 20:22
Medlem
Citat:
Jag har angett att jag har så ont i ryggen att jag knappt kan gå runt inom min lägenhet vissa dagar. Eller är det för lite för att vara sjukpensionär enligt dig? Jag har också fler sjukdomar och krämpor. Fast det är inte alls lönt att dra upp vilka det är, för du och dina fascist-kompisar lyssnar ändå inte. Jag är i alla fall inte "låtsassjuk".
Lustigt dock att du började med att beskriva din sjukdom med det där med handlandet(att du ibland fick värk när du handlade). Det var när du blev ifrågasatt angående om det verkligen var grund till 100 procents sjukskrivning livet ut som du började skriva det där om att du knappt kunde gå runt i lägenheten.
Och sen är det din jäkla vidriga attityd, dina rättigheter och du ska bsra ha och ha och skiter i oss andra som måste betala, och dessutom vägrar du vara tacksam.
Om jag var så sjuk att jag inte kunde försörja mig själv utan var tvungen att leva på andras pengar skulle jag vara JÄKLIGTtacksam och hylla alla de som jobbade och därmed såg till att jag fick mat på bordet och vård.
Citera
2020-03-23, 20:41
Medlem
Conams avatar
Tyvärr så är alla människor inte lika lyckligt lottade att de får vara friska och kunna leva ett (normalt) liv, samhället har skapat ett system att ta hand om de sjuka och svaga som gör att man främjar ytterligare icke livskraftiga individer som kommer att leva ett helt meningslöst liv, tex förhindra att kroppen stöter bort foster som naturen sållat bort av rent naturliga skäl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in