Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Tänk att folk tror att de flesta på riktigt bryr sig om samhällsekonomin.
Den skiter väl vi i.
Samhällsekonomin har bara gynnat en mindre del av befolkningen. Den största delen ägnar sitt liv åt att kämpa för mat för dagen, eller slita ont för småpengar.
Samhällsekonomin är totalt fel uppbyggd, och det enda som kan bringa mer rättvisa är en ny struktur. Det är inget som händer av sig självt, så länge det innebär att människor måste dela med sig.
Så jag vet inte riktigt varför jag ska vara så bekymrad över denna samhällsekonomi som har plågat människor så länge. Bygg en ny samhällsekonomi då. En bättre och mer rättvis, som låter alla människor ta vara på det enda livet vi har, istället för att slösa bort det på att slita för att ett fåtal ska ha det bra.
Exakt så tänker jag med. Blir bara irriterad just nu på folk som oroar sig för sina egna investeringar, och inte för andra människor. Under normala omständigheter så kan jag tolerera dem, men inte under de omständigheter som nu råder. Jag förstår att det suger att bli fattig (-are?), men att säga att alla kommer ta livet av sig pga det är lite överdrivet.
Samma människor som säger att barn inte kommer få mat hemma och män kommer börja slå sina fruar om de är hemma tillsammans. Wtf.