2020-03-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
12-årig flicka kämpar för sitt liv på sjukhus i Atlanta. Ligger i ventilator. Inga underliggande sjukdomar.(källa:CNN ) det här landet är sjukt. Styrs av en girig elit.
WHO har ju nu gått ut och varnat unga..att de kan bli smittade, svårt sjuka och i värsta fall dö.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Oj vad Trumps rådgivare föröker få honom att köra samma stil som Cuomo (som fått bra kritik). Synd att han bara rabblar siffor från ett papper. Cuomo låter mycket mer förtroendeingivande men jänkarna gillar säkert Trumps nya stil. Får se om han kör en massa ad-hoc på slutet. Fan vad han var andfådd när han kom in! Sprang från helikoptern eller första tecken på covid-19?
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Jag menar ingenting mer än att det inte finns något belägg för att Italien har Europas bästa sjukvård.

Verkar väldigt godtyckligt att säga något om vem som har bäst sjukvård. Tyskland verkar ju ha ganska bra rent statistiskt jämfört med Italien om vi ska gå på rena siffror sen utbrottet.
Snyggast uniformer har de iallafall Italienarna, där är det ingen som slår dem på fingrarna...
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nja, det finns ju en hel del saker vi inte blir immuna mot. Vissa är smittsamma bara under vissa förutsättningar, vissa är så smittsamma att alla inte hinner smittas för värdarna dör för snabbt, vissa kan vi leva normala liv fast vi är smittade av dem, osv
Självklart.

Men flockimmunitet+ blodgrupp 0 + en lätt autoimmun sjukdom är vinnaren i Coronakampen.
Citera
2020-03-22, 23:09
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Oj vad Trumps rådgivare föröker få honom att köra samma stil som Cuomo (som fått bra kritik). Synd att han bara rabblar siffor från ett papper. Cuomo låter mycket mer förtroendeingivande men jänkarna gillar säkert Trumps nya stil. Får se om han kör en massa ad-hoc på slutet. Fan vad han var andfådd när han kom in! Sprang från helikoptern eller första tecken på covid-19?

Var kollar du på det där?
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Klart att den inte är 100% kopplad men som du skriver, världsekonomin slår sönder det mesta. Därför jag tycker det känns viktigare att rädda fler liv än att rädda det lilla som är kvar. Vad är samhället om man inte kan skydda sina medborgare?

Ekonomi i all ära men liv går inte att återställa, det gör dock ekonomin långsiktigt. Ibland är reset också bra in the long run, även fast jag själv troligtvis kommer bli arbetslös och få det tufft precis som alla andra här.

De flesta som dör av Corona hade kunnat dö av en vanlig förkylning.

99 % av Corona-döda har underliggande sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Fakta är följande:

Sverige: Flockimmunitet + riskgrupper i karantän = 21 döda ackumulerat

Italien: Karantän av hela landet (Ingen hänsyn till riskgrupper) + nedsläckning va ekonomin = 1000 döda per dag.

Vad är det som är så svårt att förstå?

Jag tror att det är inkubationstid, och jag tror att det är du som inte förstår ?

Du förstår helt enkelt inte att Italien inte hade några åtgärder hällre i början, precis som Sverige.
Karantän infördes först när hundratals dog i Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Intag på intensiven (som Tegnell sa vi skulle räkna) uppdaterades senast kl 18:46 då var antal patienter 6.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Ett tips när du kollar på den här sidan är att läsa informationen. Antal rapporterade fall är inte samma som antal som ligger på sjukhusen eller åker in till sjukhus idag. Rapporterna släpar, exempelvis har det idag tillkommit fall tillhörande både fredag och lördag.

Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
..och trenden nedåt fortsätter.

Jaså du tror det.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Vill inte nämna för mycket men kan säga att det har med epidemiologi att göra. Källan är mtcket trovärdig. Det rör sig om Stockholm.
Då kanske du visste att detta var planerat. Att viruset skulle ut i Italien den första Februari.
Citera
2020-03-22, 23:10
Medlem
Coronaviruset kan härja i Europa i två år tror kinesiska experter.

https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3076339/coronavirus-could-linger-europe-two-years-chinese-expert-says?fbclid=IwAR2tQhvMetcUM2jebFD4RYErUWKmk ACuoG_WsjHkVjziFXy35wne4eKQZWo
Citera
Medlem
Nu är tiden att stänga de värst drabbade regionerna, utanför dessa måste det testas och isoleras, alla måste ta rejäl hänsyn på personlig basis och stanna absolut hemma om man har minsta symptom.

Om vi sköter det bra kanske det räcker så, om alla gemensamt gör sitt jobb med att hålla distans och hög hygien, upplys de som ännu inte förstått i Er närhet och ta eget ansvar.

Ekonomin är totalt ointressant nu, inget land har något att tjäna på att tänka på den och när detta är över så tar vi nya tag.
I värsta fall får vi väl skrota det gamla systemet och börja på ett nytt, skulle ju inte uppskattas av de med tillgångar idag men kom ihåg, vi Är staten, vi har makten och sålänge vi är manskliga och tar oss igenom detta utan att trampa på någon svag så kommer vi som nation överleva och kunna växa och frodas.

Kom ihåg i denna prövning, håll hög moral, var etisk och medmänsklig och Äg pengarna, låt Er aldrig bli ägda av de!

Det samhälle vi kommer vakna upp till efter detta kommer vara helt nytt, vad det blir avgör vi nu genom vårt agerande.

Ni som förstår vet vad Ni ska göra.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Tänk att folk tror att de flesta på riktigt bryr sig om samhällsekonomin.
Den skiter väl vi i.
Samhällsekonomin har bara gynnat en mindre del av befolkningen. Den största delen ägnar sitt liv åt att kämpa för mat för dagen, eller slita ont för småpengar.
Samhällsekonomin är totalt fel uppbyggd, och det enda som kan bringa mer rättvisa är en ny struktur. Det är inget som händer av sig självt, så länge det innebär att människor måste dela med sig.

Så jag vet inte riktigt varför jag ska vara så bekymrad över denna samhällsekonomi som har plågat människor så länge. Bygg en ny samhällsekonomi då. En bättre och mer rättvis, som låter alla människor ta vara på det enda livet vi har, istället för att slösa bort det på att slita för att ett fåtal ska ha det bra.

Exakt så tänker jag med. Blir bara irriterad just nu på folk som oroar sig för sina egna investeringar, och inte för andra människor. Under normala omständigheter så kan jag tolerera dem, men inte under de omständigheter som nu råder. Jag förstår att det suger att bli fattig (-are?), men att säga att alla kommer ta livet av sig pga det är lite överdrivet.

Samma människor som säger att barn inte kommer få mat hemma och män kommer börja slå sina fruar om de är hemma tillsammans. Wtf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in