2020-03-22, 22:51
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Socialtjänsten kör lite liknande. De vill ha möten osv redan 4 dagar efter att folk blivit sjuka.

Du menar väl telefonmöte?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hessius var tyvärr inte alls lika stabil i dagens Agenda, som i hennes berömda framträdande i torsdagens Aktuellt.

Verkade lätt förvirrad, aggressiv, och väldigt fokuserad på ekonomin, ingen som helst balans gentemot döda vs. ekonomin. Johan Giesecke framstod som den vuxna i rummet.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Är det bara jag som får för mig att det är något skumt med den rabiata kvinnan från 3:e AP-fonden?

Det finns säkert en massa oegentligheter som hon är rädd skall komma upp i ljuset i Coronans spår.
Hon har säkert "lånat" en massa pengar ur fonden och spelat hos Betson eller Mr. Green att allt skall vara över den 14:e april eller något lika korkat. Säkert därför hon är så fixerad vid det datumet..

Hon verkar ju vara totalt likgiltig till hur många som dör, bara samhället snabbast möjligt återgår till det normala.
Men så kan det ju också vara så, att ju fler som dör desto mindre behöver fonden punga ut med i pensioner, alltså vinner fonden på att att 40-talisterna dör som flugor!

Förövrigt sitter jag och undrar varför Dr Tengele sitter och ljuger om sådant som lätt går att kontrollera?
Han måste verkligen lida av hybris...
Det övre håller jag med om. Det fetade kommer nog Patrik Oksanen förklara för svenska folket att det är misstolkat och rysstroll förvränger sanningen och re-postar.
En vanlig dag i Sverige med andra ord.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
"En del kommer få säga ett sista adjö till en nära". Stefans ord. Ni ska offras. Ni är offerlamm
Och ännu fler hade offrats om man försökt genomföra er Dr Mengele-inspirerade hippa fluga ”flockimmunitet”.
Är det det som gör dig besviken? Att fler inte kommer att stryka med?
Skaffa dig en hobby.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag undrade bara vad som gör de 10 döda i corona-viruset så mycket viktigare än övriga 1800 svenskar som dött denna veckan?

- Dödsfallen i Covid-19 handlar om dödsfall som hade kunnat undvikas ifall Europas myndigheter hade haft förstånd att stoppa flygtrafiken mellan Europa och Kina.

Europas politiker har gjort valet att öppna gränser är viktigare än folkets hälsa. Konsekvensen av politikernas dåliga val, är att samhället nu håller på att haverera.
Citera
2020-03-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det vet vi först om en vecka eller två. Men givetvis kommer det få effekt tillslut. Frågan är om det får tillräckligt mycket effekt tillräckligt snabbt för att rädda ekonomin någorlunda.

Karantän stimulerar väl inte ekonomin på något sätt. Ingen handlar för alla är hemma. Många restauranger /småbutiker konkar.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det har jag inte missat. Någon skrev i tråden att den ekonomiska krisen kommer vara depressionen gånger 100. Andra har jämfört det med en influensa, och att ekonomin snabbare än kvickt kommer att resa sig.

Jag menar inte att alla jämförelser med den ekonomiska krisen till följd av Corona och en annan ekonomisk händelse nödvändigtvis är rättvisande.

Ingen vet, men jävligt många anser sig veta. Det enda vi vet är att världen är galen på väldigt många olika sätt.

Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Klipsk jämförelse

Du måste vara ett troll som gjort bort dig på börsen som de andra?

Du är en sån som tror att börsen består av sparpengar och miljardärers förmögenheter?

Egentligen innehåller börsen också nästan alla våra stora privata företag. De som betalar en stor del av landets löner, en stor del av våra skattepengar. När dessa företag kraschar så kraschar också samhällsekonomin. Följden blir att tiotusentals extra svenskar kommer dö i vanliga sjukdomar.
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Italien och Spanien kör karantän nu, i början gjorde dom presis som Sverige, ingenting !

Sverige gör mer än du tror.
Du har helt enkelt inte förstått strategin.

Sverige: Flockimmunitet + karantän av riskgrupper. 21 döda ackumulerat

I Italien stoppar man ihop unga + gamla i samma karantän. Därför 1000 döda per dag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Måste vara dagens mest hjärndöda inlägg.
Och då är ändå konkurrensen stenhård.

Hahah roligt svar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Intressant att titta på agenda.

Samma som ett antal i troll i tråden säger,
säger kvinnan som styr 3 ap fonden.

Självmord, självmord, självmord.

På samma sätt som utbildningsministern säger att man inte kan stänga lågstadiet pga,

barnen far illa, barnen far illa, barnen far illa

Är hela rödvinsvänstern en bunt manodepresiva sociopater?
Det där retade mig jävligt mycket. Om folk ska ta livet av sig för att de förlorar sin bekväma livsstil så är det ta mig fan deras eget fel att de inte sätter större värde i livet än så! Vi har massor av människor som är sjuka som har förlorat allt. Som inte får ekonomiskt stöd av samhället men som kämpar varenda jäkla dag för att de vill överleva och än mer så vill de leva.
Citera
2020-03-22, 22:53
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Minns den här tråden för en månad sen. Då satt alla ni som fortfarande hetsar och sa samma sak... Målade upp skräckscenarion om hur landet kommer att se ut om en till två veckor... Ja, det är en allvarlig situation och alla ska verkligen ta det på allvar. Men att sitta och hetsa upp sig på flashback, utan några som helst perspektiv, leder väl inte till så mycket? Klandrar er inte dock, sitter man och läser om corona från morgon till kväll är det klart att man får en sned bild. Och letar man fakta om hur farligt det är, så hittar man det också. Dessutom hjälper media mer än gärna till. Var försikta med confirmation bias.

Fun fact: 72 pers intensivvårdas just nu i Sverige pga corona men 160 pga vanlig influensa.

Welcome to the Matrix.
Vi har olika uppfattningar.
För någon månad sedan hetsade även folk kring att ingen skulle dö internationellt.

Är det din definition av fun fact din störda jävel?
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-03-22 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in