2020-03-22, 22:53
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Sålt för länge sedan.
Helt likvid.

Ta pengarna och gå ut och sup i stället så vi slipper läsa dina galna fantaseier.
Citera
2020-03-22, 22:53
Medlem
Hur går det med broschyren från MSB? Behöver de mer pengar kanske?
Citera
2020-03-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
I ett tidigare inlägg idag skrev du "dom kommer inte ens sätta Stockholm karantän".
Inte ikväll sa jag. Stockholm kommer drabbas av hårda åtgärder nästa vecka om det blir värre. Det är i planen. Men dom undviker det helst. mycket säker källa
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Lyckligtvis!

Efter att detta är över kan vi kanske ta tillbaks Bohuslän

Med tanke på hur Sverige sköts så får ni gärna ta alltihop. Kan bara bli bättre.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Karantän stimulerar väl inte ekonomin på något sätt. Ingen handlar för alla är hemma. Många restauranger /småbutiker konkar.

Givetvis inte, därför min åsyftan på om det kommer få effekt tillräckligt för att starta upp igen i rimlig tid givetvis.
Citera
Medlem
sannes avatar
Fortfarande goda nyheter iallafall. Ingen ny som skrivits in på intensiven (än). upd kl 18:46.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hessius var tyvärr inte alls lika stabil i dagens Agenda, som i hennes berömda framträdande i torsdagens Aktuellt.

Verkade lätt förvirrad, aggressiv, och väldigt fokuserad på ekonomin, ingen som helst balans gentemot döda vs. ekonomin. Johan Giesecke framstod som den vuxna i rummet.

Är din nya avatar ironisk eller är det på riktigt?
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Men den där AP-fondskvinnan, kan inte någon fixa en privat teaterföreställning hemma hos henne och ge henne ett random datum i april när detta ska vara över. Hon borde låta bli att läsa fondrapporterna ett tag framöver. Hon verkar verkligen ogilla osäkerhet och ovetskap.
Hon är gräslig. Tycker det är bättre att vara död än arbetslös.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur mår du idag?

Relativt bra, börjar släppa. Öser i mig askorbinsyra och chili.... räknar med att få göra så i 14 dagar till..... Tänker inte chansa.....
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag tillämpar två aritmetiska operatorer, den ena kallas subtraktion och den andra kallas division. Bara håll muspekaren över datumena 21 mars och 11 mars i graferna i den här länken:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det är faktiskt bara 3x rapporterade smittade, och 2.8 gånger avlidna i hela världen de senaste 10 dagarna.

Men hallååå eller!!
Jag skrev tydligt att jag tittade på Italiens och Spaniens siffror den senaste månaden sedan passerade 1000 fall har de tiodubblats var 10:e dag.
USA följer också 10X var 10e dag.
Detsamma gäller Frankrike och Irland.
Detsamma gäller Sverige.
Citat "Enligt en prognos från Sahlgrenska kommer antalet inlagda att tiodubblas fram till 1 april."

https://www.friatider.se/mycket-snabb-okning-av-intensivvardade-coronapatienter

Men du menar att ett av Europas främsta sjukhus har fel i sina beräkningar och din obs-klass nivå på elementär mattematik har rätt?
Citera
2020-03-22, 22:55
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ta pengarna och gå ut och sup i stället så vi slipper läsa dina galna fantaseier.

Gjorde jag i går på krogen.
Där satt man och skrattade åt Flashbackarna som hade Corona-skräck.

Smittspridningen på Flashback är långt värre än Corona-smittan.
Citera
2020-03-22, 22:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Vem har korat Italiens sjukvård till EU’s bästa?
Förstår du inte att även det land som har bäst sjukvård i världen klarar inte av att hjälpa fler sjuka än det finns material och personal till. Om de som är i stort behov av vård övestiger ett lands kapacitet blir det kaos. Oavsett hur utvecklad sjukvården är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in