Citat:
Ursprungligen postat av
Kedoslav
Nu kanske foliehatten åker på, men är de bara jag som tycker det är konstigt att kineserna i princip utrotade detta viruset på 4 månader ? Och att de ökar lavinartat i västvärlden och i USA? I Ryssland ser vi inte samma utveckling, inte heller i Indien eller andra forna Sovjestater. Kan de vara att sneögonen ifrån Kina avsiktligt skapat detta virus då dom vet att dom är så pass många som reser till väst och avsiktligt sprider smittan hit då vi inte vet de dom vet om viruset om dom nu har skapat de avsiktligt för att skada Europa och USA? Grannländerna som har goda relationer med Kina och inte räknas som "västvärlden" har ju i princip skonats från en stor smittspridning och dödsfall. Märkligt att flera dagar i rad har dom från Wuhan virusets epicentrum inte rapporterat ett enda fall.
Det går inte att lita på Ryssland men framförallt inte Kina vad gäller det här viruset. Man ska komma ihåg att dom mörkade siffrorna och viruset under första veckorna. Och lät således kineser resa runt i världen med vetskapen om att ett stort antal kineser var virussmittade.
Samtidigt är det mycket svårare för EU att få kontroll på viruset eftersom vi inte är ett land. Vi är ett 20-tal länder med olika regeringar och vi reser otroligt mycket = stor smittorisk.
Kina är ett stort land med många invånare, men man ska komma ihåg att de har suttit med facit i hand sen Januari. De visste hur allvarligt viruset var och har därför agerat resolut. Jag tror dom hånler lite åt oss i väst nu och rullar tummarna.
Jag tror däremot inte att kineserna har släppt ut viruset med flit. Jag tror det har med deras vidriga livsmedel- och djurhållning att göra.
MEN.. dom är långt ifrån oskyldiga i detta.
Vidrigt folkslag, helt enkelt!