2020-03-22, 22:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
Hon 3AP-Fondenkvinnan bör få sparken imorgon. Jävla lallare.

Nej. Hon tittar på siffrorna.
Problemet är att hon blir hysterisk.

Det är helt klart att makten o pengarna vill skicka ut folk i arbetslivet o låta 2-3-4-5-6-7-8% dö o bli kroniskt lungsjuks.

Många överbelånade kommer ställa upp på de oddsen.

Troligtvis så är det så det slutar i maj...
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu skrev jag inte k i mitt inlägg, men 400 tusen till 500 tusen dog i svininfluensan, varför denna hype på just detta viruset ? Om de nu inte ens haft ihjäl hälften av vad svininfluensan har gjort.

Nja. 18500 bekräftade fall, även om uppskattningar påstås visa på hundratusentals döda. Vi har garanterat ett extremt stort mörkertal även i det här fallet.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kvinnan på TV bryr sig inte ett skit om människor. Det handlar bara om pengar förvhenne
Bankfolk är ett satans anhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Varför va de just de ? Att världen tar detta mer på allvar än den förra pandemin? Läste nånstans att 400-500 människor världen runt dog i Svininfluensan.

Dels har människan utvecklat en generell resistens gentemot influensavirus vilket gör att inte lika många kan smittas. Coronavirus - och det gäller alla sju som hittills upptäckts hos människor - är en helt annan femma: de "ska" inte finnas bland människor, våra kroppar har mycket lite naturligt försvar/immunitet mot dessa - vi har inte levt sida vid sida av dessa i tusentals år. Det är en faktor till varför ett coronavirus betraktas som farligare.

En annan faktor är som sagt att det fanns vaccin mot svininfluensan (H1N1) eftersom att det räckte med att modifiera ett befintligt vaccin (mot H5N1 a.k.a. "fågelinfluensan"). Ett vaccin mot ett coronavirus är en helt ny grej. Det har aldrig gjorts. Det behövdes inte mot de två farligaste varianterna, SARS och MERS, på grund av att det var enkelt att isolera de sjuka (pga att de visade symptom väldigt snabbt efter att ha smittats).
Citera
Medlem
sannes avatar
Den där Johan Gieske har han problem med spriten?

Ta det här med skolstäningen (gymnasie) tex. där borde någon ha hjälpt regeringen med att beräkna vad kostar det här i pengar osv?

Men det kostar väl ingenting, lärarna behövs ju för internetundervisningen, måltiderna i skolan sparar man ju snarare in på. Är han expertis till näringslivet nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fast det är väldigt lätt att kritisera FHM och regeringen med tanke på att vi är det ENDA LANDET i världen som inte tar till tuffa åtgärder.

Det säger en hel del, eller hur? Om det är inkompetens, vi har varit naiva eller massmord vet jag inte.

Vi klarar oss bättre än de flesta. Den total inkompetensen hittas i Italien, Spanien, Frankrike och USA.

Ingen tidig krisinformation, ingen smittspårning, inget alls för att begränsa smittan förrän det var för sent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Efter den här kvällen på SVT blev jag så livrädd att jag måste ut och handla toapapper. Först en statsminister som ska ”hålla tal till nationen” där han kastar bort allas tid genom att säga redan kända saker, och floskler som han lika gärna kunnat ha delat på facebook. Sen agenda med först Tegnell, sedan rabiat kvinna som virrar och att alla småföretagare kommer ta sitt liv. Därefter intervju med Baylan som grädde på moset.

Hur mycket näring innehåller toapapper?
Citera
2020-03-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hon kanske känner till att människor behöver pengar för att kunna köpa mat och medicin.

Precis.
Att ha tak över huvudet är också trevligt...
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Hur räknar du då? Redovisa.

Ökningen är alltså exponentiell (inte "exceptionell" som man säger på flashback). Dubbelt så många har vi inom en vecka. Därefter ytterligare dubbelt så många inim ytterligare en vecka. Och så vidare.

Vi är alltså överens? Vad ska jag då förklara?
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tittar på Agenda.
Man får hoppas vår Anders har rätt i att det är lugnt nu.

Själv kan jag tycka det sänder fel signaler.

Ja, det blev en kontrast mot det allvar som Löfven försökte fram strax innan. Kan se framför mig hur svenskarna andas ut och planerar krogsväng i veckan, nu när det börjar planas ut.

Hoppas dock innerligt att han har rätt.
Citera
2020-03-22, 22:03
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Tänk ur en nedstängning påverkar folk som redan innan mår psykiskt dåligt. Det är en katastrof för dom.

- Helt riktigt.

Myndigheterna har misslyckats totalt som tillät denna nedstängning att ske.

Jag menar inte att myndigheterna borde fortsätta låtsas som att viruset inte finns. Däremot borde myndigheterna tagit viruset på allvar för länge sedan. I så fall hade samhället kunnat fortsätta att fungera.

Ifall svenskar med psykisk ohälsa drabbas av nedstängningen, så kan dom skänka en tanke till Anders Tegnell. Anders Tegnell har stort ansvar till eländet. Anders Tegnell har haft lång tid på sig att agera. Men han har förblivit likgiltig. Och därför håller samhället på att haverera nu.
Citera
2020-03-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Vi klarar oss bättre än de flesta. Den total inkompetensen hittas i Italien, Spanien, Frankrike och USA.

Ingen tidig krisinformation, ingen smittspårning, inget alls för att begränsa smittan förrän det var för sent.

Låter precis som sverige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in