2020-03-22, 21:57
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Ojojoj vad högertroll och SD-bitterfittor det dräller runt här, som bara väntade på att talet skulle vara över så de kunde spy galla.
Hade ni något förstånd så hade ni insett att detta var "Brace youreselves, för fr o m imorgon kommer det komma fler och fler drastiska beslut". Samt att halva detta lands nötter till befolkning ännu inte fattat något så de behövde ett sånt här utlyst tal.
Nej, jag är inte sosse, jag är inte förtjust i Tegnell och FHM:s velande, men att bli upprörd över det här talet? På riktigt, då har man bara en agenda. Äckliga är ni.
Citera
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu skrev jag inte k i mitt inlägg, men 400 tusen till 500 tusen dog i svininfluensan, varför denna hype på just detta viruset ? Om de nu inte ens haft ihjäl hälften av vad svininfluensan har gjort.

Vi är inte klara ännu.
Citera
Medlem
Covids avatar
Flera år? Hur räknar du då? Redovisa kalkylen.

Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Räkna ut hur många månader det tar ifall vi ska hålla oss inom kapaciteten för sjukvården, samt hur många som kommer dö då (1% av de som hamnar på sjukhus kanman räkna med).

Mörkertalet är kanske 4/5 så vi kanske har 10000 smittade atm. Med den hör hastigheten på smittspridningen kommer det ta flera år att uppnå flockimmunktet.
Citera
2020-03-22, 21:58
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmarc
Eller hur. Han sitter och ljuger om att Finland har släppt restriktionerna vad gäller skolan. https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/utrikes/finland-andrar-linje-elever-i-lagstadiet-far-ga-i-skolan-vid-behov

Det gäller de barn som har behov av närundervisning vilket inte är detsamma som att alla barn ska gå tillbaka till skolan.

Finland gick från en hård skolstängning där bara barn som hade föräldrar med samhällsviktiga jobb fick vara i skolan, till att öppna upp för alla barn som behöver vara i skolan får vara där.

Tegnell säger att Finland har släppt på restriktionerna. På vilket sätt menar du att han har fel? Dom har ju släppt på restriktionerna, per definition.
Citera
Medlem
Citat:
Tänkte faktiskt fråga om de är påverkan, massvis med desinformation sprids på Facebook och nätet om detta viruset. Kan de va så att just sociala medier har påverkan på hela situationen? Att folk spär på situationen mer än va den igentligen är?

Tveklöst.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Tegnell gör ett stabilt intryck i Agenda.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kvinnan på TV bryr sig inte ett skit om människor. Det handlar bara om pengar förvhenne
Hon kanske känner till att människor behöver pengar för att kunna köpa mat och medicin.

Man behöver också ha pengar till att ha nånstans att bo, el till spisen och vatten i kranen.
Senast redigerad av Ipsi 2020-03-22 kl. 22:01.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Nej. Det var en epedemi
Va?
Svinisen var en PANDEMI.

https://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nu skrev jag inte k i mitt inlägg, men 400 tusen till 500 tusen dog i svininfluensan, varför denna hype på just detta viruset ? Om de nu inte ens haft ihjäl hälften av vad svininfluensan har gjort.

För att det i nuläget inte finns något botemedel. Det finns risk för 400-500K döda innan sommaren. Sedan kan det komma i höst med.
Citera
Medlem
När man I den nuvarande situationen kollar på tv och någon expert står och slänger med "äh" vad lever vi i för land?
Citera
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Kom ihåg söndagar är oftast lugna , imorgon är det kaos igen
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Skrev detta i en annan tråd precis och skriver det här också

Tycker Filip och Fredrik i sin podcast avsnitt "Sju Plus" är rationella och ger ett bra perspektiv.

Kriser tar fram det sämsta i människan. Plötsligt vet man huruvida FHM och att Tegnell gör ett uselt jobb, folk är helt plötsligt kapabla att döma ut en hel myndigheter med experter. Ingen jävel har ens hört talas om yrket statsepidemiolog tidigare, ingen vet att det ens fanns förut men nu vet alla hur en sådan ska agera i en krissituation. Kan folk utifrån sitt retrospektiv perspektiv säga exakt vilket datum/tid man borde gå ut med vad för information? Folk vill tycka till om saker de inte har en aning om.

Faran med att massagera är det som hände sist med svininfluensan - det skrevs så mycket om svininfluensan att man snabbt framställde ett vaccin som visade sig vara förödande för uppemot 500 personer (narkolepsi).

Fast det är väldigt lätt att kritisera FHM och regeringen med tanke på att vi är det ENDA LANDET i världen som inte tar till tuffa åtgärder.

Det säger en hel del, eller hur? Om det är inkompetens, vi har varit naiva eller massmord vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in