2020-03-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag behöver informera mig mycket bättre. Jag har inte förstått hur man skall kunna hinna med att testa alla som behöver testas när det ökar så hastigt som det gör nu. Det viktigaste blir klart att försöka testa, sätta i karantän och testa igen, samt hålla ned dödssiffrorna så långt det går. Hur det nu skall gå till.

Off topic såg jag att Greklands regering tar till hårda svängar nu trots att utbrottet är litet där, förmodligen har man ingen kapacitet att testa och ser något vi inte ser på siffrorna.

Nu handlar det om USA i tråden men det ser ut som om Europa går i graven.

Det går inte längre att ta reda på vilka som smittar och inte så nu måste alla hålla avstånd från andra. Det är den enda som går att göra. Och det hjälper väl lite i alla fall, fördröjer antalet sjuka så att vården hinner med mindre dåligt i alla fall.

USA har ett helvete att se fram emot.
Citera
2020-03-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det går inte längre att ta reda på vilka som smittar och inte så nu måste alla hålla avstånd från andra. Det är den enda som går att göra. Och det hjälper väl lite i alla fall, fördröjer antalet sjuka så att vården hinner med mindre dåligt i alla fall.

USA har ett helvete att se fram emot.

Ja så är det nog. I Tyskland har man verkligen insett allvaret med mycket hårda regler nu. Frågan är om USA:s befolkning finner sig i något liknande. Jag läser och läser för att förstå bättre.
Citera
2020-03-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Dow upp 2000+

0 döda

De som blivit friska 20+

32,356 smittade

414 döda

Friska 178

Hur går det med börsen i morgon tror ni?
Citera
2020-03-22, 20:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
32,356 smittade

414 döda

Friska 178

lär bli bottenlöst fall på börsen på Wall Street snabbt....
Ser inget scenario att detta kan vända i närtid med en ledare som driver landet i botten med raketfart, Någonstans kommer han få en reality check modell stor då får hans ego pyspunka!
Citera
2020-03-22, 21:03
Medlem
Citat:
32,356 smittade

414 döda

Friska 178

Beror på hur dem tänker

Dödligheten sjönk till 1% idag

Man testar sjukt mycket nu i USA där av de stora siffrorna på smittade då man inte stängd ner lander så som i EU men de döda hänger inte med de smittade så dödligheten sjunker närmanre vanlig influensa.

Sen om man tittar på siffrona idag så står New York för över 50% av de döda och smittade idag.

Så det är ganska klart att New York problemet ligger i USA och till mitt förvånande så håller sig kalifornien bra.

Får man bara till det i New York så skulle jag nog säga att USA klarat sig förbi den här situationen.

När det kommer till börsen så beror det mer på oljepriset än Corona just nu för USA tor jag. Skulle priset på Olja gå upp till 50$ så är jag nästan säker på att vi skulle sett minst 3000-4000+ på börsen.
Citera
2020-03-22, 21:06
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Beror på hur dem tänker

Dödligheten sjönk till 1% idag

Man testar sjukt mycket nu i USA där av de stora siffrorna på smittade då man inte stängd ner lander så som i EU men de döda hänger inte med de smittade så dödligheten sjunker närmanre vanlig influensa.

Sen om man tittar på siffrona idag så står New York för över 50% av de döda och smittade idag.

Så det är ganska klart att New York problemet ligger i USA och till mitt förvånande så håller sig kalifornien bra.

Får man bara till det i New York så skulle jag nog säga att USA klarat sig förbi den här situationen.

När det kommer till börsen så beror det mer på oljepriset än Corona just nu för USA tor jag. Skulle priset på Olja gå upp till 50$ så är jag nästan säker på att vi skulle sett minst 3000-4000+ på börsen.
Haha du sluta fantisera och det vet du att det tar inte stopp i NY detta kommer dra fram över HELA US allt annat är en fantasi, Hade Trump inte lekt och hållit på som han gjorde hade dem kunnat stoppa det innan det spred sig men nu är utom all kontroll!
Citera
2020-03-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha du sluta fantisera och det vet du att det tar inte stopp i NY detta kommer dra fram över HELA US allt annat är en fantasi, Hade Trump inte lekt och hållit på som han gjorde hade dem kunnat stoppa det innan det spred sig men nu är utom all kontroll!

Trump stoppade flygningarna från Kina 1 FEB

New Yorks senator kallade honom rasist och ville ha flygplatsen öppen för flygningar mellan USA och Kina.

Du får nog läsa på lite åsna NEXT
Citera
2020-03-22, 21:17
Medlem
Citat:
Du kanske inte vet att det pågår en pandemi där länder som drabbats får enorma problem. Trump borde veta det i kraft av sitt ämbete.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tack för din hobbyanalys. Kikar du på min posthistorik så ser du att jag följt tråden om COVID-19 sedan starten.

USA har inget större utbrott och är sedan tidigare väl rustade. Inget Trump behöver oroa sig för i nuläget.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vid tidpunkten tycker jag inte att det kändes aktuellt. Idag hålls det nog inte många sammankomster.

8 mars, för två veckor sedan så tyckte du inte att det fanns något för Trump att oroa sig för.

Klart det fanns. Hade han agerat för en månad sen hade mycket varit mycket bättre. Du verkade då inte ta in att det är en pandemi vi upplever. Har du ändrat dig på den punkten?
Citera
2020-03-22, 21:21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

New Yorks senator kallade honom rasist och ville ha flygplatsen öppen för flygningar mellan USA och Kina.

Haha det var försent innan Trump stängde så gjorde han inte utan forts somvanligt!
Citera
2020-03-22, 21:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
8 mars, för två veckor sedan så tyckte du inte att det fanns något för Trump att oroa sig för.

Klart det fanns. Hade han agerat för en månad sen hade mycket varit mycket bättre. Du verkade då inte ta in att det är en pandemi vi upplever. Har du ändrat dig på den punkten?

USAs situation såg inte särskilt illa ut då. Den ser inte ens illa ut idag jämfört med andra länder. Tycker Trump har hanterat det så pass väl man kan kräva. Om man inte håller med om det, får man gärna berätta exakt vilka åtgärder man anser att han skulle vidtagit och när.
Citera
2020-03-22, 21:24
Medlem
klybans avatar
Citat:

Och när det var dax att stänga ned Europa, så lämnade man England öppet.
Och sen sade trumpen kunde gå och jobba med lite COVID-19.

trumpen kunde ha hindrat denna omfattande och snabba spridning, inkompetens är det som dominerat allt han gjort.

Nyss hörde jag trumpen tyckte man inte skulle göra åt så många masker och tvätta masker med desinfektionsmedel
Det är nivån av kompetensen, trumpen tror man kan prata bort viruset och strunta i folket som drabbas.
Citera
2020-03-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha det var försent innan Trump stängde så gjorde han inte utan forts somvanligt!

Han gjorde fortare än någon ledare i EU eller resten av världen.

Så njaa du är helt fel ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in