2020-03-22, 20:13
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
En 18-årig ung man har dött till följd av coronviruset. Han befann sig i England och hade underliggande sjukdomar. Offret är landets yngsta dödsoffer. Det rapporterar The Guardian.

Underliggande sjukdomar jag vet men ändå
Det värsta är att man inte alltid själv vet om att man har underliggande sjukdomar Därför bör alla, och då menar jag alla, ta coronaviruset på största allvar.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Däremot kommer det en jättesmäll för hela tjänstesektorn i Europa pga att idioter försöker sätta hela länder i karantän.

Värre än 1929. Läs gärna DI istället för DN..

Sen kommer EU och dess skattebetalare att bli tvungna att gå in och rädda länderna ekonomiskt.

Slutar väl med att Sveriges avgift till EU dubbleras ett par gånger...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu säger du emot utan att förklara på vilket vis mitt påstående inte stämmer, istället hänvisar du till folk med erfarenhet, Gish-galopp, du har inget sakligt argument.

Visa ett enda citat som motsäger det jag påstod, vem som skall analysera proverna och att man kan garantera att den som är testad negativ idag inte är positiv imorgon.

Som sagt, om en organisation säger motsatsen till det du säger så kan du komma med invändningar bäst du vill. Vi har en urusel testningskapacitet och du vägrar acceptera det. Rakt av pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Var väl nästan så att han inte ens trodde på viruset först.

Kan varit medveten strategi, trump vet förmodligen att media vänder på i stort sett allt han säger.

Om han sagt att corona är farligt hade media förmodligen tonatner det, nu gjorde han inledningsvis tvärtom och de blåste upp det. Dock verkar ju inte det hjälpt och det är lättare att förklara och det räcker nog att du går in på vilket Amerikanskt forum som helst så hittar du spår av inlägg där Europeer och i synnerhet Italiens misslyckande förklaras med statligt finansierad sjukvård och att något liknande aldrig skulle inträffa i ett så utvecklat land som USA.
Citera
2020-03-22, 20:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Vad yrar du om? Bortsett från utfärdade rekommendationer så råder besöksförbud på äldreboenden.

Bor alla riskgrupper på äldreboenden menar du? Läs inlägget jag svarade på angående familjer och äldre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Du är en jubelidiot, om du tror att de åtgärder som FKM rekommenderat är det som varit helt avgörande för den hittills låga dödstalen.

Finland har isf bättre statistik (och de har stängt skolorna) Norge också...

Bara för att du blev hemskickad från skolan, ska du inte sitta här och sprida lögner.

Sverige uppnår snabbt flockimmunitet och minimerar antalet döda.

1 död per dag nu.
Ungefär samma dödstal som för vanlig influensa.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
651 döda i Italien idag

Smittade ökat med 5500 till 59000 på en dag

Det går så där med isoleringen av landet?

Dödsfallen är på väg att vända. Tydlig trend
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
En 18-årig ung man har dött till följd av coronviruset. Han befann sig i England och hade inte underliggande sjukdomar. Offret är landets yngsta dödsoffer.
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-03-22 kl. 20:20.
Citera
2020-03-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dödligheten kommer troligtvis visa sig ligga på runt 0.5% när vi har facit senare. Det är illa nog. Vi kommer nog få se runt 5 döda per dag i några veckor framöver här i landet. Förhoppningsvis så kommer vi ut ur en karantänssituation om tre veckor och kan återgå till det normala.

Jag tror något sådant är mer rimligt också. Men det är bättre att räkna på det än att gissa. (Vi är ju dåliga på att gissa statistiska storheter)
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du, han har förnekat dess betydelse också, många många gånger. För att inte tala om alla farsartade persskonferenser sen han erkännt det som ett problem.
Du bland är inte ihop Trump med Tegnell nu?
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En 18-årig ung man har dött till följd av coronviruset. Han befann sig i England och hade underliggande sjukdomar. Offret är landets yngsta dödsoffer. Han hade inga underliggande sjukdomar.

Detta rapporterar The Guardian.

HADE underliggande sjukdomar. Hade.
Citera
2020-03-22, 20:16
Medlem
Det ryktas en del om lockdown av Sverige. Det verkar osannolikt, men kanske inte helt otroligt. Det beror nog mycket på trycket från omvärlden i så fall. Det är farligt att köra ett helt eget race om det visar sig att man har valt fel väg. Dessutom trycker nog både EU och WHO på för hårdare tag. Sveriges egen liberala linje är dömd att misslyckas och det finns inte mycket kvar av ekonomin att rädda i vilket fall som helst.
Men jag tror det inte förrän jag ser det. Våra politiker och myndigheter är verkligen envisa som åsnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in