2020-03-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuntSense
Mmm, eller så har vi "bara" 21st döda i nuläget för att vi inte sett effekten av "flera 100 000 smittade" ännu. Knappast så att någon Flockimmunitet skyddar oss i så tidigt skede som nu begriper du väl.

=/

Nej men om vi inte ser en enorm ökning av antalet döda kommande vecka så kanske hotet är överdrivet?
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Italien har gjort ALLT fel. Inkompetenta. Kraschar dessutom både statens och näringslivets ekonomi.

Sverige har gjort allt rätt. Förutom att stänga universitet och gymnasium.
Dessa borde varit öppna.

Bara 1 död i dag i Sverige. 80-åring med underliggande sjukdom.

Alarmister förutspådde att vi skulle ha 20-30 döda per dag vid det här laget.

Du är en jubelidiot, om du tror att de åtgärder som FKM rekommenderat är det som varit helt avgörande för den hittills låga dödstalen.

Finland har isf bättre statistik (och de har stängt skolorna) Norge också...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ett bra sätt att följa dödligheten för unga kan ju vara att kolla på fotbollslagen i italien
Juventus bland annat säkert Atlanta (bergamo) osv

Hittils har ingen ung känd fotbollsspelare dött eller tränare vad jag vet
många lag som blivit infekterade, valencia också

Ja, dom flesta unga är ju elit tränade.....
Citera
2020-03-22, 20:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tar en vecka innan åtgärder kan märkas på antal smittade då inkubationstiden måste räknas in.

Jaa det kan vi se ifrån statistiken över Wuhan, där ”eftersläpningen” nog va något längre än så.
Citera
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vi har inte isolerat några riskgrupper. Är du ett troll eller bara sosse?

Vad yrar du om? Bortsett från utfärdade rekommendationer så råder besöksförbud på äldreboenden.
Citera
Medlem
En 18-årig ung man har dött till följd av coronviruset. Han befann sig i England och hade underliggande sjukdomar. Offret är landets yngsta dödsoffer. Det rapporterar The Guardian.

Underliggande sjukdomar jag vet men ändå
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Nej men om vi inte ser en enorm ökning av antalet döda kommande vecka så kanske hotet är överdrivet?
Beror på när folk smittades, rimligen borde antalet svårt sjuka stiga.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ja, du kan ju argumentera bäst du vill. Folk som har tiotusentals gånger mer erfarenhet inom detta ämne pratar raka motsatsen till det du säger. Konstigt.

Nu säger du emot utan att förklara på vilket vis mitt påstående inte stämmer, istället hänvisar du till folk med erfarenhet, Gish-galopp, du har inget sakligt argument.

Visa ett enda citat som motsäger det jag påstod, vem som skall analysera proverna och att man kan garantera att den som är testad negativ idag inte är positiv imorgon.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Ja det är klart det skiljer sig. Men jag kan tycka att det är uppenbart det inte är 2% av alla smittade som sedan dör. Om det skulle stämma kommer vi se 300 döda om dagen inom en vecka eller två. Men inga sådana tendenser än..

Dödligheten kommer troligtvis visa sig ligga på runt 0.5% när vi har facit senare. Det är illa nog. Vi kommer nog få se runt 5 döda per dag i några veckor framöver här i landet. Förhoppningsvis så kommer vi ut ur en karantänssituation om tre veckor och kan återgå till det normala.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tror lika mycket på detta som på mejlet du fick tidigare från ”säkra källor”, om att sveriges första dödsoffer för coronaviruset skulle vara ett barn.

Minns du det?

Var det möjligen samma person som skrev det här mejlet?

Nej. En helt annan person.
Den personen har inte hört av sig igen.
Som jag skrev så kan det varit en misstolknibg från familjen. Ett barn har avlidit. Men kanske kommit fram att det inte var ett positivt coronatest.
Jag vet inte mer än det jag skrev.

Delger enbart information jag fått.
Man skall ändå alltid vara kritisk.
Citera
2020-03-22, 20:13
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
BS, han kritiserade att demokraterna försökte göra partipolitik av den.

Du, han har förnekat dess betydelse också, många många gånger. För att inte tala om alla farsartade persskonferenser sen han erkännt det som ett problem.
Citera
2020-03-22, 20:13
Medlem
Finns det något lätt och smidigt sätt att få reda på sin egen blodgrupp?

Försöker få bekanta att ta detta allvarligt men flera äldre bara viftar bort det att man är larvig.

Här finns en bra stream som uppdaterar live stats på smittan:

https://www.youtube.com/watch?v=UtU9Poxgzv0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in