2020-03-22, 20:09
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Varför kallar man den inte bara "kinesen",
På samma sätt som man sa asiaten.

Spanjoren hade också låitit bättre än spanska sjukan.

Vi kör med Kinesen.
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Kommer inte någon smäll med antalet döda i Sverige.

Däremot kommer det en jättesmäll för hela tjänstesektorn i Europa pga att idioter försöker sätta hela länder i karantän.

Värre än 1929. Läs gärna DI istället för DN..

Eller så läser man flera nyhetskällor och skapar sig en bättre bild över ett komplext dilemma istället för att bestämmer vilken källa som är ens religion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
21 döda i Sverige hittills.

Medelmåttan känner ingen smartare än sig själv.

Kan du räkna till 21?

Japp och jag har en masterexamen i statistik. Jag ser därför åt vilket håll det här barkar till skillnad från dig.

Inte ens när vi ställer upp CONTAINRAR utanför sjukhusen för att förvara liken i förstår såna som du vart det är påväg.
Förstår fan inte vad felet är på er.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur kunde USA explodera som de gjorde det senaste dygnet?

De testar fler personer. Jag kan inte ens tänka mig hur stor mörkertalet är i Sverige.
Citera
2020-03-22, 20:10
Medlem
Kontokurts avatar
Satt i telefon med en kompis i norra USA igår och han och hans fru är sköterka samt läkare och när vi talade med varandra så gick delstataten eller om det var staden ut med att alla skolor stängdes till slutet av april.
Det gör man inte om det inte är jävligt illa ställt.
Citera
Medlem
Rätta mig om jag har fel men visst kan en person på IVA vara död men hållas levande med maskiner? Så i teorin så kan det finnas 20-30 dödsfall som kan komma som en blixt från klar himmel.

Rätta mig gärna om jag har fel vilket jag mer än gärna har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Och ja, givetvis kommer vi även se gigantiska ekonomiska effekter. Det förstår varenda kotte.

Ja gigantiska negativa effekter på ekonomin pga åtgärder (total-karantän) som syftade till att försöka rädda dem som ändå hade dött av en förkylning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
[b]
Att tro att bara gamla och multisjuka kommer att dö är att vara både naiv och korkad.

Angående antalet dödsfall: varför skulle det vara naivt och korkat???

Av 2000 undersökta COVID dödsfall i Italien var genomsnittsåldern 79.5 år och endast 17 dödsoffer under 50.

>99% av de avlidna befann sig i riskgruppen som defineras med 'försjukdomar'.
48.5% led av 3 försjukdomar
25.6% led av 2 försjukdomar
25.1% led av 1 försjukdom

Hos endast hos 0.8% var inga försjukdomar bekannta.
Senast redigerad av mortpiedra 2020-03-22 kl. 20:12.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Nu har man ställt upp kylcontainrar för de kommande döda utanför Huddinge sjukhus 😟 så tydligen räknar man med höga dödssiffror inom kort.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kylcontaintrar-vid-sjukhuset-forbereds-som-extra-barhus/

Fyfan, ja inte så konstigt med tanke på att man inte GÖR NÅGOT! Jävla förrädare till regering.

Värst av allt är att vi inte kommer kunna ha någon begravning för våra nära och kära antagligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jo men det roliga i detta e att det finns fortfarande de som hävdar att detta e ingenting det e en vanlig influensa. Det e liksom normalt varje influensasäsong att kylcontainers ställs utanför sjukhusen sa att liken kann frysas ned innan de vidarebefordras till det överbelastade krematoriet

Jag vet, helt sjukt är det. Inte ens med massgravar utanför sjukhusen hade förnekarna förstått.
Förstår inte vad som är fel i huvudet på dem.
Citera
2020-03-22, 20:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Var väl nästan så att han inte ens trodde på viruset först.
BS, han kritiserade att demokraterna försökte göra partipolitik av den.
Citera
2020-03-22, 20:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag ger henne 98% chans att överleva. Hon får garanterat eget team o högsta prioritet.

Hon är 65 så inte speciellt gammal, fast jag trodde hon var äldre. Högt blodtryck kan hållas normalt med mediciner. Visserligen överviktig men jag tror hon har ganska stor chans att överleva. Dessutom upptäcktes det så tidigt om hon nu är positiv så medicin coctailer kan sättas in direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in