2020-03-22, 19:18
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Enligt TV4 har många svenskar förtroende för Tegnell i en nyligen gjord opinionsundersökning.

Jag antar att det inte var så många stammisar i den här tråden som svarade.

Inte förvånande, men jag hade nog känt mig jävligt positiv om jag bara hade folkhälsomyndighetens information att tillhandahålla från den information man fått utomlands.
Citera
2020-03-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Vem vet, Löfven är smittad och har symptom? Han kommer i kväll att lämna över till 2:a personen hos sossarna som får agera Vice tills Steffe tillfrisknat eller ... han är ju helt klart i en riskgrupp.

Vice statsminister är bara en symbolposition, det som gäller ungefär som ovan. Tor de har några kriterier för det.

Dom pratade om talet på tv4 nyheterna och dom trodde inte han skulle säga nått om karantän eller så utan mer bara prata om krisen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Vem vet, Löfven är smittad och har symptom? Han kommer i kväll att lämna över till 2:a personen hos sossarna som får agera Vice tills Steffe tillfrisknat eller ...

I en medicinsk kris och pandemi, kommer statsepidemilogen att bli 2:a, och agera Vice för svetsaren.

Dr. Tengele som statsminister .... tvätta händerna !
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
haha tänkte just på det, ingen fan har frågat mig

De dom pratade med på stan verkade inte särskilt impad

De frågade inte mig heller. Jag får aldrig svara i några opionsundersökningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Enligt TV4 har många svenskar förtroende för Tegnell i en nyligen gjord opinionsundersökning.

Jag antar att det inte var så många stammisar i den här tråden som svarade.
Nä, d flesta självutnämnda profeter här inne e ju mot allt myndigheterna gör..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Vem fan har utnämnt dig till "experten" över experterna? Nackskott.

Italien och Spanien: Sätt friska befolkningen i karantän.
Resultat: Massdöd + kraschad ekonomi

Sverige: Isolera riskgrupperna + flockimmunitet.
Resultat: Få döda och ekonomi som fungerar.

Ganska öppenbart vilken strategi som varit mest framgångsrik
Citera
Medlem
Om vi har svårt att ha koll i EU, kan vi ändå skänka en tanke åt Afrika, där 40 länder har coronaproblem. Om vi inte får grepp om detta, hur går det i tex Somalia?

Vissa länder befinner sig rent ut sagt på medeltiden, och man har inte utbildning och språk som tillåter riktiga infokampanjer.

Jag tror att vår kris kommer att blekna i jämförelse.

Jaha, skit i dom, säger en nationalistik rasse.

Jaha, men tredje världens billiga arbetare är essentiella för västs ekonomi, kontrar jag.

Fast den smälte ju iofs nyss och rann ner i avloppet. Vanliga kriterier kanske inte gäller längre....
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Danmark väljer nu att masstesta ännu fler, efter att WHO rekommenderat länder att göra detta.

Under tiden i Sverige: Inte ens vårdpersonal eller personer med symtom testas.

Tackaaaarrrrrrrrrr

När skall danskarna börja med det? Imorgon?
Citera
2020-03-22, 19:20
Medlem
Aradins avatar
Är inte det största problemet med Tegnell att han ger konkreta svar på frågor? Övriga politiker och TV-experter vet ju att de aldrig ska säga något konkret till svenska folket.
Jag tror han behöver lite medieträning så att han börjar svara som en politiker. Då kommer han klara sig.
Citera
Medlem
merkel i karantän

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7435673

hårda tag

"Från och med midnatt får de boende i Tysklands största delstat bara lämna sina hem om det är absolut nödvändigt. Bayern inför utegångsförbud för att minska spridningen av coronaviruset."

"Bryter man mot reglerna hotar böter på som mest 250 000 kronor."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7434791
Senast redigerad av klinkerhofen 2020-03-22 kl. 19:23.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
https://www.google.se/amp/s/www.independent.co.uk/news/world/europe/the-european-countries-that-wash-their-hands-least-after-going-to-the-toilet-a6757711.html%3famp

Holländare 50% alltså. Fräscht folk.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kanske ett enormt mörkertal som de successivt kan beta av med hjälp av ökade tester?

Tror du kan se motsvarande trend i att du kan testa dig fördärvad i Italien och det slutar på kanske 1 miljon smittade i t.ex Italien.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sverige skulle antagligen ha 10.000–15.000st nya fall om vi testade brett om inte ännu fler.
Jovisst, jag är helt enig.

Det jag tycker är lite konstigt är att USA på en dag kan så pass enormt rampa upp sin testkapacitet så att de idag kan logga 14 000 nya positiva och igår loggade 6000 nya positiva.

Det därför jag funderar på ytterligare förklaringar till den stora ökningen idag jämfört med igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in