Citat:
Ursprungligen postat av
DrunkenZealot
Statistiskt är det nog omöjligt att siffran stämmer. 2 allvarliga fall på över 20 000 sjuka, när andra länder talar om ca 10% allvarliga. Spanien 1700 allvarliga med lika många fall.
Så, jag misstänker att Tyskarna har problem med sina siffor. Det är vad jag tror.
Så kan det naturligtvis vara, men det kan också vara så som jag tidigare har föreslagit, att man i Tyskland har den drivande smittspridningen i kluster som består av yngre och friska människor.
Spridning inom vård och omsorg med svaga och
kryckliga människor, eller spridning inom idrottsrörelsen, det lär visa sig i antalet dödsfall.
Som hatobjektet Tegnell tidigare har sagt, Folkhälsomyndigheten tittar inte enbart på antalet smittade, och på den geografiska kartan, man följer också var smittan breder ut sig, i den meningen att man har koll på i vilken kontext det sker, till exempel inom klustret återvändande Italienresenärer, After ski i Åre, skola, eller vad det nu kan vara.
Med den informationen kan man vidta riktade åtgärder, hela landet måste inte stängas ner om spridningen
företrädesvis sker bland landets filatelister genom att de slickar frimärken och skickar till varandra, du förstår säkert vad jag menar.