2020-03-22, 18:25
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Ganska uppenbart att flertalet här sitter och runkar åt de stigande siffrorna och tycker det är skitspännande.

För att förmoda sig veta hur andra tänker, utgår man från sig själv....
Citera
2020-03-22, 18:25
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag hoppas det är ett trendbrott men jag kommer vänta åtminstone till imorgon.

Och jag ska titta lite närmare på de regionala siffrorna när de dyker upp på wikip.

Tyvärr ökar antalet kritiska tillstånd varje dag, nu uppe i 3000st från 2800 igår. Ser ingen vändning inom kort utifrån detta.
Citera
2020-03-22, 18:26
Medlem
gabrielle2s avatar
Fem kyl container har satts upp vid Huddinge sjukhus. Provisoriska bårhus. Utifall att...
Står i Expressen.
Är väl bra att man förbereder för eventuella massdödsfall.
Känns som att man räknar med det i stället för att man tror det.
Sjukhusen och IVA ser ju hur sjukdomen ser ut och slutar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Eller i häkte.

Nej, då får han inte tala till omvärlden.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
21 av 10 000 000 är lika med 0.000002%.
Otroligt dålig skörd måste jag säga.

Hur ska du uttrycka sig när det är 100 döda?
"En kataklysmisk förstörelse sveper över Sverige".

Om 1000 döda?
Fan blir tufft att få ihop meningarna framöver när du går ut så hårt..

Ja, synd att inte vår inkompetenta regering kan bytas ut mot t.ex. kompetenta ordsmeder som dig.

Allvarligt talat, jag blir illa berörd över hur uppskrämda en del låter sig bli härinne. Då menar jag inte de kontona som verkar ha som uppgift att försöka skrämmas, förvirra och slå split.

Men däremot så hade jag förväntat mig mer från forumet där man i så många olika trådar gnäller på invandrare som förstör Sverige. .

Vi bör välja, oavsett politisk hemvist, om vi tycker att Sverige år 2020 är bättre att leva i än tex ryssland eller Bulgarien år 2020.
Väljer du Sverige så kan du inte låta dig tas över av rädsla. När man bunkrar så försvårar man för andra av sina medborgare. Dessutom försvårar det planering och sätter extra press på kedjan. Detta när läget redan är ogynnsamt.

Om man ombeds tvätta händerna och hålla avstånd så respekterar man det.

Är man sjuk så stannar man hemma.

Man låter sig inte skrämmas upp här så man börjar bete sig irrationellt.

Man måste välja. Vill man vara med och hjälpa eller stjälpa landet som vi bor i?

Och för de lite mer konspiraroriskt lagda som tror att regeringen vill skada sina medborgare: medborgarna är ett lands värdeskapare. Medborgarna är alltså det viktigaste ett land och dess regering har.

Regeringen har inte vidtagit åtgärder i denna kris och vi kan bevisligen se att smittan sprids och att dödsfallen följer på det.
Vad förväntar du dig av denna utveckling, låt oss höra.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Andelen som har blodgrupp 0 är inte så stor och de är inte helt immuna. Att alla som har autoimmuna sjukdomar skulle vara immuna mot andra sjukdomar är rent nonsens.
Om vi skall ha flockimmunitet i slutet av maj så måste flera miljoner smittas. Det är nog ingen omöjlighet med tanke på att spridningen kommer att accelerera när fler blir smittade. Men den månaden när det är som värst kommer det att vara helt galet. Hur många som kommer att dö är nästan omöjligt att förutsäga. Men sjukvården kommer bara kunna ta hand om en liten bråkdel av alla som behöver, så det kommer att bli många som dör hemma.
Blodgrupp 0 kan i undantagsfall få en lätt förkylning av Corona. Främst då 90+
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Snart har Italien lika många fall som China.

Italien 60 miljoner
China 1,4 miljarder

China har nog fifflat ihop egna siffror.

Du kan nog anta att både Kina och Italien har 1 miljon smittade var ungefär.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Sjuksköterskor har ju vittnat om att de inte ens räknar alla de döda längre. Plus faktumet att det är söndag, då det har rapporterats färre både fall och dödsfall alla söndagar hittills.

Nu kan det vara så denna veckan. Men dom två veckorna innan har antalet döda sjunkit kraftigt på lördagen för att sedan stiga ännu kraftigare just på söndagen.
Citera
2020-03-22, 18:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Grundskolan kan man stänga utan problem! Massa skit snack att det skulle bli stora samhällsproblem.
  1. Sommarlov, studiedagar m.m. Funkar utan att samhället slås i spillror
  2. Redan nu gapar det tomt i klassrummen. Föräldrar sjukskriver sina barn.
  3. Dagligen uppstår håltimmar, kidsen sticker hem

Alltså, i praktiken är skolorna redan stängda till stor del, och då kan man likväl stänga dem officiellt också.

Skolfrågan har egentligen fått alldeles för stort utrymme i debatten...

Våra nordiska grannländer har varit konsekventa I den här frågan .Norrmän, danskar och finländare är och kan vara stolta över hur deras regeringar hanterat epidemin.

Som vanligt måste svenskarna gå sin egna väg som leder till katastrof. Vi gör som under 2:a världskriget. Norge, Danmark och Finland slogs och Sverige satt och lät Tyskarna göra som de ville.
Citera
Medlem
PontefractCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Känner en kall kåre när jag ser inlägget i expressen om de kylkonteiner de ställt upp vid Ks i Huddinge. Jag känner nåt konstigt ska användas som bårhus .
Plötsligt känns det nära alla siffror om antal döda i europa och hur det kan bli här .
Inte första gången det händer. Efter olyckan med Scandinavian Star 1990 kördes de döda bort i kylbilar från Frionor. Inte den bästa reklam för det varumärket om man säger som så.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Snart har Italien lika många fall som China.

Italien 60 miljoner
China 1,4 miljarder

China har nog fifflat ihop egna siffror.

Nja, Kina lyckades med kraftiga metoder isolera viruset. Det spreds inte till hela landet.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Även om det är färre döda idag i Italien så är ju 651 döda ingenting med hurrar för.

Vi får se om det fortsätter att minska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in