2020-03-22, 18:23
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det finns hundratals utbildade sköterskor bara inom försäkringsbranschen. Det går antagligen hitta hundratals ytterligare och kanske ytterligare några hundra nyss pensionerade.
Men då behöver de en rejäl riskpremie och excellenta skyddskläder.
Pajaslandet Sverige klarar inte ens det.

Intensivvårdssjuksköterska kräver en fyraårig utbildning på universitetsnivå och är extremt kompetenskrävande. Det är omöjligt att snabbutbilda en intensivvårdssjuksköterska och inte heller görbart att sätta en grundutbildad sjuksköterska i samma roll.

Enligt Vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Sjuksköterskor har ju vittnat om att de inte ens räknar alla de döda längre. Plus faktumet att det är söndag, då det har rapporterats färre både fall och dödsfall alla söndagar hittills.

Fast ändå 651 idag, 2;a högsta ever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kanske var trevligt.konto det med🤷🏼‍♀️😐

Ja jo.. det kan ju vara så. Vad vet jag? Jag är bara en enkel människa..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Brukar man varna folk för saker om man vill att de ska dö?
Eller brukar man hålla käften om faran och förminska den?
Vilket brukar orsaka mest dödsfall enligt din mening?

Ganska uppenbart att flertalet här sitter och runkar åt de stigande siffrorna och tycker det är skitspännande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Besvikelsen hos domedagsprofeterna när antalet döda och smittade för dagen i Italien SJÖNK jämfört med igår.

Ähhhh... ursäkta?
För att uppnå detta har det krävts att folk stängt in sig i 2 veckor. Innan man börjar få för första gången en trendbrott...gå å lägg dej med Tegnell.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag vet inte vilken blodgrupp jag tillhör och detsamma gäller de flesta, vore dock bra om man har ett extra skydd mot smitta.
Har även hört att vissa har en form av skydd emot HIV.
Blodgrupp 0har även skydd mot malaria

Det är därför man experimenterar med att angripa Corona med malariamedicin
Citat:
Så skyddar blodgrupp O vid svår malaria

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2015/04/sa-skyddar-blodgrupp-o-vid-svar-malaria/

Citera
2020-03-22, 18:24
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ofta rökare, partyknarkare och promiskuösa.

Jag tror vi får se en våg dödsfall bland uteliggare och andra i USAs trailerparker.

När du säger promiskuösa menar du bögar va? Antar att man dragit vinstlotten om man får viruset och man är hiv-positiv.
Citera
2020-03-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Tänk nu på att sjukvården var överbelastad!

Om det nu var så att det kom förstärkning från andra delar av Kina, och byggde fältlasarett på, typ, tio dagar, så innebär det ju att man under andra halvan av februari gick från en kraftigt överbelastad sjukvård i en stad med över 10 miljoner invånare, till en ej längre överbelastad sjukvård.

Då är det inte alls förvånande med en hackig graf över antalet döda.
Men det nya sjukhuset öppnade redan den 4:e februari. Det här var flera veckor senare.
Citera
2020-03-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Gött att det sjönk i Italien verkar att det värsta är över där nu

Säg det till dom. 651 är ett mycket stort antal.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Medhåll. Går det illa i Sverige ser jag slutet på det moderna moderata ekonomiska systemet. Alla fd muffare kommer få hålla käften framgent.
Vi behöver börja tänka ut ett sätt att hjälpa tusentals om inte tiotusentals småföretagare på fötter igen. Dvs staten via almi garanterar nystartslån.
Jag tror det går att kicka igång ekonomin rätt hyfsat om man är kreativ och tänker lite utanför boxen. Varför inte ta bort skatten och socavgifterna redan nu för bolagen under en 3 mån period.
Citera
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Varför går media ut med att statsministerns tal är förinspelat på hemlig plats? Kommer han att meddela sin avgång?

Med det nya fältsjukhuset som började byggas idag av försvarsmakten vid Älvsjömässan så är det ganska lätt att se karantän av Stockholm i talet. Löfven och närmaste råd har uppenbarligen redan isolerat sig själva.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Snart har Italien lika många fall som China.

Italien 60 miljoner
China 1,4 miljarder

China har nog fifflat ihop egna siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in