2020-03-22, 17:50
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra av Tyskland 💪

Samtidigt som svenskar fortfarande är ute på nattklubbar på helger, ska bli intressant om Löfvén kommer buda över Tyskland förbjud i hans tal kväll.
Citera
2020-03-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
En sak jag inte fattar är att Tyskland kan ha 23000 smittade och 93 dödsfall, medan Spanien har 28000 smittade och hela 1756 döda.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vad är det med Tyskarna? Har de någon speciell treatment eller vad?

Litt dumt at dette må repeteres igjen og igjen.

Årsaken er først og fremst at Tyskland tester mange flere relativt til størrelsen på epidemien i øyeblikket.

En liten tilleggsforklaring er at Tyskland etter sigende ikke tester så mye post mortem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Håll dig till vad AT säger du, inget fel med det. FHM kommer även de att fortsättningsvis prata om att stoppa viruset. De är inte onda människor, de vet bara hur snöflingor ska hanteras.

... Men kommentera inte inlägg som handlar om GBs och Hollands strategier om du skiter i dem, för att använda ditt språk.

Jag kommenterade ditt yttrande om Sveriges strategi. Gå tillbaka och läs.
Citera
Medlem
Covids avatar
¿Que? Ett jump från 20 till 328 är inte förenligt med sunda data.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
328 döda idag Canada.
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vissa i tråden gör gällande att den matematiska uträkningen är total men tar totalt bort kalkyler kring social distansering, demografi, rökning, avhållsamhet i socialt umgänge och klimat.

Således har vissa applicerat en mall på alla länder och menat att alla länder kommer gå samma exakta väg till mötes.

Ja jag tycker också det matematiska tänket verkar lite för enkelt. Sen skulle jag nog vilja hävda att den statistik som blir intressant är den som kan komma fram efter en längre tid, när vi förhoppningsvis får en större bild så kan den först då säga något.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Tegnell är ute ur leken. EU-ledare har snackar ihop sig om en kontinental karantän.

Du får höra Tegnell säga det i morgon. "Det här var ett politiskt beslut! Jag tvår mina nednysta händer!"

Hoppas.
Sveriges veka ledare vågar inte ta beslut på egen hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad menar du med det där?
Försöker du skrämma folk till tystnad?
vem menar du har spridit panik?
Är det någon som borde straffas är det de som har ivrigt förnekat att detta skulle komma till sverige, att ingen skulle bli smittad, och att viruset inte är farligt.
Det har hittills kostat många människoliv i hela världen, och gjort att människor inte tror att viruset är värre än en förkylning. Italien tycker nog att det är det iallafall.
Hittade inte originalinlägget så citerar ditt. Håller med dig helt. Lät klart som ett skrämselförsök som ligger i tiden i det här jävla landet. Yttrandefrihet My ass.
Politiker och media ser oss medborgare som dumma jävla idioter med sin tillrättalagda s k "information"!

Nej nu ska jag ut på min promenad för att lugna ner mig. Återvänder hit lugn som en filbunke.
Citera
2020-03-22, 17:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nu inför även Grekland karantän och utegångsförbud, med start imorgon.

Mördar-Anders fortsätter hålla Sverige öppet.

Vad innebär utegångsförbud? Får man inte gå till jobbet, affären eller ut med hunden?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Fy tusan, så det är inte bara munskydd som gäller i kollektivtrafiken, även rejäl blöja behövs om man vill sitta ner.
Jag tror att han menade att det var inne på flygplans toaletterna som det smittat. Inte att folk bajsar på sätena eller i byxorna. Jag tror. 🤷🏼‍♀️
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad jag har läst så försvann pesten eftersom det tog slut på värdar för viruset att smitta.

Vi är ju inte ens immuna mot förkylning. Det borde vi ju ha blivit enligt flockimmunitetsprincipen?

Nu finns det ju inga idiotsäkra uppgifter om pesten, för det var så länge sedan.
Vilka virus har vi blivit immuna emot?

Pesten har gått ett flertal gånger.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Vad kan man förvänta sig av Löfvens tal?
Kan tänka mig att det kommer vara "vi måste hålla ihop"
"Alla måste göra uppoffringar"
"Vi är i detta tillsammans"
"Tvätta händerna, ring era äldre släktingar men besök dom inte"

Kontaktförbudet i Tyskland är lite sjukt, innebär att landet går i lockdown?
Du lär ju inte kunna gå till något arbete över huvudtaget eller hur fungerar det?
Citera
2020-03-22, 17:53
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
En sak jag inte fattar är att Tyskland kan ha 23000 smittade och 93 dödsfall, medan Spanien har 28000 smittade och hela 1756 döda.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vad är det med Tyskarna? Har de någon speciell treatment eller vad?

Det beror på flera saker, bland annat har tyskarna utfört fler tester på folk även med milda symtom. Man har kapacitet att ta 160 000 tester per vecka. Antalet smittade ligger alltså närmare verkligheten än i Italien.
Vidare har Tyskland haft mer tid och större möjligheter att förbereda sig med vårdplatser och personal, kanske därför som dödstalen är lägre. Vidare har främst yngre personer, sådana som kommit från skidorter testats. Men bedömare tror att dödstalen i Tyskland inte kommer att bli lägre än i Italien i det långa loppet.

Tyskarna har heller inte testat folk för covid-19 postmortem. Vilket de har gjort i Italien. Så det kan finnas folk som man trott dött av andra orsaker egentligen dött av corona.

Källa: The Guardian
Senast redigerad av Nadishodan 2020-03-22 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in