2020-03-20, 22:32
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutanthoran
Hur tänker du då - korta ned nästa säsong?
Ska inte alla lag möta varandra 2 gånger? Eller ska dem spela 1 match mot varandra? Vilken arena ska dem då spela på?

Hur de ska lösa det är inget jag funderat alltför mycket utan bara sett som ett alternativ på flera ställen. Men jag antar att det skulle vara att antingen bara möta alla lag en gång eller korta ned den tidsmässigt så att spelschemat blir tightare och kanske skippa ena eller båda inhemska cuperna, eller göra dessa till U23-cuper.

Vi vet ju inte heller hur det blir med nästa säsong eftersom vi inte vet hur länge detta virus härjar. Det kan dessutom komma tillbaks i en andra våg rätt snart efter enligt många experter. Avbryter vi denna säsong för att den kanske riskeras att spelas inpå augusti/september så kanske vi hamnar på två säsonger i rad som inte kan spelas klart.

Knepigt oavsett detta!
Citera
2020-03-22, 16:50
Medlem
Smaka-migs avatar
Precis som i hockey borde ingen får PL titeln. Synd för Liverpool. Men så är det.
Citera
2020-03-26, 07:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Precis som i hockey borde ingen får PL titeln. Synd för Liverpool. Men så är det.
Instämmer. Ge istället Liverpool 20p försprång inför nästa säsong.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-03-26 kl. 07:56.
Citera
2020-03-26, 16:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Instämmer. Ge istället Liverpool 20p försprång inför nästa säsong.

Nej snälla, då skriver de redan i första omgången att säsongen är deras, räcker med att dom börjar göra det i november som tidigare.. Även om det nu också är jobbigt att höra.
Citera
2020-03-26, 18:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nej snälla, då skriver de redan i första omgången att säsongen är deras, räcker med att dom börjar göra det i november som tidigare.. Även om det nu också är jobbigt att höra.
Liverpoolmaffian kan vara jävligt jobbiga, indeed. Samtidigt så borde de få ngt om nu resten av säsongen ställs in - med tanke på den ledningen som de hade. Annars så tror jag att Liverpools framgångar den här säsongen var en one hit wonder, Man City kommer att förstärka försvaret inför nästa säsong.
Citera
2020-03-26, 18:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Liverpoolmaffian kan vara jävligt jobbiga, indeed. Samtidigt så borde de få ngt om nu resten av säsongen ställs in - med tanke på den ledningen som de hade. Annars så tror jag att Liverpools framgångar den här säsongen var en one hit wonder, Man City kommer att förstärka försvaret inför nästa säsong.

Stäng av säsongen nu, ge dom titeln och hoppas man kan börja med fotbollen till sommaren, vore trevligt med en större försäsong, mer matcher.
Citera
2020-03-27, 01:59
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Stor risk att Mane mfl lämnar. Nu har de gjort sitt vunnit ligan och CL. Nya äventyr och utmaningar i roligare länder lockar.
Citera
2020-03-28, 14:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
8 West Ham-spelare i karantän för Corona-symptom. Kan såklart vara spinn av West Ham (som gärna vill ställa in säsongen).

https://www.hammers.news/club-news/karren-brady-says-west-ham-now-have-eight-players-in-isolation-in-accordance-with-the-latest-governm ent-guidelines/

Men känslan är mer och mer att säsongen kommer strykas. Tror inte det blir några matcher i slutet på april och man kan inte flytta fram för alltid. Endast tre lag i högsta serien vill avsluta (typ): Liverpool med dess titeljakt, Sheffield med chansen på Europaplatserna som de aldrig någonsin kvalificerat sig för, Leicester med chansen på CL-platsen.

Resten?

Chelsea, Spurs och City behåller sina CL-platser (beroende på City vs CAS). Wolves behåller EL-platsen.

Arsenal är nog nöjda trots allt med att få EL-platsen. Kanske CL om CAS dömer mot City. United som är på gång och har chans på topp 4 tröstar sig med att Liverpool går utan titel. Övriga lag bryr sig väldigt lite och lagen i botten tycker självklart det enda rimliga är att stryka säsongen. Lagen i Championship kommer gnälla lite men ingen bryr sig om dem. Typ.

Min åsikt är klar - säsongen 19/20 är viktigare än säsongen 20/21. Att stryka allt när vi är 75% in är djupt orättvist och osportsligt. Hellre att vi kör en udda säsong 20/21 där alla förutsättningar är klara på förhand, än att vi offrar en nästan färdig serie och de prestationer som lagen åstadkommit.
Citera
2020-03-28, 15:03
Medlem
Helt orimligt att annullera en säsong när 9 matcher återstår. Borde vara självklart att det är säsongen 2020/21 som får ta smällen (enkelmöten/helt inställd).
Citera
2020-03-28, 15:36
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
8 West Ham-spelare i karantän för Corona-symptom. Kan såklart vara spinn av West Ham (som gärna vill ställa in säsongen).

https://www.hammers.news/club-news/karren-brady-says-west-ham-now-have-eight-players-in-isolation-in-accordance-with-the-latest-governm ent-guidelines/

Men känslan är mer och mer att säsongen kommer strykas. Tror inte det blir några matcher i slutet på april och man kan inte flytta fram för alltid. Endast tre lag i högsta serien vill avsluta (typ): Liverpool med dess titeljakt, Sheffield med chansen på Europaplatserna som de aldrig någonsin kvalificerat sig för, Leicester med chansen på CL-platsen.

Resten?

Chelsea, Spurs och City behåller sina CL-platser (beroende på City vs CAS). Wolves behåller EL-platsen.

Arsenal är nog nöjda trots allt med att få EL-platsen. Kanske CL om CAS dömer mot City. United som är på gång och har chans på topp 4 tröstar sig med att Liverpool går utan titel. Övriga lag bryr sig väldigt lite och lagen i botten tycker självklart det enda rimliga är att stryka säsongen. Lagen i Championship kommer gnälla lite men ingen bryr sig om dem. Typ.

Min åsikt är klar - säsongen 19/20 är viktigare än säsongen 20/21. Att stryka allt när vi är 75% in är djupt orättvist och osportsligt. Hellre att vi kör en udda säsong 20/21 där alla förutsättningar är klara på förhand, än att vi offrar en nästan färdig serie och de prestationer som lagen åstadkommit.

Är snarare 3 lag typ som inte vill avsluta serien. Känns som att du glömmer vilken ekonomisk smäll alla klubbar (förutom City) tar ifall ligan inte spelas klart. Blir rätt mycket TV- och sponsorpengar de går miste om och som sätter käppar i hjulen för många lag. Dessutom skulle nog flera lag starta rättsprocesser om de strök säsongen.

Det är för tidigt att avgöras nu ändå hur de ska göra. Är nog ingen som tror de kan återuppta ligorna redan i april, men de kan hinna utan problem om de kör ett väldigt kompakt schema med start i juni, troligtvis inför tomma läktare. Då får alla sina pengar från TV och sponsorer och alla placeringar avgörs på ett rättvist sätt. Det tror jag de flesta lagen håller med om.
Citera
2020-03-28, 17:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Är snarare 3 lag typ som inte vill avsluta serien. Känns som att du glömmer vilken ekonomisk smäll alla klubbar (förutom City) tar ifall ligan inte spelas klart. Blir rätt mycket TV- och sponsorpengar de går miste om och som sätter käppar i hjulen för många lag. Dessutom skulle nog flera lag starta rättsprocesser om de strök säsongen.

Det är för tidigt att avgöras nu ändå hur de ska göra. Är nog ingen som tror de kan återuppta ligorna redan i april, men de kan hinna utan problem om de kör ett väldigt kompakt schema med start i juni, troligtvis inför tomma läktare. Då får alla sina pengar från TV och sponsorer och alla placeringar avgörs på ett rättvist sätt. Det tror jag de flesta lagen håller med om.

Jag såg något om att klubbarna ska behöva betala tillbaka tv-pengarna om säsongen ställs in. Men prispengar går man också miste om, kanske? Om det finns sådana incitament behöver de vägas mot incitamenten för 20/21, och vilket förhandlingsutrymme som finns pga force majeur.

Då jag vet exakt noll om det affärsmässiga och avtalsmässiga ska jag inte spekulera kring det, mer än att money makes the world go round.

Rent sportsligt är det nog få klubbar som vill rädda denna säsong dock. Vi får se var det slutar.
Citera
2020-03-28, 18:01
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Stor risk att Mane mfl lämnar. Nu har de gjort sitt vunnit ligan och CL. Nya äventyr och utmaningar i roligare länder lockar.
Tänker inte påstå att spelarna är 100% lojala och inte vill, eller kan tänka sig, att lämna. Så ser inte verkligheten ut vare sig man vill erkänna det eller inte. Är mer nyfiken på vilka spelare du tror att Liverpool är villiga att släppa, alternativt vilka spelare som kan tänka sig att bråka sig bort? Finns ju trots allt de som har bråkat sig bort tidigare i karriären. Även om det i nuläget är ganska knapert om lag som är bättre finns det säkert pengar, finare väder och roligare städer att bo i om man prioriterar sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in