2020-03-22, 15:31
Medlem
worldeditings avatar
Något som hjälpte mina symptom i halsen var att dricka yerba mate. Dom som befinner sig i stockholm finns det på matvärlden.
Citera
2020-03-22, 15:36
Medlem
riskybizzys avatar
Är det någon annan som upplever problem med hjärtklappning? Samt sömnsvårigheter?
Senast redigerad av riskybizzy 2020-03-22 kl. 15:39.
Citera
2020-03-22, 15:53
Medlem
Hej,

mitt sjukdomsförlopp:

dag 1-2: Halsont.

dag 3-7: Hosta, inte ofta men en djup, torr hosta. Kände mig småkrasslig. Lite skum i magen,
lös/bubblig(dock inget ovanligt för mig vid förkylning).

dag 8: Ont i leder, kände mig mer vissen

dag 9(idag): 38 graders feber, hostar lite oftare, rinner lite från näsan.

Har inte märkt av något problem med andning, ej ont i bröstet.
Tycker mig också ha känt av pollenallergin samtidigt.

Trodde först det var en förkylning, nu verkar det mer som en influensa eller möjligtvis corona?
Citera
2020-03-22, 15:57
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czar999
Hej,

mitt sjukdomsförlopp:

dag 1-2: Halsont.

dag 3-7: Hosta, inte ofta men en djup, torr hosta. Kände mig småkrasslig. Lite skum i magen,
lös/bubblig(dock inget ovanligt för mig vid förkylning).

dag 8: Ont i leder, kände mig mer vissen

dag 9(idag): 38 graders feber, hostar lite oftare, rinner lite från näsan.

Har inte märkt av något problem med andning, ej ont i bröstet.
Tycker mig också ha känt av pollenallergin samtidigt.

Trodde först det var en förkylning, nu verkar det mer som en influensa eller möjligtvis corona?
Hur pass sjuk har du varit, har du varit sängbunden något under hela förloppet?
Citera
2020-03-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Hur pass sjuk har du varit, har du varit sängbunden något under hela förloppet?

Idag stannade jag i sängen länge, 38 grader däckar mig. Nu är jag lite piggare efter en alvedon.
Citera
2020-03-22, 16:09
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Idag stannade jag i sängen länge, 38 grader däckar mig. Nu är jag lite piggare efter en alvedon.
Jag vet inte. Jag var och är klassiskt insfluensasjuk, måste vila hela tiden och det känns jävligt.
Det känns som att du haft ett mildare förlopp. Känns som man ska ha det lite jävligare än du haft det, men jag kan ha fel.
Citera
2020-03-22, 16:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Jag var och är klassiskt insfluensasjuk, måste vila hela tiden och det känns jävligt.
Det känns som att du haft ett mildare förlopp. Känns som man ska ha det lite jävligare än du haft det, men jag kan ha fel.

Sant, det är inte så jävligt mer än febern då. Känner bara inte igen själva förloppet riktigt. Aja, ska bara vila nu så blir det förhoppningsvis inte värre vad än det är.
Citera
2020-03-22, 16:17
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Sant, det är inte så jävligt mer än febern då. Känner bara inte igen själva förloppet riktigt. Aja, ska bara vila nu så blir det förhoppningsvis inte värre vad än det är.
Du har nog en poäng där att förloppet är märkligt.
Citera
2020-03-22, 16:25
Medlem
Citat:
Du har nog en poäng där att förloppet är märkligt.

Jo, just att bli sämre och få feber först dag 9 känner jag inte igen.
Citera
2020-03-22, 16:30
Medlem
eriklinds avatar
Citat:

Jag tror inte man kan utesluta Covid-19 pga det, men visst måste det vara positivt att få feber först dag 9?
Citera
2020-03-22, 16:47
Medlem
Symptomen för Covid19 är hosta, feber och andningssvårigheter. Samtidigt säger de att de flesta får milda och lindriga symptom. Det är väldigt oklart vad som menas med lindriga symptom. För mig är andningssvårigheter och sängliggande i flera dagar inte lindriga symptom. Eller lindriga i förhållande till intensivvård förstås. Vissa verkar inte ha några symptom alls. Det bidrar så klart till att fler tror sig vara smittade med Covid19 och stannar hemma från arbetet medan andra med potentiell smitta går dit.

Det går nog oftast att resonera sig fram till vad som är mest sannolikt. Det intressanta i denna tråd är förstås vilka symptom som de med konstaterad smitta har.

Jag fick exempelvis väldigt ont i halsen 1 mars och vaknade flera gånger under natten. Sedan slem i halsen och bröstet. Hostade (harklade) i två veckor, om än lindrigt men kände hur djupt slemmet satt. Alltså inte torrhosta. Hade aningen högre kroppstemperatur med svettningar och lätt frossa omvartannat. Ingen rinnsnuva utan helt täppt i näsan och hes. Andfådd när jag gick i trappor, huvudvärk emellanåt och allmänt slö och sov mycket första veckorna. Jag känner fortfarande av dessa symptom och flera andra beskriver samma sak i tråden. Hostar lätt och känner fortfarande av trötthet.

Vad som talar emot är förstås att jag smittades lite för tidigt i Sverige för att det ska kunna vara Covid19. Dessutom är det förkylningstider.

Det som talar för Covid19 är att en kollega var i England en vecka, veckan innan och befann sig sedan på arbetet i samma arbetsrum som mig. Kollegan insjuknade i liknande symptom och var borta från arbetet i en vecka. Det som talar emot är förstås att England har samma ungefär samma tidpunkt av bekräftade fall som Sverige.

Det högst troliga är väl ändå att vi flesta insjuknat i influensa eller förkylning och än så länge inte Covid19 även om antalet smittade ökar hela tiden.
Senast redigerad av Hojstam 2020-03-22 kl. 17:11.
Citera
2020-03-22, 17:06
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Om det är corona jag har (vilket jag misstänker starkt) så fick jag feber och svallningar på kvällen dag 12. Jag har haft alla möjliga milda symptom sedan dag två.

Idag dag 14 är mina symptom huvudvärk och lös i magen (behöver inte bero corona)

Jag kan inte minnas någon gång jag varit småsjuk så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in