2020-03-22, 14:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det vi ser nu visar bara hur smittan började i Sverige, inte hur det kommer att vara.

Samtliga av de yngre på IVA som Tegnell fått information om bär på andra underliggande sjukdomar.

– Det är inte vilka unga som helst. De fall jag känner till bedöms också ha stor chans att klara sig. Även om man är i medelåldern och har en svår lungsjukdom löper man betydligt mindre risk att bli svårt sjuk av corona än en frisk äldre person.

Det har ingenting med skolorna att göra. Idiot.

Finns INGA rapporterade fall av skolbarn i världen som krävt IVA.

Skoleleverna sprider smittan. En minskad spridning i samhället är av godo. Ju mindre spridning, desto bättre.
Citera
2020-03-22, 14:59
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Sfi? Komvux? Univ? Det går att plugga som 26.

Jo jag vet det men användaren sa att det var pga att vi inte stängt skolorna som att det vore en självklarhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Som många andra diskussioner på det här forumet så leds ämnet bort och slutar med trivialiteter. Ämnet är: CHRISTINA-SKOLAN PÅ LIDINGÖ stängs på grund av att 20 personer har bekräftad corona och flera är väldigt svårt sjuka.

Här måste man skilja på huvudsak och bisak. Att man rent retoriskt styr bort från ämnet är välkänt, men det är svårt att urskilja om du gör det medvetet eller är lågbegåvad.

Poängen är att om man som förälder väljer en skola som Christinaskolan med dess record så kan man inte komma och gnälla sen om att ungar och lärare blivit sjuka.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPvxzX/tegnell-bra-om-fler-yngre-ar-smittade-har-an-i-andra-lander

Hur länge kan Sverige och Tegnell fortsätta mörklägga att riskzonen inte exisiterar och att viruset i europa är en fara för oss alla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jag är rätt säker på att dagens dödssiffra (1) är inkorrekt. Det är bara att dom större regionerna (främst stockholm tänker jag på nu) nog inte har rapporterat in sina siffror ännu

De har rapporterat in. Det är 1 död idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Den yngsta är ju dock 26 år och går med stor sannolikhet inte i skolan

Nej, men har med 99.2% (dvs. STOR) sannolikhet en eller flera försjukdommar (vilket en italiensk analys av 2000 COVID19 dödsfall visar: https://www.flashback.org/showthread.php?p=70834094&posted=1#p70834094 ).
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Feber är ju ett sätt att få kroppen att värma bort viruset. Kanske bra att sitta i en bastu en - två ggr per dag då. Andas in varmluft. Få kroppen att värma bort fanskapet.
Det hjälper inte, luften kyls på väg ner i lungorna, annars skulle bastubadare dö av förstörda lungor.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att dagens dödssiffra (1) är inkorrekt. Det är bara att dom större regionerna (främst stockholm tänker jag på nu) nog inte har rapporterat in sina siffror ännu

Ja, jag tänker att helgen har med det hela att göra. Att dödsfallen kommer att rapporteras på måndag istället.
Citera
2020-03-22, 15:00
Medlem
Citat:

Inse en sak, det är inget katastroftillstånd i Sverige. Vakna upp ur sin psykos, snälla. Allt tyder på att vi är mycket milt drabbat, detta av flera orsaker.

Det dog 43 personer bara i Holland idag pga Corona. Och dom fick sitt första inhemska fall 1 månad efter oss och ligger alltså 4 veckor bakom oss i fas.
Citera
Medlem
Citat:
Personen som rapporterades in idag dog egentligen igårkväll, dock.

Men du har rätt, eventuella uppdateringar kommer senare.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Även 5 dagar känns länge, risken måste ju sjunka avsevärt efter någon dag.
Ja, ingen vet ju riktigt säkert, men de menar att det är möjligt att viruset överlever mellan 24 timmar till fem dagar beroende på yttre förhållanden.
Citera
Medlem
Citat:

De är nog korrekta så tillvida att Folkhälsomyndigheten rapporterar det som de fått inrapporterat från regionerna under ett dygn. Därför kommer värdena hoppa lite upp och ner dag till dag i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in