2020-03-22, 12:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Lägre siffra på new cases i Spanien idag iallafall. Lägre siffra new cases än de 3 dagarna innan.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Beredskapslagren är sedan länge borta och det finns heller ingen tryggad livsmedelsförsörjning då vi förlitar oss till att importera livsmedel från världens alla hörn.
Jo vi har morötter
Men sen är vi beroende av att få mat från andra länder.
Vårt miljömedvetna styre föredrar importerad mat istället för svensk lokalproducerad, bevisligen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Bara att söka information om detta i Google

https://www.nytimes.com/2020/03/18/health/coronavirus-young-people.html

https://thehill.com/policy/healthcare/488325-cdc-data-show-coronavirus-poses-serious-risk-for-younger-people

Tack! Men vad jag undrade var egentligen detta:

Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Nästan 50% av de som dör är yngre människor.

Varifrån kommer den siffran?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vad har du för källa, ser bara 344 nya.........

394 enligt The Guardian hittils.En halvtimme sen..

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/22/coronavirus-news-coronavirus-live-updates-deaths-uk-italy-lockdown-spain-us-new-york-south-america

Citat:
As well as the 394 deaths, the number of confirmed cases has reportedly risen by 3,646 (15%) from 24,926 to 28,572.
Citera
2020-03-22, 12:36
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Även med låg IQ som inte ser allvaret och tar sitt ansvar kommer avverkas hehe.

IQ-nivåerna har ju under lång tid gått åt fel håll. Kanske kommer corona att ändra på det. Absolut, du kan ha rätt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Spanien fick också sina första fall senare än oss, dom drabbades efter oss. Precis som Holland och Belgien. Trots det är Spanien en katastrof, medans Sverige är lugnt.

Det är dags att sluta jämföra med både Italien och Spanien nu. Sverige kommer inte bli något som liknar vare sig Spanien eller Italien. Med det sagt, menar jag inte att du hävdat att det skulle bli så.

Sluta ljuga, det är det ingen som vet än.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
I Holland (vet inte så noga om Belgien) är prostitution och bordeller lagliga och många åker dit som sexturister. Undrar vilken inverkan det kan ha haft på smittspridningen? Vi kanske får tacka var restriktiva lagstiftning på det området. För även om covid-19 inte är en venerisk sjukdom måste det smitta rätt bra vid den graden av närkontakt. Sen åker gubbarna hem och smittar sin familj, och försöker någon smittspåra lär de inte avslöja att de gått till prostituerade.

Har tänkt på detsamma.
I Thailand läste jag att nöjesdistrikten mer eller mindre har stängts ned.
Citera
2020-03-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tack! Men vad jag undrade var egentligen detta:

Varifrån kommer den siffran?

Finns ingen statistik som talar för det, se här, däremot kommer fler unga dö ju mer tiden går pga "triage" och överbelastad akutvård.

https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_21marzo%20ITA.pdf
Citera
Medlem
Familj insjuknade efter resa till Alperna – fick inte testas
https://www.svd.se/faltsjukhus-forstarker-beredskap-i-stockholm
Min granne reste till norra Italien och landade också i Genève och har precis samma erfarenhet som vi. Alla i den familjen blev sjuka efter resan. De ringde också 1177 och ville lämna prov men fick inte
Allt elände kommer utifrån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Testar man de som dött? Om de inte var testade tidigare, för att se om de dött av Covid-19 eller det var en ordinär sjukdom.

Skulle inte tro det.
Jag menar att om man inte testar vårdpersonalen så finns ingen större anledning att testa dom sjuka heller. Diagnos av dom döda kan ställas utan test.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Undra hur många det är ikväll..
Jag ber för spanien.

USA ligger betydligt värre till rent tidsmässigt.
Citera
2020-03-22, 12:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Fast kan det stämma att de registrerar så?
Nej.

Jag lyssnade precis till det och det är en felöversättning. Han säger att de räknar alla dödsfall som dött av eller med covid-19. Alltså om covid varit orsaken eller om covid förvärrat någon underliggande åkomma som resulterat i dödsfallet är inte uppdelat. Hoppas min förklaring är begriplig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in