2020-03-22, 13:52
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Jag väntar med spänning på Sydamerika.. så får vi se.
Om det blir som jag läst äre kört.. händer det inget så har många fel

Håll ögonen på brasilien, någonting är det där i inte får veta än..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Angående den där flockimmuniteten, så är det inte ens visat att den finns än, och om den finns så kan den vara högst temporär. Det är en vansinnig taktik. jag skrev ihop en tråd med samlad kritik till FHM där jag gick in mer ingående om detta här

(FB) Varför Ljuger Folkhälsomyndigheten så mycket?

Så det är alltså bevisat att man kan smitta flera dagar innan man fått symptom.
(Orkade inte läsa hela inlägget i detalj)

Visa säger att om man tar i ex. Ett dörrhandtag så kan smittan sitta kvar där 2 veckor. Vilket jag tycker låter väldigt länge.
Risken måste minska avsevärt med tiden.

Det talar för att bli smittad även innan man visar symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Känns ju onekligen korkat att tvinga folk att handla mellan vissa tider. Kommer ju bara orsaka större folksamlingar i tex affärer.

Spanjorer verkar inte vara de skarpaste...
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
En kanske dum fråga:

Många härinne på forumet har påstått att antalet döda kommer att öka exponentiellt i Sverige. När exakt kommer vi se det?

När jag tittar på antalet nya fall och antalet döda så ser jag ingen exponentiell ökning.

Borde vi inte ha +20 döda varje dag vid det här läget?

om 2-4v. Igen.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror man ska söva ner dom. Jag vet inte varför man inte gjort det på detta sjukhus i USA. Brist på anestipersonal?
Kan ju även handla om att även sådana handlingar är riskabla. Men jag kan tycka att för den dörnde patienten är det ett mer humanare sätt att dö på. Slipper ha panik in i döden.
Kan bli så till slut att de söver alla patienter de känner igen utgångsläget på och där de vet att patienten kommer att dö oavsett.
Handlar kanske i grund och botten om dödshjälpsfrågan. Förbjudet i många länder.
Citera
Medlem
Bara 1 dödsfall idag, jag trodde mellan 5-10
Citera
Medlem
https://twitter.com/PeterKolchinsky/status/1239560638239838215?s=19

Enligt denna virolog är det mängden av virus man andas in som avgör ifall man får milda eller svåra symptom. Vad tror ni om detta?
Citera
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Personligen hoppas jag ju själviskt att vi slipper utegångsförbud, folk verkar hålla sig inne eller ute på ensliga promenader relativt bra. Men det har ju från regeringshåll aviserats om möjlighet till såväl utegångsförbud som reseförbud inom landet (över länsgränser mera specifikt - illa för dem som har stugan litet längre bort).

Detta är ett piss i havet jämfört med inhemska kriget för 100 år sen + krigen mot Ryssland som gjorde Stalin ursinnig. Finländarna tänker mer på landet än de andra länderna.

Jag tror att om Finland inför strängare förbud i huvudstadsregionen då kommer man respektera det. Människor tar detta på allvar i Finland. 90% nära mig är fallen från utlandet. Hoppas det stannar så. Geografiskt ligger vi enormt bra dessutom.
Citera
2020-03-22, 13:53
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Spanien utökar sin LOCKDOWN två veckor yttligare, nu också förbjudet att lämna hemmet oavsett anledning efter 15.00-08.00 nästa dag, alla ärenden måste göras mellan den tiden.

SENASTE NYTT

Helt rätt av spanjorerna! 👍
Citera
2020-03-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Spanien utökar sin LOCKDOWN två veckor yttligare, nu också förbjudet att lämna hemmet oavsett anledning efter 15.00-08.00 nästa dag, alla ärenden måste göras mellan den tiden.

SENASTE NYTT

Det låter ju helt efterblivet, varför ska alla vara ute samtidigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Det låter ju helt efterblivet, varför ska alla vara ute samtidigt?

Låg IQ beslut.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Det är ju fint folk på Lidingö med speciella efternamn gissar jag?
Von Essen, Miss Pampas, Miss piggy, Mamma Selge. Miss Rövhål.

Mycket tråkigt att dom gått och blivit sjuka.

IDIOT! Även om du tycker att de är "rövhål" så sprider även dessa viruset vidare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in