2020-03-22, 13:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Känsligt läge, detta går inte att använda politiskt nu.

Vad kommer Steffe att säga ikväll?
Allt är svårt och besvärligt men Steffe tar ”ansvar”, och tvätta händerna.
Samt att han vädjar att EU ska ta gemensamt ansvar. Han ska tala med typ Merkel.

Kommer han att stänga skolor?

Jag hoppas på åtminstone det sista.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Corona dödar främst äldre människor. Kvinnor lever längre än män rent generellt. En 80-årig gubbe har ett sämre immunförsvar än en 80-årig tant.
Min teori kan vara som sådan. Kvinnor för släktet vidare därför överlever kvinnor längre. Det behövs tex endast en man för att göra tio kvinnor gravida.
Något med biologin att göra.

Löjlig teori kanske men jag kan tänka mig att det kan vara så.
Nu är det ju än så längre äldre män som avlider men även de kan vara fruktsamma i 70 årsåldern.
Nu kan fler hör inne skrika. DIN JÄVLA IDIOTPUCKOFITTA. Det bjuder jag på men min teori kan vara så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Någon som kan svara på varför så få dör i Norge?

Läste någonstans att de har ganska låg medelålder på sina smittade.
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Helt fel. Alla dödsfall som Italien registrerar har covid-19. Det man säger är att de inte delar upp dem i de som dog av viruset eller med viruset. Vad är det folk inte begriper?!? De döda har alla corona men några dog AV det medan andra dog MED det.

Hjälp!

Det var det jag försökte förklara för pöbeln dom som registreras döda med covid har haft smittan. Men någon påstod att Italiens siffror är alla döda och det stämmer inte. Det är snarare tvärtom då folk som dör hemma eller inom äldrevården och inte har konstaterad smitta innan registreras inte med covid offren utan bara som vanliga dödsfall.

Alltså är det långt fler som dör av smittan än officiella siffrorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kineserna gjorde helt rätt. Precis som WHO råder till. Isolera viruset.

Precis det enda rätta att ta död på skiten.
Citera
2020-03-22, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa.... Står normal skolgång på deras hemsida..........

Jag skiter fullständigt i det! Kolla i morgon eller senare i dag så borde det framkomma.
Citera
2020-03-22, 13:45
Medlem
allt.o.ingets avatar
Smittspridningen går än så länge långsamt i Sverige. Det är det som avgör om det blir en svår influensasäsong eller något helt annat. Just nu ser det ut som en svår influensasäsong, men det kan ändras fort.
Citera
2020-03-22, 13:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Citat:
" Italy, 7 March 7: 5,061 cases, 233 deaths.
UK, 21 March: 5,018 cases, 233 deaths.

Eerie stats, national quarantine was imposed in Italy on *9 March* (now 53,578 cases and 4,825 deathis)
."

Titta på USAs siffror de är logaritmiska.
De ökar också med 10x var 10:e dag.

Den 30:e mars kommer det vara 100.000 smittade.

Den 10 april kommer det vara 1 miljon fall.

Den 30 april kommer det vara 100 milj fall.

Det är liksom ingen idé att förneka det längre.
Jag var själv i förnekelse fasen fram till nu i helgen. Detta kommer slå mot det svenska samhället om ca 4 veckor likt en gigantiskt slägga.
Förbered dig nu medan du har tid. Du har 3 veckor, troligtvis 4 veckor.

Som sagt, det är inte en naturlag att utvecklingen är 10x i tills alla är smittade. I Italien, där smittan är mest spridd, har det ju börjar avta (inte i absoluta tal, men logaritmiskt.

Det är starka ord att säga att det ”Kommer vara...”
Citera
2020-03-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100

KRISTINASKOLAN på Lidingö stänger ned på grund av att mer än 20 stycken har blivit smittade med corona. Flera av dessa ligger och kämpar för livet, vad jag har förstått är det lärare. Många fler i skolan misstänks vara smittade och föräldrarna till eleverna får knapphändig information.

Här kan man nog gapa: KÄLLA, och förnöjt trippa vidare till att spamma forumet med att det bara är influensa.

Trovärdigheten ligger i att man kan titta i historiken och dra slutsatser genom detta! Kika gärna i morgon.

Slutligen: Det bor drygt 47.000 invånare på Lidingö - har man den spridningen på den ön kan man nog bara säga: -godnatt!

Christinaskolan på Lidingö är en skandalskola.
De har tidigare varit i blåsväder för just smitta. De smittade flera elever med TBC och nu Corona

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fyra-barn-smittade-av-tbc-pa-lidingo

Ägarna är Åsa Johansson och Amanda Shutz som tidigare arbetade på Maria Elementar där hon fick sparken av ägaren och polisanmälningar kors och tvärs.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/turbulens-pa-maria-elementar

Sedan kom hon i blåsväder för att hon tog pengar själv som skulle gå till lärare
https://skolvarlden.se/artiklar/rektorn-gav-sig-sjalv-lonelyft-vill-hjalpa-mina-larare

Två skojare. Troligtvis därför som Prinsessan Victoria inte placerade Estelle där trots att hon först besökte skolan.

https://www.expressen.se/nyheter/kungligt/victorias-kvallsbesok-pa-skolor-letar-at-estelle/

Skolverket gav skolan nej nu för att få utöka till att bli en gymnasieskola.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-03-22 kl. 13:52.
Citera
2020-03-22, 13:47
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Vad tror ni, gäller det bunkrar på sig saker idag, om Löven sätter oss alla i karantän ikv?

Kommer aldrig att hända med denna handlingsförlamade pajas vid rodret.

Löfven kommer dra samma utnötta floskler igen, som att vi måste vara noga med handhygienen och att regeringen ”följer händelseutvecklingen noga”, och efter det kommer talet att analyseras och kommenteras in absurdum av PK-mupparna i kvällens Agenda.

Mycket snack och lite verkstad att vänta m.a.o.
Citera
2020-03-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som sagt, det är inte en naturlag att utvecklingen är 10x i tills alla är smittade. I Italien, där smittan är mest spridd, har det ju börjar avta (inte i absoluta tal, men logaritmiskt.

Det är starka ord att säga att det ”Kommer vara...”

Jag väntar med spänning på Sydamerika.. så får vi se.
Om det blir som jag läst äre kört.. händer det inget så har många fel
Citera
2020-03-22, 13:49
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Citat:
" Italy, 7 March 7: 5,061 cases, 233 deaths.
UK, 21 March: 5,018 cases, 233 deaths.

Eerie stats, national quarantine was imposed in Italy on *9 March* (now 53,578 cases and 4,825 deathis)
."

Titta på USAs siffror de är logaritmiska.
De ökar också med 10x var 10:e dag.
x4
Varje år avlider en halv miljon italienare. Att 1% av dem nu bokförs med corona som dödsorsak är irrelevant, även om det inte bara hade varit ett mätfel.
Citat:
Den 30 april kommer det vara 100 milj fall.
Redan nu är flera MILJARDER smittade av olika corona-virus! De orsakar 10-30% av alla vanliga förkylningar. Det intressanta är dödsstatistiken, contra antalet tillfrisknade (de som sökt sjukvård och blivit testade). Och det finns inte 100 miljoner sårbara multisjuka 70-åringar.

Citat:
Jag var själv i förnekelse fasen fram till nu i helgen. Detta kommer slå mot det svenska samhället om ca 4 veckor likt en gigantiskt slägga.
Förbered dig nu medan du har tid. Du har 3 veckor, troligtvis 4 veckor.
Om 3-4 veckor har corona-smittan ebbat ut, som vanligt, och alla kommer bara att prata om de ekonomiska konsekvenserna av paniken. Du vet, när man lider av panikångest så fattar man dåliga beslut. Särskilt med avseende på tajming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in