Jag blir så jävla irriterad på att alla människor plötsligt ska utnyttja hemkörning av mat. Alla tider är uppbokade minst 1 vecka framåt! Problemet är ju att de grupper som verkligen behöver det - smittade och riskgrupper inte får några tider.
Vi ligger sjuka hela familjen och har beställt hem mat på detta sätt i en vecka, men nu finns det inga tider längre. Så vi tvingas alltså då gå till affären och handla trots att vi inte vill! Risken är ju att vi smittar andra när folk som inte behöver det beställer hemleverans 🙈
Ja, alla borde ringa dig först och kolla att inte du vill beställa, om tiderna skulle råka ta slut!!
Mina symptom blir bara värre.
Gör jätte ont i bröstet när jag hostar.
Är fortfarande förbryllad hur jag fått detta viruset ,om det nu är det jag har då jag inte varit utomlands...
Kan du ta alla dagar från början? Det är lite svårt att följa.
Det här viruset sprids via utandningsluften, det räcker med att vara i en affär för att hamna i samma luftström.
Alla kommer få det här viruset. Inte 100% samma år, men tills man får kontroll kommer alla få en runda med det här. Säsongsinfluensan sprids bland folk, varför skulle inte detta göra det?
Har haft snuva, känning i hals, nysningar och grym huvudvärk i ca 3 vecka nu. Allergitestade mig rätt nyligt och enda allergin är pollen så kan inte vara det. Tippar vanlig förkylning men man blir ju lite fundersam när den är så seg. Kan man ha Corona utan feber och hosta?
Tränar väldigt mycket och tog en paus på 10 dagar innan jag började träna igen. Blev less vänta på helt tillfrisknande. Har varit tungt som fan träna dock. Skulle tex träna igår men var helt slut. Höll på att somna klockan fyra på dagen så skippade mitt kvällsrodd pass. Ska träna rodd intervaller nu om 1h men grym huvudvärk och mycket slem så blir tungt som fan. Går inte andas ur näsan heller vilket gör det ytterligare svårare.
Har haft snuva, känning i hals, nysningar och grym huvudvärk i ca 3 vecka nu. Allergitestade mig rätt nyligt och enda allergin är pollen så kan inte vara det. Tippar vanlig förkylning men man blir ju lite fundersam när den är så seg. Kan man ha Corona utan feber och hosta?
Tränar väldigt mycket och tog en paus på 10 dagar innan jag började träna igen. Blev less vänta på helt tillfrisknande. Har varit tungt som fan träna dock. Skulle tex träna igår men var helt slut. Höll på att somna klockan fyra på dagen så skippade mitt kvällsrodd pass. Ska träna rodd intervaller nu om 1h men grym huvudvärk och mycket slem så blir tungt som fan. Går inte andas ur näsan heller vilket gör det ytterligare svårare.
Det är visst pollen du har, du säger ju själv att den enda allergi du har är pollen och du är inte sjuk men att träna är tungt och huvudvärk. Är du bäng eller?
Senast redigerad av RickRozay 2020-03-22 kl. 12:45.
Det är visst pollen du har, du säger ju själv att den enda allergi du har är pollen och du är inte sjuk men att träna är tungt och huvudvärk. Är du bäng eller?
Avstod 10 dagar. Vill inte skippa mer träning än så. Orkar inte dividera huruvida det är korkat eller ej. Satsar väldigt hårt på min träning så är nog svårt förstå för andra. Är inte kul avstå och tappa mycket av fitnessen man byggt upp.
Som sagt bara fundersam om det möjligtvis hade kunnat vara corona? Ingen feber och hosta måste väl utesluta det?
Exakt det jag hade i jul och nyår efter en resa till Åre där det var många utlänningar över julen. Viruset har troligen funnits hela vintern, jag har inte heller varit så dålig på flera år, svettades extremt mycket också, tog 14 dagar innan det var över.
Precis, börjar fundera på om det faktiskt kan ha varit corona, det har ju tydligen börjat vandra redan i december har dom ju sagt.
Feber har man haft i sitt liv men dock inte ofta, den här sjukan i januari tog priset.
Hostan gick långt ner, och värk började kännas lätt nere i lungorna, så hade det blivit värre hade jag åkt till akuten och då är jag den som person som aldrig tar mig dit.
Edit: Är också väldigt aktiv med motion 7-10km med hund i skog och annat pysslande.
Tar vitamin kosttillskott och äter bra.
Senast redigerad av El0l 2020-03-22 kl. 13:07.
Jag blir så jävla irriterad på att alla människor plötsligt ska utnyttja hemkörning av mat. Alla tider är uppbokade minst 1 vecka framåt! Problemet är ju att de grupper som verkligen behöver det - smittade och riskgrupper inte får några tider.
Vi ligger sjuka hela familjen och har beställt hem mat på detta sätt i en vecka, men nu finns det inga tider längre. Så vi tvingas alltså då gå till affären och handla trots att vi inte vill! Risken är ju att vi smittar andra när folk som inte behöver det beställer hemleverans 🙈
Har du kollat hos alla kedjor?
Beror iofs på var du bor men så här fick jag upp nyss:
Kedja - Första lediga tid för hemleverans:
Willys - 30 mars
Hemköp - 30 mars
Citygross - 30 mars
Coop - 31 mars
ICA - fullt till 5 april, ej möjligt att boka längre fram
Kolla även:
Mat.se
Mathem - De skriver "Från och med idag den 20 mars går det endast att boka en leverans för max två dagar framåt i tiden"
Avstod 10 dagar. Vill inte skippa mer träning än så. Orkar inte dividera huruvida det är korkat eller ej. Satsar väldigt hårt på min träning så är nog svårt förstå för andra. Är inte kul avstå och tappa mycket av fitnessen man byggt upp.
Som sagt bara fundersam om det möjligtvis hade kunnat vara corona? Ingen feber och hosta måste väl utesluta det?
Jag beklagar min sura ton i förväg.
När du har influensa, vilket det här är, så kan man inte bara avstå från träning och kuta runt på stan. När du har den här sjukan så är du sjuk. Inte livsfarligt hela veckan men åtminstone några dagar sängliggande mot slutet.
Du har lite besvär, vi andra är sjuka på riktigt.
Det är ingen sjukdom du har det är trötthet, jobbigt och anstränga sig, lite utmattning, och du säger du har pollenbesvär.
Ja, det är väl exakt vad pollenbesvär är? Eller hur.
Köp lite koppartillskott, så lungorna öppnas upp nu när du tränar, och undvik all skräpmat då inflammation ökar besvären. Jag har haft jävlig pollen sen barn, jag kan det här. Att var glutenfri hjälpte mig också, började nysa såfort jag käkat butiksbröd.
Senast redigerad av RickRozay 2020-03-22 kl. 13:27.
När du har influensa, vilket det här är, så kan man inte bara avstå från träning och kuta runt på stan. När du har den här sjukan så är du sjuk. Inte livsfarligt hela veckan men åtminstone några dagar sängliggande mot slutet.
Du har lite besvär, vi andra är sjuka på riktigt.
Alright tackar för svar. Corona uteslutet, tack.
redigerat: missade din redigering. Antog jag uttryckte mig oklart tidigare angående pollen. Syftade på att mina symptom liknande pollenallergi men att det inte kunde vara det. Bor i Norrland, så snötäckt.
Senast redigerad av Stryp-Enok 2020-03-22 kl. 13:26.
redigerat: missade din redigering. Antog jag uttryckte mig oklart tidigare angående pollen. Syftade på att mina symptom liknande pollenallergi men att det inte kunde vara det. Bor i Norrland, så snötäckt.
Jag förstår. Bara för att klargöra, du är pollenallergiker för övrigt?
Jag har läst dina symptom igen, jag skulle gissa det är en seg förkylning.
Sorry att jag störde mig, jag kanske missade nån detalj.
Senast redigerad av RickRozay 2020-03-22 kl. 13:31.