2020-03-22, 11:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det låter på HD i förhör, som om hon själv haft självmordstankar. Inte konstigt om hon haft svår depression och ångestproblematik. Men där borde SD peppat hennes livsgnista istället för att, som det verkar, hålla med om att det kanske vore bäst om hon dog.

Ja, jag tror att SDs egna tankar om att det bästa vore att HD (och det skrikande barnet och även det andra barnet) bara försvann ur hans liv. Problemet löst.
Om någon är i en djup depression och själv vill avsluta sitt liv, kan sådant prat kännas som att det är lösningen.

En normal man hade sökt hjälp för sin fru och sitt barn istället för att prata om att döda.

Det är en mycket farlig person det här. Han ser som en helt naturlig lösning att döda någon när det är jobbigt.

Måtte han inte komma ut.
Jag är rädd för att han likt Knutbypastorn eller Johanna Möller dödar någon annan.

Om han kommer ut är han farligare än tidigare.
Citera
2020-03-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du verkligen att du tycker att LW skulle ha något slags underförstådd skyldighet att vara trogen mot SD, som hade HD vid sidan om LW?

Inte så menar jag ...menar i förhållande till att hon ville att det skulle vara hon och han!
Menar, att "uppvakta" en man så intensivt och länge med så mycket envishet typ "Honom ska jag ha"
när man ändå har några fler på G.Är väl ett svar på SD kan jag tänka, SD naturligtvis inte bättre.
Undrar hur båda kan tänka sig att det kan blir bra till slut, på det sättet.
LW var intensivast av dem, därför undrade jag hur hennes motiv var när hon kämpade vidare för att han
skulle ändra sig och rätta till sig ..
.
DET noterades.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-22 kl. 11:57.
Citera
2020-03-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men SD hade ju två "fruar". Det var ju så han presenterade L*ena till två olika personer; Det här är min andra fru.

Att SD alltid var L*enas förstahandsval, berättar bl a paret Å*tröms om. L*ena hoppades alltid att det skulle bli de två och de andra var andrahandsval.

Både L*ena och SD försökte avluta sin destruktiva relation i perioder, men misslyckades. Jag ser hennes många relationer till män som ett osunt sätt att försöka dämpa en ångest som hon hade. En slags missbruk, som tyvärr istället för att dämpa ångesten ökade den.

Ja så ser jag också på saken.
Men prognosen för att få en bra relation med SD blir ju på så sätt dålig. Med bådas beteendemönster.
Häpnadsväckande att hon (som verkade mest angelägen, sett till initiativ och uthållighet) trodde det skulle bli de två till slit.
Citera
2020-03-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast om jag själv är intolerant torde jag väldigt aktivt kräva utredning innan jag påbörjar och acceptera någon form av kollektivt självmord.

Som du skriver.
Det finns bättre och sämre vårdinstanser och specialiteter som man kan vända sig till.
Om man vill.
Kanske är det en läggningssak, att en del människor inte ger sig förrän saken är medicinskt
utredd och åtgärdad, för andra, ev. med depressiva drag, verkar ju nästan svårigheten att få rätt vård,
bli som en förevändning att slippa leva.
Men de har därför inte rätt att bestämma över sina barns eller andras liv eller död!
Man äger inte sina barn på så sätt.
Citera
2020-03-22, 11:50
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att tiden för barnet att få rätt diagnos, ska vi inte lasta HD för. Det som borde bekymra är planen på lösning. Och den känns ju parallell med mordet: istället för en civiliserad lösning på problemet att SD inte kunde hålla sig borta från älskarinnan, kommer han ( eller de?) fram till att hon måste dödas.

Givetvis, är det så. Han har det som en allenagörande lösning. När sekten svartmåla offret glömmer de totalt att SD är en renodlad psykopat. Han har skapat två kvinnor som båda haft psykiska bekymmer. Minns UW som sa sig inte känna igen LW. Bara det beskriver en förvandlad LW.
Citera
2020-03-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 150 s 206. Förhör med LW:s väninna JF som är psykolog, hon bor i Scottland.

Under de sista åren blev hon allt mer vårdslös i sitt beteende. Exempelvis gick hon ibland
hemifrån för att träffa Stefan på nätter då Aron sov i bostaden.
Att Lena inte klarade av att
arbeta är en annan stor sak, vilket Jenny ser som ett symptom hur mycket relationen till
Stefan tagit över och styrde hennes liv.
Trots att Jenny inte träffade Lena i vardagen
uppfattade hon det som att Lena inte längre var närvarande i relationen till barnen under de
sista två åren vilket Lena själv kunde antyda
. Kontakten mellan Lena och Jenny handlade
under de två sista åren nästan uteslutande om Lenas situation med nästan fullt fokus på
Stefan.
Även då situationen var jobbig kopplad till barnen fick det betydligt mindre utrymme
än vad det tidigare fått.
Lena kunde kort prata om det för att sedan åter föra in samtalsämnet
på Stefan.

Mkt bra beskrivet av LW:s väninna, allt handlade om SD, barnen kom i andra hand, SD och mobilen kom i första hand, mobilen verkade vara fastlimmad i LW:s hand, hon sov väl med mobilen i sängen, även på arbetet messade hon intensivt.

Hon beklagade sig för JF flera ggr när hon hade lovat att hålla ngn predikan....jag har inte den klar...varför lovade jag att hålla en predikan......Så mkt gick LW in för sin pastorsroll, men att vara ute på nätterna och leta burkar och att bygga egna burkar och lägga ut , det fungerade tydligen. När hon avsade sig pastorsrollen då slapp hon bekymra sig om alla predikningar hon lovat att håll. SD och burkletandet var viktigare

Två av barnen tog avstånd från LW, det säger en hel del, men det bekom inte LW hon fortsatte att leta burkar och att ha kontakt med SD,det var viktigare.

Hon gjorde inget för att återskapa en seriös relation till de två barnen som tagit avstånd från henne.

Har trott att hon lät dem välja själva om de ville umgås med henne men att hon var öppen för dem i alla fall.
Att hon brydde sig om Aronberodde väl på att han ville vara med sin mamma...
Men uppenbarligen kom barnen i andra hand.
Hon ville satsa allt på SD, det är därför jag funderar på om hon verkligen trodde att bra medel till målet
var att ha ett par extra älskare ...
(oavsett SD och HD).
Citera
2020-03-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det stämmer.
För att få ett definitivt besked behöver personen (barnet i det här fallet) fortsätta med gluten under utredningen. Däremot laktos kan uteslutas.

Många läkare vill inte heller börja med en utredning direkt, utan vill se om det lugnar ner sig av sig själv med andra åtgärder först. Koliksmärtor och skrik kan bero på många andra saker än glutenintolerans och en utredning innebär inte bara blodprov utan ofta biopsi på tunntarmen. Inget man vill göra på en gång. Ibland kan det ta tid att få en säker diagnos.

I det här fallet, verkar paret behövt riktig hjälp på många plan. Istället diskuterar de att ta livet av familjen.

Mycket bisarr diskussion, som att det var helt logiskt att prata om det.
Att SD sedan berättat det för JG blir ju ännu märkligare.

Hur kan processen gå så långt?
Det verkar som att de själva pratat om det så många gånger att de blivit avtrubbade.

Deras diskussioner luktar bjärredfallet lång väg. Men skillnaden är dock att SD själv inte ville dö, men andra kunde göra det. Som tex fru och barn när han tyckte de var alltför jobbiga med sina dåliga måenden.

Och så Lena förstås.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-22 kl. 12:15.
Citera
2020-03-22, 12:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Vi ser i FUP att LW helt klart hade problem med relationen till SD. Hon sökte också hjälp för det och ska enligt väninnorna ha skämts för att hon inte kunde bryta med honom. Hur det var barnens avståndstagande är omtvistat.
MEN det var hursomhelst inte barnen som mördade henne! Det stora problemet ligger hos gärningsmannen, som valt en knäpp och oacceptabel lösning på sitt problem att bryta m LW.
Du ljuger om du påstår det är omtvistat.
Det är bekräftat på flera ställen.
Dom ställen som falsk-bild-beroende som du hoppar över. Läs och lär och tänk rätt så kommer även du förstå det du räds för.

Sen kan man verkligen fråga sig hur många pastorer med Lenas sexuella "frigjordhet med gifta män" som fostrats av församlingarna i Örebro?
Citera
2020-03-22, 12:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dom ställen som falsk-bild-beroende som du hoppar över. Läs och lär och tänk rätt så kommer även du förstå det du räds för.

Sen kan man verkligen fråga sig hur många pastorer med Lenas sexuella "frigjordhet med gifta män" som fostrats av församlingarna i Örebro?

Med tanke på att det inte är någon annan kvinnlig pastor som blivit mördad torde det - med din logik - vara 0?
Citera
2020-03-22, 12:12
Medlem
Citat:

Med tanke på de senaste dygnen när du gång på gång upptäckt ljuga de, dölja fakta, ignorera fakta, inte läsa fullt ut är du like trovärdig dom ett vaccin emot covid 19 upptäcktes förra veckan, alltså noll.

Kejsaren utan kläder och falsk fakta.

PS underligt att barn fanns hos henne mord natten, du vet kärlek till egna föräldrarna är stora. Hade hon fått adekvat hjälp, kanska att SD blev överkörd och död, hade hon kunnat bli lite mer normsl. SD han är dock obotbar. Psykopat och distanslös. DS.
Citera
2020-03-22, 12:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det låter på HD i förhör, som om hon själv haft självmordstankar. Inte konstigt om hon haft svår depression och ångestproblematik. Men där borde SD peppat hennes livsgnista istället för att, som det verkar, hålla med om att det kanske vore bäst om hon dog.
Nu har jag inte hela tidslinjen framför mig men när han pratade om att döda hela familjen så hade han väl redan fått ögonen på LW?
Då hade han reda förlorat intresset för sin familj.
Citera
2020-03-22, 12:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Att barnen väljer att bo hos pappan kan bero på väldigt många saker.
Det behöver inte alls vara att de har konflikter med mamman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in