2020-03-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Väntar in Eriksson i rätten för bedömning men tror nog han fixar det bättre än dig. Vet inte om du ger ett så värst tungt intryck med din argumentation om popcornspistoler, ointressanta väskor och en ÅK som klantröv..

Efter att ha läst FUP känns det som BR ligger rätt brunt till.

Ja, det är din åsikt vilket du har fört sedan start om K som anstiftare så självklart är det den position du måste vidhålla. Jag däremot har sagt att K inte kommer åtalas och att hon inte är kapabel till anstiftan utan att lämna spår. Så där skiljer det sig och hittills har jag rätt och du har fel. Kanske därför du vill skriva en massa glåpord istället. Jag avvaktar slutresultatet på detta åtal gällande enbart B.
Citera
2020-03-21, 19:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Tror du på det själv?

Omantlad ammunition är en typ av kula där kulan består helt av bly och helt saknar ett skal av koppar. Ett sådant skal kallas kulans mantling. En omantlad kula är mycket mjuk och enkel och billig att framställa. Den är också lätt att stoppa. Dess nackdelar är att den dels stannar för snabbt för jakt, att kulan inte håller ihop vid träff. Ifall utgångshastigheten är högre än cirka 300 meter per sekund.

Omantlade kulor används därför nästan enbart till sportskytte. Den vanliga vanligaste kulan till luftgevär och luftpistoler, Diabolokulan, är en omantlad blykula. Omantlade kulor används även vid skidskytte och svartkrutsskytte.

Den lejda torpeden ?

Du menar att Billy ägnade sig åt skidskytte?

Omantlade kulor på nära håll ger djävligt fula sår i och med det som texten beskriver, den håller inte ihop utan svampar upp och splittras i kroppen vilket alltså ger värre skador än vad en helmantlad kula ger.

Pröva med att ta en .22 kaliber i skallen ska du få se, det ger nog effekt även på dig.
Citera
2020-03-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du menar att Billy ägnade sig åt skidskytte?

Omantlade kulor på nära håll ger djävligt fula sår i och med det som texten beskriver, den håller inte ihop utan svampar upp och splittras i kroppen vilket alltså ger värre skador än vad en helmantlad kula ger.

Pröva med att ta en .22 kaliber i skallen ska du få se, det ger nog effekt även på dig.

Mmm, men nu är du inte intressant längre eftersom det är ovidkommande när det gäller konkret fakta kontra dina påståenden och åsikter. Ja, det blir nog bra ska du se att hävda att luftpistols ammunition är dumdumkulor. Lägg ner bara tråkmåns.
Citera
2020-03-21, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Mmm, men nu är du inte intressant längre eftersom det är ovidkommande när det gäller konkret fakta kontra dina påståenden och åsikter. Ja, det blir nog bra ska du se att hävda att luftpistols ammunition är dumdumkulor. Lägg ner bara tråkmåns.

Då kan du ju ta fram källa på det du citerade, så att det går att läsa själv vad det verkligen stod.

Eller vill du påstå att Billy använde en luftpistol, hur förklarar du hylsorna som hittades?
Citera
2020-03-21, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är din åsikt vilket du har fört sedan start om K som anstiftare så självklart är det den position du måste vidhålla. Jag däremot har sagt att K inte kommer åtalas och att hon inte är kapabel till anstiftan utan att lämna spår. Så där skiljer det sig och hittills har jag rätt och du har fel. Kanske därför du vill skriva en massa glåpord istället. Jag avvaktar slutresultatet på detta åtal gällande enbart B.
KL diskuterar jag inte ens, helvete vad du rör i debatter.
Citera
2020-03-21, 19:32
Medlem
Fan man börjar ju undra om Billy och KL fick några kärleksbarn tillsammans back in the days som nu vuxit upp och är inne och fajtas för mamsi och papsi i tråden ibland...
Citera
2020-03-21, 19:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tror du på det själv?

Omantlad ammunition är en typ av kula där kulan består helt av bly och helt saknar ett skal av koppar. Ett sådant skal kallas kulans mantling. En omantlad kula är mycket mjuk och enkel och billig att framställa. Den är också lätt att stoppa. Dess nackdelar är att den dels stannar för snabbt för jakt, att kulan inte håller ihop vid träff. Ifall utgångshastigheten är högre än cirka 300 meter per sekund.

Omantlade kulor används därför nästan enbart till sportskytte. Den vanliga vanligaste kulan till luftgevär och luftpistoler, Diabolokulan, är en omantlad blykula. Omantlade kulor används även vid skidskytte och svartkrutsskytte.

Den lejda torpeden ?
Vad för sorts ammunition tror du används vid jakt?
Citera
2020-03-21, 22:37
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vad för sorts ammunition tror du används vid jakt?
I princip uteslutande halvmantlad, om vi inte pratar hagel då
Citera
2020-03-21, 23:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Man kan alltid spekulera vilt om dödligheten, men ingen torped kommer med en popcornpistol och omantald ammunition. Jag anser att hade han velat ta död på HOL så hade han varit död nu ingenting annat. Jag tror att det var främst ett hot som skulle framställas. Sen när har en mantlad kula stoppats via en väska?

Du verkar inte ha en aning vad du pratar om, popcornpistol och mjuka kulor. 380 auto och omantlade kulor dödar folk dagligen i tex USA. Jag tar hellre en helmantlad kula i huvudet än en omantlad då chansen att överleva ökar med helmantlad.

HOL hade världens jävla flax och Billy borde skämmas för sin insats, du borde studera valfri youtubevideo om kulor och hur dom beter sig.
Citera
2020-03-22, 06:22
Medlem
Citat:

Ursäkta intrång i er diskussion om ammunition men du är ju uppenbart väldigt svagbegåvad. Du pratar om luftpistol alltså? Har Billy skjutit HOL med en diabolokula från en luftpistol? Är du fullständigt utvecklingsstörd?
Bara en stilla undran.
Citera
2020-03-22, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Du verkar inte ha en aning vad du pratar om, popcornpistol och mjuka kulor. 380 auto och omantlade kulor dödar folk dagligen i tex USA. Jag tar hellre en helmantlad kula i huvudet än en omantlad då chansen att överleva ökar med helmantlad.

HOL hade världens jävla flax och Billy borde skämmas för sin insats, du borde studera valfri youtubevideo om kulor och hur dom beter sig.

Exakt. Omantlat har stop-and-kill-verkan, därför används det vid jakt då viltet inte ska bli skadeskjutet utan stoppat och fällt. Samma sak gäller svensk polis, då helmantlat går rakt igenom en kropp (mindre chans att stoppa) och riskerar att skada tredje man.
Att man ens i denna diskussion drar upp diabolokulor och luftvapen när både kulor och hylsor har hittats och analyserats tyder enligt mig på vissa störningar i hjärnkapaciteten.
Jag är ingen vapenexpert, så finns det någon sån här så rätta mig gärna!
Citera
2020-03-22, 08:33
Medlem
Jösses vilket lamt FUP, rent skvaller. En bitter HOL som sitter med både advokat och biträde och snöar in sig fullständigt på sitt ex. Billy blir verkligen sekundär här och det skulle inte förvåna mig det minsta om åklagaren tappar honom då även han låst in sig på en anstiftare kallad Mållgan och utöver det finns inte mycket att komma med. Sämre förundersökning får man leta efter.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gediget-snutande-efter-mordforsoket-pa-advokaten/

Citat:
Jag tycker nog också att jag var bättre förr och att jag som kolumnist sedan länge blivit allt mer lik en gisten kork i en snart urdrucken butelj.

Jag kan inget annat än hålla med dig Leif GW Persson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in