2020-03-22, 11:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jättegärna en länk.....

Här t.ex.

https://www.themoscowtimes.com/2020/03/22/russia-to-send-coronavirus-help-to-italy-after-putin-phone-call-a69711
Citera
2020-03-22, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Någon måste ju hjälpa Italien när EU inte gör det. Bra att någon ställer upp..
Ja EU lär ju falla sönder helt när denna mardröm är över.
Citera
2020-03-22, 11:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jag skulle tro att du har missat det mesta. Du måste ju förstå att du måste lägga dessa nya dödstal ovan på de som vanligen dör varje dag. I Italien så dör alltså cirka 8000 extra varje månad.

Så det var en felöversättning alltså, eller hade den italienska talespersonen missat samma sak som jag?

Jag hoppas du läser de inlägg jag citerar innan du bemöter mig.
Citera
Medlem
Covids avatar
När Mr. Rapport Claes Elfsberg hamnar på intensiven och drar sitt sista andetag kommer gråterskorna i statstelevisionen ha sorgeprogram hela dagen. Kanske ett bra drama för att inskärpa allvaret i den coronafestande allmogen…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Dödsfall som ej har bekräftad smitta räknas bara som dödsfall, som hinner inte testa om corona fanns med i bilden.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-homes-insigh/uncounted-among-coronavirus-victims-deaths-sweep-through-italys-nursing-homes-idUSKBN2152V0

Då räknas de inte in i statistiken?
Citera
2020-03-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Angående den där flockimmuniteten, så är det inte ens visat att den finns än, och om den finns så kan den vara högst temporär. Det är en vansinnig taktik. jag skrev ihop en tråd med samlad kritik till FHM där jag gick in mer ingående om detta här

(FB) Varför Ljuger Folkhälsomyndigheten så mycket?

Bygger inte vaccin på samma idé? Vi skapar antikroppar genom vaccin?
Jag är inte alls så insatt men om vi inte kan skapa imunitet så borde det väl vara väldigt svårt att skapa vaccin också?
Citera
Medlem
Paladins avatar
I tv4's klipp från igår säger chefen för civilförsvaret i Italien Angelo Borreli ordagrant (enligt översättningen):
"Tyvärr kan vi idag konstatera ytterliggare 793 dödsfall. Jag vill än en gång påminna om att vi räknar alla dödsfall och inte urskiljer dem som dött av coronaviruset."

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12533887

Tolka det som tolkas vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Någon måste ju hjälpa Italien när EU inte gör det. Bra att någon ställer upp..

Kina har ju redan skickat material och även personal till Italien. Det är bra att Ryssland också hjälper. Frågan är om Sverige också kommer få sådan hjälp om det behövs??
Citera
2020-03-22, 11:24
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Att dagis och grundskolor i Sthlm och ev övrig landet stänger ner under kommande vecka.

De trodde vi senast, nu handlar de om att tvätta händerna extra noga, stanna hemma om du känner dig sjuk undvik att träffa gamla o.s.v.Han pratar bara i 6 minuter.De är upp till oss nu om vi klarar detta kris m.m
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Vi kan i dagsläget inte utesluta att corona blir ett återkommande problem för planeten. Vi riskerar att få flera vågor mot oss, i alla fall 2-3st. Just nu befinner vi oss i inledningsfasen av den första vågen och vi kämpar redan med näbbar och klor för att hålla oss över vattenytan. Det här kan sluta illa, förbered er på det värsta och hoppas på det bästa.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som antyder att Italien räknar alla äldre som dött oklart, att det är pga Corona?.
Ja..vem vet..
Sluta försöka dramatisera och göra dig viktig. Det där har kommenterats och avfärdats som nys nån sida bak.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
I tv4's klipp från igår säger chefen för civilförsvaret i Italien Angelo Borreli ordagrant (enligt översättningen):
"Tyvärr kan vi idag konstatera ytterliggare 793 dödsfall. Jag vill än en gång påminna om att vi räknar alla dödsfall och inte urskiljer dem som dött av coronaviruset."

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12533887

Tolka det som tolkas vill.

Vore bra om någon som kan italienska kunde lyssna till vad han säger i klippet. För om det han säger stämmer ändrar det ju ganska mycket i statistiken iallafall i Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in