2020-03-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Björn Olsen: "Coronaviruset når sin kulmen i Sverige om några veckor"

https://www.fokus.se/2020/03/bjorn-olsen-coronaviruset-nar-sin-kulmen-i-sverige-om-nagra-veckor/

Om det blir bättre om några veckor, är det då någon idé att ta till ytterligare åtgärder istället för att bara vänta ut allt tills brytpunkten kommer?
Beror på vad man vill uppnå, de mest hysteriska vill stänga allt i ett halvår och ta smällen då, eller så försöker man hålla en takt som går att hantera.
Citera
2020-03-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men vad jag förstår så har du haft vilken sort så är du immun mot båda. De tillhör samma ”familj”. Alltid en tröst!

Jag vet inte om jag haft Corona. Har bara hostat och kliat i halsen. Ingen feber. Man kan ju inte testa sig heller så man vet om man haft det heller.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Russian army to send coronavirus help to Italy after Putin phone call

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-russia-italy-idUSKBN219081

Någon måste ju hjälpa Italien när EU inte gör det. Bra att någon ställer upp..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Vad tror ni Löfvens tal kväll kommer att handla om? Fler hårda förbud eller restriktioner?

Talet är ju bara 5 minuter. Det är nog b "vi har kontroll", "ta sunt förnuft", "ta hand om äldre" osv. Det finns nog många som än inte förståt allvaret än.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Bättre blir det när hälften av folket blivit immuna då minskar smittspridningen.

Angående den där flockimmuniteten, så är det inte ens visat att den finns än, och om den finns så kan den vara högst temporär. Det är en vansinnig taktik. jag skrev ihop en tråd med samlad kritik till FHM där jag gick in mer ingående om detta här

(FB) Varför Ljuger Folkhälsomyndigheten så mycket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag vet inte om jag haft Corona. Har bara hostat och kliat i halsen. Ingen feber. Man kan ju inte testa sig heller så man vet om man haft det heller.
Exakt jag samma. Börjar nästan acceptera att det är det.
Citera
2020-03-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Jag kan inte se erat klipp, men enligt länk så testas döda inte folk för smittan som dör hemma eller på äldreboende. Så har du inte blivit testad innan på sjukhus så är du ej med i statistiken.

Men vad är det du inte förstår?

ALLA dödsfall, oavsett om det är hemma, på sjukhus eller på äldreboende registreras som coronaorsakad död. ALLA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Blir vi inte immuna alls så hjälper inte vaccin, och blir vi immuna endast en månad måste man ha vaccin varje månad, tror inte många här har förstått det.
Fast det är mycket osannolikt att man inte blir immun alls. I så fall kan vi lika gärna acceptera nya corona som en del av vår virusflora, och räkna med 5-10 år kortare livslängd för alla.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Att det råder kris kan vi alla vara eniga om, oavsett läger. Hur mycket skall det till innan det tillsätts en "Samlingsregering"?

Tja, de flesta är ju ganska överens. Av riksdagens alla partier så är det väl bara SD som vill ta till ordentliga åtgärder mot viruset. Hela klöverhögen är vad jag vet eniga om hur det ska skötas. D.v.s. som det görs nu. Så i praktiken har vi redan en samlingsregering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej du har fel. Vi har tjugo döda i dagsläget, alla dessa har INTE smittats inom vården utan endast de två första dödsfallen blev smittade då de redan var inlagda.

Är du helt korkad eller?

Jag vet att det du säger inte är sant.
Citera
2020-03-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men vad jag förstår så har du haft vilken sort så är du immun mot båda. De tillhör samma ”familj”. Alltid en tröst!

Nej man blir inte immun mot den andra
Citera
2020-03-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, jag reagerade med överraskning när jag hörde det igår. Hur många dör vanligtvis i Italien dagligen? I Sverige dör ju närmare 200 pers dagligen, utan coronaviruset, så deras siffror är ju inte så skrämmande i det perspektivet.

Har jag missat något?

Jag skulle tro att du har missat det mesta. Du måste ju förstå att du måste lägga dessa nya dödstal ovan på de som vanligen dör varje dag. I Italien så dör alltså cirka 8000 extra varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in