2020-03-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är fantastiskt så många experter det finns på Flashback i vart fall om dom får bedöma sig själva

Ja coronasituationen öppnar existentiella perspektiv. Och alla har så klart rätt att föra fram sina åsikter. Både professorer och övriga.
Citera
2020-03-22, 09:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
SVT1 diskuterar nu att det är viktigt att inte skuldbelägga Kina. Fokus är verkligen på rätt saker i SVT. Hatet mot Tegnell samt hatet mot Kina. Kina har ändå stått för typ alla de senaste virus som uppstod.
Citera
2020-03-22, 10:00
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Jag hoppas det epstein. Är du forskare har du ju nämligen ännu mer att förlora på om dina slutsater och beräkningar är helt fel. Ditt epitet forskare blir ju lite mindre värt då så att säga. Jag hoppas dock att du är kvar här i tråden och med tårar i ögonen skriver inlägg om hur glad du är att du hade fel.

Hoppas du är kvar, men du kommer antagligen vara död i co vid-19 med den inställningen..
Citera
2020-03-22, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Ryktas om det. En trovärdig skribent skrev igår kväll här i tråden att något stort skulle hända idag och då just här i Region Stockholm.

Ett tal till nationen är vad som föregick liknande karantäner i Frankrike.

Mycket spännande!

Måste vara något större beslut som har fattats. Det är fan i grevens tid isåfall.

Har inte tal till nationen föregått nästan alla karantäner i andra länder? Italien, Frankrike, Spanien?

Står han där och pratar om att tvätta händerna kommer jag aldrig mer att lyssna på deras tal och presskonferenser.
Citera
2020-03-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De där 800 som inkom igår visade sig dock inte vara fullt bekräftade. Det dör i snitt 1750 personer varje dag vanligen i Italien så en stor del av dem kan faktiskt ha dött av andra orsaker än sviterna av Corona.

Försök inte förminska. Det är viruset dessa dör av, sedan dör folk av annat utöver detta, men de rapporteras inte för det är inga allmänfarliga orsaker. De som dog igår av corona insjuknade av viruset i början av den här veckan eller till och med förra veckan. När de behöver sjukhusvård testas de.
Citera
2020-03-22, 10:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontefractCastle
Hörde nyss på radion att vår landsfader ska hålla ett extrainsatt tal till nationen i TV i ikväll kl 21:15. Ska skolorna stängas nu?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-talar-statsministern-till-nationen-i-svt-1
Jag gissar att talet är av allmän karaktär. Typ "Nu är det allvar. Nu hjälps vi åt. Gör som myndigheterna säger."

Jag tror inte några nya beslut kommer meddelas ikväll.
Citera
2020-03-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontefractCastle
Hörde nyss på radion att vår landsfader ska hålla ett extrainsatt tal till nationen i TV i ikväll kl 21:15. Ska skolorna stängas nu?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-talar-statsministern-till-nationen-i-svt-1

Enligt uppgifter i den här tråden igår så ska allt vara förberett för en stängning av Stockholm med några kranskommuner. Inte säkert att det blir av idag, kan först bli en sista stark uppmaning om att tvätta händerna.
Citera
2020-03-22, 10:03
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Du går tro vad du vill. Du kommer ändå att dö före mig. Det kan jag nästan garantera.
Det kanske jag kommer att göra. Förmågan att kunna identifiera relevanta argument för sin sak är dock en emergent egenskap som utvecklas efter intelligens som korrelerar väl med utbildning som korrelerar väl med socioekonomisk status som alla korrelerar väl med förväntad livslängd. Att du inte har denna emergenta förmåga innebär alltså att din förväntade livslängd idag ligger under snittet, eftersom din intelligens (eller förmåga att identifiera vad argument är) gör det.

Om du dör senare än mig beror det isf sannolikt på att du är yngre än mig och inte för att du kommer att leva längre än mig. Mest sannolikt.

Om du spenderar några år till i skolan kommer du förmodligen tids nog att inse att det du lyfter här lika lite är ett argument mot flockimmunitet som det du tidigare lyft fram. De är inte relevanta argument för dina påståenden och inställning till flockimmunitet.
Citera
2020-03-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dionysuss
Det kommer att vara en stor brist på iVA platser, 15-20% av alla som får corona (kina och europa data) behöver sjukvård (läs syrgas) och upp till 5% behöver IVA vård. Dessutom är median tiden på resp. 14 dagar.

En annat problem är att normala sjukvården kommer snart att drabbas också... inte kul att blir sjuk nu av någonting annat för snart finns där ingen IVA platser längre för de hellre..

Jag var först i tråden att påpeka att det enda och största problemet med denna jävla smitta är just bristen på vårdplatser i Sverige. Hade ALLA som behöver vård fått hade dödssiffran legat på väldigt låg nivå.

Hoppas för i HELVETE att sjukvården redan nu börjar prioritera bort åldringarna. Va i helvete ska en 85 åring ta upp en plats på IVA nu när det är uppenbart att många yngre är drabbade då denna våg av smittan nått yngre generationen. Källa expressen, uttalande FHM och A.T

Hopps förfaaaaan åldringarna prioriteras bort. Allt annat är oacceptabelt
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Mycket spännande!

Måste vara något större beslut som har fattats. Det är fan i grevens tid isåfall.

Har inte tal till nationen föregått nästan alla karantäner i andra länder? Italien, Frankrike, Spanien?

Står han där och pratar om att tvätta händerna kommer jag aldrig mer att lyssna på deras tal och presskonferenser.

Stockholm i karantän? 90% ? av fallen är väl i Stockholm så rimligen borde starka åtgärder vidtas där det får effekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Enligt uppgifter i den här tråden igår så ska allt vara förberett för en stängning av Stockholm med några kranskommuner. Inte säkert att det blir av idag, kan först bli en sista stark uppmaning om att tvätta händerna.
Men Sveavägen 68 hävdar i denna tråd att de är en vanlig influensa
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Mycket spännande!

Men håller man så viktiga tal kl.21.15? Hur många äldre är uppe då? Fan, jag har inte ens fyllt 40 ännu men däckar i soffan vid 20.00 varje kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in