2020-03-15, 08:30
Medlem
Facebacks avatar
En svensk raplåt som har samplat MELODIE MC - Dum Da Dum
Kanske ett halvår gammal låt.
Citera
2020-03-15, 17:04
Medlem
ploxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintermometer
Victor Leksell - Fantasi ..... Låtens intro är från en annan gammal låt - VILKEN?! Typ en låt från fjortisrap-tiden 2004-2007 nånting... När alla lyssnade på Fronda, CK, fonky fresh osv.

Extremt tacksam för hjälp eller svar!

https://www.youtube.com/watch?v=HGYDxZNedgg
Citera
2020-03-17, 00:25
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jag söker ett album. Death/black metal. Borde vara bortåt 10 år gammalt vid det här laget, eller möjligen ännu äldre. Bandet har något sådant där för genren ganska klyschigt namn typ... "Shograth". Omslaget vill jag minnas som siluetten av en man framför ett brinnande hus, men jag är inte helt säker. Det kanske inte alls finns någon man där, och huset kanske inte brinner utan omgärdas av ett mystiskt ljus. Av musiken minns jag mest att de hade en del intron som stack ut, typ intron med piano.

Läste om albumet i Close-up, skrev ner namnet, lyssnade lite på nätet, gillade vad jag hörde, men på något sätt tappade jag bort både anteckningen och länkarna. Och sedan dess har jag från och till tänkt att jag gärna skulle vilja lyssna på det där igen.
Citera
2020-03-19, 16:19
Medlem
iheartcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag söker ett album. Death/black metal. Borde vara bortåt 10 år gammalt vid det här laget, eller möjligen ännu äldre. Bandet har något sådant där för genren ganska klyschigt namn typ... "Shograth". Omslaget vill jag minnas som siluetten av en man framför ett brinnande hus, men jag är inte helt säker. Det kanske inte alls finns någon man där, och huset kanske inte brinner utan omgärdas av ett mystiskt ljus. Av musiken minns jag mest att de hade en del intron som stack ut, typ intron med piano.

Läste om albumet i Close-up, skrev ner namnet, lyssnade lite på nätet, gillade vad jag hörde, men på något sätt tappade jag bort både anteckningen och länkarna. Och sedan dess har jag från och till tänkt att jag gärna skulle vilja lyssna på det där igen.

Kan det vara bandet Sarcófagodu med albumet I.N.R.I du tänker på? Låten "Hate" har ett intro som du beskriver.
Citera
2020-03-20, 01:28
Citat:
Ursprungligen postat av Vintermometer
Victor Leksell - Fantasi ..... Låtens intro är från en annan gammal låt - VILKEN?! Typ en låt från fjortisrap-tiden 2004-2007 nånting... När alla lyssnade på Fronda, CK, fonky fresh osv.

Extremt tacksam för hjälp eller svar!
Du har fått ett förslag och jag ger dig ett till: S1 - Sommar

Samt originalet: Jonas Knutsson - Hymn
Citera
2020-03-21, 01:40
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iheartcore
Kan det vara bandet Sarcófagodu med albumet I.N.R.I du tänker på? Låten "Hate" har ett intro som du beskriver.

Tack för att du försöker hjälpa, men nej, det är inte vad jag söker.
Citera
2020-03-21, 22:04
Medlem
Hörde en låt på P1 som heter 7 Years old. Men i den versionen jag hörde så drar han som sjunger ut på orden "once I was "x" years old" i låt-texten. Någon som vet vilken version det kan vara?

Orginalet verkar vara Lukas Graham - 7 years old: https://www.youtube.com/watch?v=LHCob76kigA
Citera
2020-03-21, 22:15
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hörde en låt på P1 som heter 7 Years old. Men i den versionen jag hörde så drar han som sjunger ut på orden "once I was "x" years old" i låt-texten. Någon som vet vilken version det kan vara?

Orginalet verkar vara Lukas Graham - 7 years old: https://www.youtube.com/watch?v=LHCob76kigA
När hörde du den här låten på P1? Vilken dag?
Citera
2020-03-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
När hörde du den här låten på P1? Vilken dag?

Jag tror inte det var i denna veckan utan i förra veckan runt 10-10.30 tiden någon av dagarna. Hade låtnamnet i huvudet och kom på det nu då jag gärna hade velat höra den. Han sjunger refrängen "once I was "x" years old" på ett speciellt sätt som jag gillade.
Citera
2020-03-21, 22:26
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag tror inte det var i denna veckan utan i förra veckan runt 10-10.30 tiden någon av dagarna. Hade låtnamnet i huvudet och kom på det nu då jag gärna hade velat höra den. Han sjunger refrängen "once I was "x" years old" på ett speciellt sätt som jag gillade.
Enligt P1:s låtlista spelades Lukas Graham - 7 years onsdag den 11 mars. Säker på att det inte var originalet du hörde?
Citera
2020-03-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Enligt P1:s låtlista spelades Lukas Graham - 7 years onsdag den 11 mars. Säker på att det inte var originalet du hörde?

Tack för du kollade. Är inte säker. Jag får ladda ner låten och lyssna. Hade hörlurar när den gick på radion så får ta och lyssna med det imorgon så det blir samma lurar vid bägge lyssningarna.
Citera
2020-03-22, 08:15
Medlem
okok1s avatar
Vad heter låten vid 5 min?

https://www.youtube.com/watch?v=6kz-mayANZQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem