föregående låter som nått serisöt av eddie meduza.. men jag tror inte det är han
Jag söker en låt från 80-talet, en lugn låt. one hit wonder, förutom att den inte blev nån hit förutom hos mig
trodde den hette "long way" eller "a long long way"
en textrad går ungefär "it's a long long way for a bloody reunion"
med de sökningarna får jag bara "a long way to tipparary" och "a long way to the top"
hur fan får man google att söka på endast de orden? jag har provat med snuffar och plustecken ..
artisten var en kille, inget band, kort namn och efter namn... förnamnet är troligen "john" efternamne 4-5 boxtäver. sökningar då ger john lennon, elton john, john denver och en annan massa johnnar...
skivomslaget var svartvitt eller sådär höstbrunt. Han står i halv-face/siluett, axellångt hår. Det kan ha varit en väderkvarn med oxå.
jag går och nynnar på texten som jag tror den är att det skall ramla in fler ord.
låten handlar om en kille som växer upp, farsan är med i maffian och blir dödad och sen då killen blivit vuxen... ska han tillbax (till födelseorten eller nått) eller hämnas eller nått. Om nu mitt minne inte spelar mig ett spratt
hoppas det finns nån hjälte med minne/kunskap här! tack på förhand