2020-03-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
I ingen av dom artiklarna står ett ord om att smittade utan symptom sprider smitta i större utsträckning, och ingenstans står heller något om 50-75%

Sluta dra saker ur röven.

Nu var det inte mitt påstående, jag länkade bara till artiklar som berörde just den tesen.
Men om du faktiskt läst artiklarna så borde du har sett dessa rader:
"Nonetheless, asymptomatic or quasi-symptomatic subjects represent a good 70% of all virus-infected people and, still worse, an unknown, yet impossible to ignore portion of them can transmit the virus to others."

och dessa:
"Consequently, South Korea has detected more asymptomatic, but positive cases of coronavirus than Italy, in particular among young people. The graph suggests that although younger people may feel fine they are in fact contagious"
Citera
2020-03-22, 02:02
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Om detta stämmer tror jag inte det spelar någon roll vilka åtgärder samhället tar, det är för sent... är

Ansiktsskydd till alla hade gjort så vi kan fortsätta arbeta som vanligt och ändå se smittan gå ner.

Utan detta hjälper inte så mycket annat nej.

Tro inte Tegnells lögner att de inte hjälper, eller att de är så svåra att använda att bara sjukvårdspersonal förstår sig på dem. Detta säger han pg.a inkompetens och idioti. Inkompetens som inte sett till att sjukvården har lager när detta behövs, och idioti nog att tro att Svensken är dum nog att gå på det. Han har dock rätt i att många Svenskar är dumma nog att gå på det, men inte alla.
Citera
2020-03-22, 02:03
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
I sverige ger dom inte morfinpreparat till folk som är döende, då det kan vara beroendeframkallande.

Är du sjukvårdsutbildad?

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=3100
Det går alltid att lindra andnöd med morfin oavsett genes. Syrgas har endast en liten eller ingen effekt på andfåddhet och lindrar enbart vid hypoxi. Syrgas ska därför undvikas om saturationen är acceptabel, d v s > 85-90 %.
Citera
2020-03-22, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag tror inte kompetenta data science-folk kommer att jobba i en organisation för läkare, tyvärr. Jag är rädd dom inte kan simulera. Jag vill gärna se FHM presentera något bevis på motsatsen, någon graf med något dom har simulerat, men det har dom aldrig gjort. Dom har möjlighet kl 14 alla dagar i veckan.

Vad för jävla data skulle dom ha att presentera? Precis allt från helt oberoende länder pekar inte på något annat än att Svensk statsmakt är totalt inkompeten och även om detta blir dyrt så blir det förhoppningsvis slutet på detta då alla själviska jävla nollor kan sitta och suga åt sig pengar och makt från andra.
Citera
2020-03-22, 02:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
I sverige ger dom inte morfinpreparat till folk som är döende, då det kan vara beroendeframkallande.

Vad spelar det för roll om man är döende? Jo det gör man visst, min svärfar fick morfin när han var döende. Prata inte strunt.
Citera
2020-03-22, 02:05
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ansiktsskydd till alla hade gjort så vi kan fortsätta arbeta som vanligt och ändå se smittan gå ner.

Utan detta hjälper inte så mycket annat nej.

Tro inte Tegnells lögner att de inte hjälper, eller att de är så svåra att använda att bara sjukvårdspersonal förstår sig på dem. Detta säger han pg.a inkompetens och idioti. Inkompetens som inte sett till att sjukvården har lager när detta behövs, och idioti nog att tro att Svensken är dum nog att gå på det)

Du vet att SARS-Cov-2 är 1/10000 dels mm stort?

Så hur tänker du att ett pappersfilter / vissa i Asien tejpar kaffefilter / skulle ge skydd?
Citera
2020-03-22, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Du vet att SARS-Cov-2 är 1/10000 dels mm stort?

Så hur tänker du att ett pappersfilter / vissa i Asien tejpar kaffefilter / skulle ge skydd?

Ja för alla andra.
Citera
2020-03-22, 02:06
Medlem
Aggkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Nu var det inte mitt påstående, jag länkade bara till artiklar som berörde just den tesen.
Men om du faktiskt läst artiklarna så borde du har sett dessa rader:
"Nonetheless, asymptomatic or quasi-symptomatic subjects represent a good 70% of all virus-infected people and, still worse, an unknown, yet impossible to ignore portion of them can transmit the virus to others."

och dessa:
"Consequently, South Korea has detected more asymptomatic, but positive cases of coronavirus than Italy, in particular among young people. The graph suggests that although younger people may feel fine they are in fact contagious"

Inget av dom citaten säger ett jota om hur stor andel av smittspridningen som sker av asymptomatiska bärare, men jag fick länkat andra artiklar från en annan användare lite längre bak som styrker det du säger, jag är fortfarande inte övertygad om att det är en drivande faktor, men det lär väl visa sig med tiden, om inte annat i vårt eget vackra land.
Citera
2020-03-22, 02:07
Medlem
Citat:

Min fars sambo fick mängder av morfin när hon låg inne på palliativ vård.
Dog i tjocktarmscancer endast 64 år gammal.
Citera
2020-03-22, 02:07
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Okej vad är det för skitsnack ALLA tidningar och nyheter gå ut med att det 98% Bara drabbar äldre och folk med underliggande sjukdom. Det är nästan ingen under 50 som blir drabbad.

Folkhälsomyndigheten tillsammans med regeringen vill rädda landets ekonomi och låta coronadrabbade dö och MSM har fått direktiv hur de ska rapportera. Beslutsfattarna vill inte att yngre människor får kännedom att även dom kan bli svårt sjuka.
Citera
2020-03-22, 02:09
Medlem
Aggkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det är märkligt tyst ifrån unga fröken Thunberg nu. Kanske ligger hon hemma och hostar?

Tror hennes klimatångest övergått i Corona-ångest.

Har vi riktig tur övergår den när det här är över till vanlig tonårsångest, eller något annat som inte drabbar oss övriga svenskar lika hårt.
Citera
2020-03-22, 02:09
Medlem
Om slutstadiet av corona är kvävning så borde de lära ut i TV hur trakeometi eller vad det heter går till. Ska gå att trycka hål i halsen med kulspetspenna . Om inte alla får plats på lasarettet får man försöka bota sig själv så gott det går om det blir panik med andning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in