2020-03-21, 23:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En liten kommentar om Sydkorea. Landet framhålls ju som det land somhar lyckats "tygla" smittan. Är ledsen om jag förstör er lördagskväll, men detta gäller bara antalet bekräftade/testade fall. Kanskle har landet nu ont om testkit eller lagt om strategin.

Jag tjatar om att det är dödstalen som visar den verkliga situationen. Och här tickar Sydkorea på stadigt, utan tecken på att avmattas.
Dödsfallen släpar naturligtvis efter.
Jämför Italien.
Citera
2020-03-21, 23:42
Medlem
Idag har vi fått 131 nya fall och totalt aktiva fall konstaterad corona är då 1734 st när vi räknar bort dom 20 som dött och det lilla fåtal som redovisats som tillfrisknade.

Detta dygnat dog alltså 4 personer. Det som nu börjar se lite illa ut jämfört med våra nordiska grannländer är att vi har 71 st serious/critical och eftersom denna siffra hela tiden ökar måste vi räkna med att dödstalen ökar.

Detta blir värre än vad jag först trodde. Jag hoppades det skulle bli bara som en förkylning, jag var inte klokare än Anders Tegnell.... .....
Citera
2020-03-21, 23:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
De har stängt för typ 2 veckor sen.

Så vilka inskränkningar är det fråga om då ?
Citera
Medlem
Nej, man kan inte vara immun mot ett virus som man aldrig har haft tidigare. Immunitet kommer efter att kroppen har gjort sig av med det. När kroppen sedan återhämtar sig så minns den viruset och hur det ska bekämpas om man stöter på det igen, därav immunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Du LJUGER din skit. Ta reda på fakta istället. Hur har du mage att fabulera i dessa tider. Jag VET att de flesta behandlingar är inställda. Förstår inte du din SKIT att du skadar många genom att du vill ha rätt.

Väldigt många har anhöriga som har cancer, tror att de flesta kan bekräfta det tragiska. Var nu lite human så kanske du kan se det tragiska snart.
Vi lägger ner nu! Min anhörig med lungcancer har besök inplanerade, jag var också förvånad med så är det! Det är OT men viss sjukvård som inte kan vänta fortsätter självklart trots Corona. (du ska inte lyssna så mycket på webläkarna de är giriga charlataner)
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Om Du tror att det är överfullt där ( här ) nu, så kan Du se själv hur det ser ut:

Rätt glest och några minuter efter 02.00 så ser Du om det bildas lite folksamling utanför Sturehof.

http://webbkameror.se/webbkameror/stureplan/index.php

/ Igår stod den stora polisbilen där mest hela kvällen, tror jag /

- Sturehof är (kanske var numera) den Restaurang i Sverige som har högst omsättning.

Det är inte många som tänker på det.
Tänkte bara att det är bättre att ungdomarna är ute i friska luften än hänger runt Stureplan. Men det är kanske en naiv tanke. Restaurangerna drabbas hårt nu och måste hitta nya vägar. Uteservering, hämtmat och catering.
Varför är det så många polisbilar där?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det vet man nog inte säkert ännu, men 18 - 50 % (Två olika studier) som blir smittade får inga symptom alls. Man kan dock smitta då men man smittar mycket mindre om man inte får symptom.

Ja, en del får knappt några symptom, men bär ändå på smittan.

Det kan nog låta rimligast att det är så att alla blir smittade då jag vet en del husdjur som bär på olika smittor men som inte blir sjuka av det. Det borde vara samma med människor.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Jag tillhör riskgruppen för att drabbas för och av den här smittan.

Med det sagt, måste jag ändå efter att ha läst här i tråden, påstå att världen kommer att bli bättre efteråt.

Tråden befolkas med så många odödliga idioter som förmodligen snart kommer att kippa efter andan pga sjukdom och övermod, så det är att betrakta som en utrensning. Många av oss äldre med underliggande sjukdomar kommer att dö, men oanade mängder med aningslösa dårar som tror dem är odödliga kommer också att stryka med. På något sätt en gudomlig rättvisa.

Jag hoppas världen blir lite bättre på andra sidan den här smittan, utan kostsamma äldre och sjuka och utan alla idioter och fullständigt aningslösa som befolkar den här tråden.

Det här kan resultera i den bästa av Världar, efteråt, när allt är över.
Citera
2020-03-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En liten kommentar om Sydkorea. Landet framhålls ju som det land somhar lyckats "tygla" smittan. Är ledsen om jag förstör er lördagskväll, men detta gäller bara antalet bekräftade/testade fall. Kanskle har landet nu ont om testkit eller lagt om strategin.

Jag tjatar om att det är dödstalen som visar den verkliga situationen. Och här tickar Sydkorea på stadigt, utan tecken på att avmattas.

Dödstalen i Sydkorea är linjära. https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-korea/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tagna ur luften? 6557 nya smittade idag, 5986 igår, 5322 i förrgår, 4000 nånting dagen innan. Detta medger att ökningstakten har gått från 1000+ till 664 till 571. Det är en avstanning.

6557-5986=571
5986-5322=664
Källan är? Du svarar ju inte på frågan. Jag kan skriva vilka subtraktion som helst, 2-1= 1. Bevisar ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Du vet väl att det inte är endast gamla personer som blir drabbade av detta? Det finns unga sjuka personer också, om du inte visste det.
Det dör unga varje dag i Sverige. Who cares? Det är en del av livet. Allt för med sig en risk.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Undra om regeringen blev chockade idag. Öppnar upp uteserveringarna, toppenväder, sjukt många går ut och festar på kvällen = chans till stor spridning. Hoppas något drastiskt händer kommande dagarna.

Säkert inte, har ju sett likadant ut hela tiden tycker jag. Lite mindre folk när vädret är kass, ingen skillnad eller fler när vädret är fint. Inte många alls som fattar allvaret. Och sprider som galningar. Men jo, på måndag eller tisdag kommer det sänkas, rejält, det hördes på Carlsson igår. Fattar bara inte va de väntar på, de har ju redan sett att många inte sköter sig. Varför ge dem en helg till att sprida smitta liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in