Citat:
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:
A för längre sikt +6 månader
B swingtrade
Kort och gott är frågan;
När ni köper vad och med vilken horisont?
Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
A för längre sikt +6 månader
B swingtrade
Kort och gott är frågan;
När ni köper vad och med vilken horisont?
Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
Börsen handlar om att ta risker. Det är givetvis en gigantisk risk att gå in på börsen oavsett Corona eller inte! Med Corona som ytterligare ett GIGANTISKT hinder för att lyckas på börsen skulle ja personligen säga det att man inte investera 1 krona om man bara har 1 krona på banken. Spara i sådant fall är min rekommendation.
Har ni 2 kronor eller mera så är min rekommendation att investera vid varje dipp vid varje 50 till 100 tal vad det gäller OMX. Exempel: Vid 500 så fyller man på. Vid 450 fyller man på. Vid 400 o s v. Just nu i skrivandes stund står den på 505. OMX låg 2007 innan 2008 kraschen på 400. 2008 vid kraschen var den nere för räkning och låg på ca: 200.
PERSONLIGEN anser ja att Corona krisen är mycket värre än en normal krasch!
2020 "Toppade" börsen vid ca: OMX 730-740 nivån. Hur långt kan den falla p.g.a Corona viruset? Då samhället ska betala löner utan att producera någon tjänst eller vara? Snillen spekulerar.... MEN min VILDA gissning är att NEDSIDAN på det hela är kring 100 lappen och UPPSIDAN är kring 750-800. REALISTISKT ner? Kanske bör OMX ligga kring 300 efter Juni månad. Säg 7/4? Även många skulle kanske säga 400 nivån som ett mer realistiskt scenario vid 7/4....?
Svaret på din fråga kommer att vara väldigt flyktigt oavsett vem som svarar. Seriöst eller inte. Även om ja har mina aningar kring börsen resten av året..
Vänligen
/Jack