2020-03-21, 22:52
Medlem
Jag vet ingenting om några namn, men så mycket kan jag säga som att Bellevuegården är ett invandrardominerat område, mer än de flesta andra områden i västra Malmö.

Jag vet ingenting om Finlandsgatan, men jag vet att Eriksfältsgatan gränsar till ett "särskilt utsatt område" i Malmö, Nydala/Hermodsdal/Lindängen.
Citera
2020-03-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag vet ingenting om några namn, men så mycket kan jag säga som att Bellevuegården är ett invandrardominerat område, mer än de flesta andra områden i västra Malmö.

Jag vet ingenting om Finlandsgatan, men jag vet att Eriksfältsgatan gränsar till ett "särskilt utsatt område" i Malmö, Nydala/Hermodsdal/Lindängen.

Nja bir en hel del invandrare ja men dominerat är det inte. Och inte mycket mer än andra i västra Malmö. Finns betydligt mer invandrartäta områden i de delarna.
Kroksbäck, Holma mm. Men visst bor det en hel del invandrare här o blivit mer o mer senaste åren. Men bir fortfarande massa svenskar kvar.
Citera
2020-03-21, 23:39
Medlem
EggBoxJuans avatar
Sydsvenskan skriver att bägge offren fått stickskador.
Skulle sätta pengar på en gärningsman från en hederskultur.
Citera
2020-03-22, 01:35
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan

Så någon riktigt sjuk jävel har huggit ett barn och dennes morsa? Helt jävla sjukt

Något nytt om skadeläget?

edit: Artikeln är borta från Expressen. Coronaviruset dominerar nyheterna men kriminaliteten fortgår som vanligt
Senast redigerad av Orten19 2020-03-22 kl. 01:43.
Citera
2020-03-22, 01:52
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icew61
Delsjögatan 4
4 ensamstående kvinnor runt 40-års åldern i den kåken. Dock ingen med ett efternamn som finns i området där GM greps. Han lär väl bli häktad och namnet dyker upp den vägen.
Citera
2020-03-22, 09:09
Medlem
Kanske ändå ämnestexten till...

21/3 2020 Kvinna och 2-årigt barn skadade i våldsbrott på Bellevuegården i Malmö
Citera
2020-03-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
I en tidigare variant av sydsvenskans nätartikel nämndes att det var hedersrelaterat.
Citera
2020-03-22, 12:58
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
I en tidigare variant av sydsvenskans nätartikel nämndes att det var hedersrelaterat.

”Hedersrelaterat”.. ingen frisk normal begåvad människa hugger ner mor och barn på öppen gata. Men den häktade lär väl vara snabbt ute på gatan igen efter kanelbulle förhör enligt den svenska modellen.
Citera
2020-03-22, 13:43
Medlem
Hur sjuk är man om man kan knivskada en tvååring?
Citera
2020-03-22, 16:26
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Enl. Uppgift skall BO vara L*n* Sv*b*
a, e
Ser ingen koppling till Finlandsgatan.
Citera
2020-03-22, 17:25
Medlem
En man har anhållits för lördagens mordförsök på en kvinna och en ettårig flicka på Bellevuegården. Kvinnan hade tidigare anmält mannen för grov kvinnofridskränkning. Åklagaren valde att avskriva misstankarna. Under söndagen anhölls mannen för dubbelt mordförsök.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-2...n-var-tidigare
Citera
2020-03-22, 18:58
Medlem
Är den misstänkte gärningsmannen 32 år?

Har BO varit gift och haft ett efternamn som börjar på R och slutar med vic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in