Citat:
Ursprungligen postat av
Frugan87
Igår, ungarna hade gått och lagt sig, den stora satt framför datan i vanlig ordning. Jag satt där i vardagsrummet med ett glas rött och tända ljus. Råkar se att Marcus Oscarsson har delat ett filmklipp och beklagar det som hände i Italien gällande dödsfall.
Jag har följt tråden sedan start. Lusläst allt och knarkar nyheter. Det känns så overkligt allt som sker.
Men där och då, med mitt rödtjut i handen till Oscarssons filmklipp, så brast det helt. Jag bölade fan som ett litet barn. Vad i helvete är det som händer i vår värld?! Vi är med om en spanska sjukan 2 och miljoner människor kommer att offras.
Sverige gör inte ett skit. Tegnell sa för flera dagar sedan att Italien har nått sin topp och har börjat dala. Den mytomanen skulle jag vilja ha äran att strypa. Idiotjävel deluxe.
Vi har öppna skolor och 499 Pers får samlas. Alla struttar runt så glatt till sina jobb och handlar obehindrat.
Vi är snart där. Vi är snart Italien. Pga Tegnell.
Jag har tagit mitt ansvar och haft mina barn hemma i 2 veckor nu.
Men vart är ansvaret från högre instanser?
Det här är åt helvete!!
All heder åt dig! Stort tack!
Jag undrar även hur faan det är möjligt att ett I-land som Sverige inte har tillräckligt med skyddsutrustning och IVA-platser! Om nu de flesta dödsfall är äldre.människor men det samtidigt vårdats lika många yngre än 65 år, - vad betyder det? Att man kopplat bort de äldre för att kunna ge vård till de yngre? Kanske för att de äldre ändå inte hade så stor chans att tillfriskna? Fattar våra lattedrickande uttråkade 70 plussar detta? Är det därför FHM lite klumpigt försökt mörka detta?
Hoppas våra unga får leva! Men de behöver även äldre i sitt liv!