2020-03-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Ingen data från diktaturer är tillförlitlig. Skitländer som Ryssland och Kina är totalt korrupta.
Å Sverige är nog värst av alla som ljuger för sin egen befolkning!
Citera
Medlem
Citat:
Ingen data från diktaturer är tillförlitlig. Skitländer som Ryssland och Kina är totalt korrupta.

Detta bör vi alla vara överens om.

Att virusutbrottet startade just i Kina var otrevligt, ovanpå allt annat.

En instabil, korrupt diktatur.

Där talar inte en jävel ur skägget.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag har gett upp om att försöka övertala folk att inte vistas ute, främst mina familjemedlemmar.
Det verkar som att de inte inser vilka konsekvenser som kan uppstå, mina ord och varningar väger inte lika mycket som regeringens uttalande. Det krävs nästan social bevisning aka folk måste dö runt omkring en för att de ska ens börja förstå hur illa det kan gå till.

Dessutom har viruset kommit allt närmare där jag bor, bokstavligt talat 20m ifrån mig. Vittna för någon dag sedan hur infektionsklinikens bil plocka upp en äldre kvinna för misstänkt corona fall.

Anders tegnells tidigare agerande och personer som agnes wold, kommer vara ansvariga inför mångas död.

https://twitter.com/AgnesWold/status/1241408957534650373

hur pantad kan man vara, helt seriös. Hoppas hon får corona +

Inser de inte att ifall någon förlorar en stor del av sin familj, så kommer de bli jagade tills de avlider.

slutligen undrar jag om någon kan bevisa den här kärleksbomben som anders tegnell fått/får, det handlar säkert om olika instanser som falsk hejar på honom.

Jag har inte twitter, men det skulle vara intressant om någon gick in och skrev 800 döda bara idag i Italien. De gjorde precis som vi, frågor på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
793 döda i Italien på en dag, isolering verkar ju inte hjälpa så hur ska man göra där?

Italien har nu mer döda än Kina, betyder det att Kina har ljugit fortsätter att ljuga och mörka?

Hu Huh 793 på en dag. Det är ju domedagen. Ja jag tror isolering ändå är bästa sätt. Svårt å komma på nåt bättre.

Kina kan nog definitivt mörka. Även om jag tror att dom skulle bli avslöjade av sociala medier om dom ljuger för mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Smittvägarna på båten är väl knappast klarlagda?

Jo de är klarladga för Osterholm och andra. Men du får gärna teoretisera en alternativ smittkälla.
Citera
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Italien är ett specialfall. Alla övriga länder lär greja detta betydligt bättre.
Spanien har 285 döda i dag och det är ungefär vad Italien hade för en vecka sedan. Spaniens kurva pekar spikrakt uppåt.

Tyvärr blir nog inte Italien ett unikt fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltburk
Strategin har hela tiden varit att bromsa in spridningstakten genom stegvisa åtgärder som man kan förvänta sig att folk faktiskt följer. Inte att utrota smittan genom att spraya offentliga platser med desinfektionsmedel eller annat menlöst.

Att en viss andel av befolkningen blir smittade och därigenom immuna är oundvikligt. Det är osannolikt att immunitet inte uppnås efter en infektion. Eftersom en förutsättning för att bli frisk är att kroppen producerar antikroppar.

Staten agerade senfärdigt och brast i information i det inledande skedet. Sedan de faktiskt började agera har besluten dock varit välavvägda och ändamålsenliga.

Allt utom full nedstängning är i nuläget dåliga beslut. Utvecklingen i Italien är helt katastrofal. Hela Europa och USA är nu på samma väg bara några veckor efter. I Italien hade det gått för långt innan man vidtog åtgärder. Nu är det rena massakern. Våra makthavare måste agera snabbt och kraftfullt. Nu är det total nedstängning av alla onödiga verksamheter som gäller. Alla folksamlingar måste förbjudas, alla kollektivtrafik stängas ner och folk skall uppmanas stanna inne utom om de har samhällsviktiga jobb eller skall handla mat. Är man ute skall man använda skydd.
Citera
2020-03-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det kallas för honeycomb lung. De med SARS kunde få det och nu de med Corona.
Lungorna blir helt enkelt skadade för livet.

Sluta sprid fake news. Det finns ingen tillförlitlig forskning som kan säga ett skit om detta. Finns inget som pekar på bland de som friskförklarats i Europa att de har långsiktigt bestående men din sensationalistiska fjant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Och alla som blir våldtagna då?

Är det lugnt för dig då om jag knullar din mamma, din syrra, din dotter? Det finns ju alltid något värre som händer?
Jävla idiotiskt sätt att resonera på.
Ditt behov av att sexualisera ett virus gör mig lite- betänksam...
Tänker på dig också!
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Självklart har Kina ljugit. Folk skulle lyssnat på de läkare och sköterskor som desperat, i läckta klipp, försökte meddela världen om hur man inte ens räknade de döda utan bara skeppade iväg dem till krematorierna.

Jag lyssnade iallafall.
För övrigt så verkar det som att det inte är bara de döda som får åka till krematorierna numer...
Citera
Avslutad
Citat:
Helvete, nu kommer domedagen!

Hela TRE (3) DÖDSFALL I STORBRITTANIEN idag!!!

Där kom siffrorna in ja. 56 nya döda, inte 3.

Hur känns det att återigen ha fel? Är väl ditt signum vid det här laget.
Citera
Medlem
Det här börjar att bli så fruktansvärt överdrivet. En liten säsongsinfluensa som vem som helst kan drabbas av. Det dör 3 gånger så många människor i Italien på en dag pga hjärtinfarkter än från komplikationer av viruset. Ska vi sätta varenda land i karantän pga faran för hjärtinfarkter? Ni är alla blåsta jävlar som oroar er för detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in