2020-03-21, 11:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Hur vet du Polstjärnans höjd?
Det är irrelevant. Det är vinkeln till polstjärnan över horisonten, i förhållande till avståndet till nordpolen som är intressant.
Om jorden är platt så visar vinklarna att polstjärnan befinner sig på olika höjd, beroende på hur långt norr/söderut betraktaren är.
Citera
2020-03-21, 11:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur vet du att satelliter och Polstjärnan är jämförbara?

Hur vet du att Polstjärnan är ett fysiskt objekt som en satellit?
Hur vet du att det existerar icke-fysiska objekt?
Har du något exempel på något annat icke-fysiskt objekt, som alstrar eller reflekterar ljus?
Citera
2020-03-21, 11:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej, jag menar att du med ditt exempel enbart bevisar hur du har konstruerat ett ad-hoc argument.
Och du förtydligar det genom att oavbrutet upprepa frågan om ditt exempel bevisar att Globen inte är platt.
Det är du som konstruerar ad-hoc-argument genom att introducera hiitepå som "icke fysyska object".
Polstjärnans vinkel över horisonten är oförklarligt fenomen i den platta modellen.
Citera
2020-03-21, 11:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Förklara varför detta ljus på himlen inte kan vara synligt lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad??
Därför att det inte finns objekt som kan vara på olika höjd samtidigt.
Citera
2020-03-21, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Jag vet att det sagts förut, men det är ju ett självmål utan like att först kasta in argumentet att polstjärnan inte är ett fysiskt objekt.

Citat:
Använder du konsensusargument!

Det vi ser av Polstjärnan är inte ett fysiskt objekt. Det har jag ju sagt till dig massor av gånger.

Tänker du inte lämna tråden nu när jag gjort den tråkig?

... bara för att i inlägget efter anklaga motdebattören för ad hoc-argument.

Citat:
Nej, jag menar att du med ditt exempel enbart bevisar hur du har konstruerat ett ad-hoc argument.
Och du förtydligar det genom att oavbrutet upprepa frågan om ditt exempel bevisar att Globen inte är platt.

Du är så fixerad vid sin föreställning att det inte finns en fantasi som är för bisarr att kastas in som argument. Du har bestämt dig för att jorden är platt. Det har nu lett till att du låtsas att du inte kan begripa det enklaste av trigonometriska exempel, samt utan att ha gjort om polstjärnan till icke-fysiskt objekt, bara för att det ska funka i din fixering.

I takt med att du märker hur detta glider ifrån dig har du dessutom maximerat din arrogans, och undrar om inte var och varannan ska lämna tråden. Visst vore det skönt om dina motståndare slutade skriva. Vad enkelt det skulle bli om det bara var du Boldogg, studenten och GizmoBoy som satt i tråden och runkade ikapp till Youtubeklipp?
Citera
2020-03-21, 15:45
Medlem
Citat:
stödja din religiösa uppfattning om att jorden är en boll. Du har inte ett giltigt argument.

Vilken religion syftar du på?
De heliga skrifterna pratar om en rund jord, Jesaja 40:22 Han tronar ovan jordens rund,
de som bor på den är som myror
.
Bibeln (som jag vet att du gillar) beskriver dessutom skapelsen på samma sätt som Big Bang...med samma ordning!
Men låt oss höra DITT ARGUMENT för platt jord!
Hittills har du inte kommit med något.

Citat:
Det vi ser av Polstjärnan är inte ett fysiskt objekt. Det har jag ju sagt till dig massor av gånger.

Kan du visa de vetenskapliga experimenten du har gjort, visa oss matten, till detta?

Citat:
Jag förklarar det med att Polstjärnans höjd är obestämbar.

På vilket sätt har du kommit fram till att Polstjärnans höjd är obestämbar?
Killgissar och trollar du bara som vanligt nu?
Kan du förklara varför solen, månen är runda?
Planeter som du själv se med dina egna ögon via teleskop ser ut o vara runda?!
Är det en illusion?
Alla andra himlakroppar är runda men den du bor på, är platt, varför. Vad har du för bevis för detta?
Du har INGET som stödjer din teori...

Återgå till ditt riktiga liv ditt troll!
Det är ingen som tar dig seriöst här, alla vet att du trollar och spelar ofantligt korkad!
Senast redigerad av Jugosloven 2020-03-21 kl. 15:49.
Citera
2020-03-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag har inte tillverkat något argument. Du har fått beskrivet ett enkelt experiment och jag har bett dig förklara observationerna som kan göras.
Du klarar alltså inte av att svara på de enklaste av frågor eller så tror du att Globen är platt också.
Inte konstigt att du gått på bluffen att jorden är platt...

Du använder en glob som exempel för att stödja din tes om att jorden skulle vara just en glob, att du inte kan se det uppenbara i det beror troligtvis på att du är religiös fanatiker. Eftersom ditt argument är ogiltigt har jag ingen anledning att svara på dina frågor.

Om du tror att jag trollar, varför inte lämna tråden? Det är du och andra globalister som håller tråden vid liv, inser du inte det? Du går ju plattjordens ärenden.
Citera
2020-03-21, 17:10
Medlem
Citat:
Du använder en glob som exempel för att stödja din tes om att jorden skulle vara just en glob, att du inte kan se det uppenbara i det beror troligtvis på att du är religiös fanatiker. Eftersom ditt argument är ogiltigt har jag ingen anledning att svara på dina frågor.

Om du tror att jag trollar, varför inte lämna tråden? Det är du och andra globalister som håller tråden vid liv, inser du inte det? Du går ju plattjordens ärenden.
Om du känner dig obekväm i att diskutera något som är globformat så kan vi utgå från Cheopspyramiden som exempel istället:

1. Hög lodrät stolpe på en känd platt och horisontell yta. Ett snöre dras från toppen av stolpen i vinkeln X° (vinkeln mellan stolpe och snöre) och sträcks mot marken. Snörets längd mäts till Y m och avståndet längs marken mellan snöret och stolpens bas mäts till Z m
2. Samma lodräta stolpe ställs på toppen av Cheopspyramiden. Ett snöre dras från toppen av stolpen i samma vinkel (X° mellan stolpe och snöre) och sträcks mot pyramidens sida.
Om snörets längd mäts till något annat än Y m och avståndet längs Cheopspyramidens yta mellan snöret och stolpens bas mäts till något annat än Z m har man ett otvetydigt bevis på att Cheopspyramiden yta inte är horisontell.

Jag är övertygad om att du förstår att detta bevisar att Cheopsyramiden inte är platt och horisontell, men du vågar inte stå för det.

Citera
2020-03-21, 18:12
Medlem
Citat:

.

Har du haft tid att söka medan du satt i utvisningsbåset? Alltså den enkla frågan du duckade om och om igen:

Varför finns det inga bilder på den platta jordens kant? Du sa ju själv att diametern inte är oändlig = det måste finnas en kant.
Citera
2020-03-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag vet att det sagts förut, men det är ju ett självmål utan like att först kasta in argumentet att polstjärnan inte är ett fysiskt objekt.

... bara för att i inlägget efter anklaga motdebattören för ad hoc-argument.

Du är så fixerad vid sin föreställning att det inte finns en fantasi som är för bisarr att kastas in som argument. Du har bestämt dig för att jorden är platt. Det har nu lett till att du låtsas att du inte kan begripa det enklaste av trigonometriska exempel, samt utan att ha gjort om polstjärnan till icke-fysiskt objekt, bara för att det ska funka i din fixering.

I takt med att du märker hur detta glider ifrån dig har du dessutom maximerat din arrogans, och undrar om inte var och varannan ska lämna tråden. Visst vore det skönt om dina motståndare slutade skriva. Vad enkelt det skulle bli om det bara var du Boldogg, studenten och GizmoBoy som satt i tråden och runkade ikapp till Youtubeklipp?
Om mina motståndare, du tex, slutade skriva tynar tråden bort. Det är du som gör tråden. Det är du som är flat earth! Din och andra globalisters religiösa besatthet att stänga ned foliehattar som mig bekräftar att något är fel med uppfattningen om jordens form. Tack för ditt arbete med att uppmärksamma lögnen om jordens form.

Det trigonometriska exempel du menar är såklart ad-hoc exemplet med Globen, ett exempel där en person ska bevisa att jorden är en glob och beviset är att mäta en platt yta och klistra på resultaten på böjd yta. Det är felaktigt och konstruerat argument för ett på förhand bestämt resultat, ad-hoc.

Angående Polstjärnan så finns det ingen fastställd höjd och därmed kan man konstatera att ingen fastställd höjd finns. Min spekulation är den att det vi ser från jorden inte är ett fysiskt objekt, vad det är har jag dock ingen aning om.
Citera
2020-03-21, 18:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om mina motståndare, du tex, slutade skriva tynar tråden bort. Det är du som gör tråden. Det är du som är flat earth! Din och andra globalisters religiösa besatthet att stänga ned foliehattar som mig bekräftar att något är fel med uppfattningen om jordens form. Tack för ditt arbete med att uppmärksamma lögnen om jordens form.

Det trigonometriska exempel du menar är såklart ad-hoc exemplet med Globen, ett exempel där en person ska bevisa att jorden är en glob och beviset är att mäta en platt yta och klistra på resultaten på böjd yta. Det är felaktigt och konstruerat argument för ett på förhand bestämt resultat, ad-hoc.

Angående Polstjärnan så finns det ingen fastställd höjd och därmed kan man konstatera att ingen fastställd höjd finns. Min spekulation är den att det vi ser från jorden inte är ett fysiskt objekt, vad det är har jag dock ingen aning om.

Vad säga om ad hoc-greppet att helt från det blå göra polstjärnan till ett icke fysiskt objekt?Nödlösningarnas nödlösning.

Jag som är flat earth? In your dreams honey. Det är din desperation som gör att du försöker vända på begreppen.

"Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka"

Det är du som tror att jorden är platt, det är du som tror att rymden inte existerar, det är du som tror på odjurets tecken, det är du som lever i en social öken.

Det är endast du som hela tiden återkommer till polstjärnans höjd. Släpp det.
Senast redigerad av Clay Allison 2020-03-21 kl. 18:26.
Citera
2020-03-21, 18:30
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

Man måste faktiskt använda en glob för att visa att globmodellen är den korrekta. Vi använder en platt jord ibland för att visa att det inte fungerar.

Nu vägrar du använda en modell över huvud taget. Du bara pladdrar som vilken TV-pastor som helst. Som tur är dyker plattjordsrörelsen som en rysk ubåt med hål i botten. Den är på kraftig nedgång och drivs just nu bara av ett fåtal som ser sin chans att tjäna pengar på det. Det dyker upp nya personer som vet att vi har en glob men de ser pengarna och mjölkar alla fåren på så mycket de kan och försvinner sedan. Andra erkänner att de blivit lurade av predikanterna och återgår till vetenskapen.

Men du är inte i toppen, du tjänar inget på det. Du är bara ett får som tror på predikanterna och ser inte hur de berikar sig på din bekostnad. Inte ens Mark Sargent tror på sig själv. Han vet han är en Jim Jones, hans jobb är att mjölka fåren på pengar men han döljer det dåligt. Kroppsspråket avslöjar honom extremt tydligt. Du är bara ett får och Sargent skrattar åt dig hela vägen till banken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in