2020-03-19, 23:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Galna ko-sjukan var före sin tid. Hade kreaturen på den tiden fattat det geniala i att göra ko-videos (som 2019) hade det blivit en viral succé.

Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Mona drabbades väl av Toblerona?

Du vinner tråden! Intressant med perspektiv på hur samhället går bananas över olika händelser.
Citera
2020-03-20, 02:17
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heyback
Varför köper alla toapapper just nu?
När en nyser skiter hundra på sig.
Jag kan helt avfärda myten att detta skulle påverka konsumtionen av dasspapper.

En avhandling av Dr Scheisewurst vid universitetet i Auschwitz visar att den genomsnittliga nysningen hörs av 5,7 personer, inte hundra. Om man ändå simulerar scenariot att hundra personer skulle höra nysningen och skita ner sig, så krystar dessa människor ur sig samman mängd skit som dom ändå hade tryckt ur sig de närmaste 24 timmarna.
Dessa rön torde ge vid handen att förbrukningen av dasspapper förblir oförändrad, men icke. Samma avhandling visar att nerskitna människor tenderar att välja dusch framför dasspapper som saneringsmetod. Således minskar i själva verket dasspapperkonsumptionen vid offentligt nysande i coronatider.
Senast redigerad av HobbyHitler 2020-03-20 kl. 02:20.
Citera
2020-03-20, 12:01
Medlem
Fris avatar
Jag tycker det är bra att moderatorer i forum om politik o medicin har satt corona-trådarna i karantän nu. Låt oss inte sprida trådskaparsmittan allt för mycket här. Handhygien på tangentbordet!
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Kinas kommunist-diktator ogillar att USA använder namnet 'Kina-viruset.'

Frågan blir: Vad ska man då kalla viruset?

Jag föreslår:

Communist 19-viruset!

Visar att viruset uppstod i ett kommunistland, men specificerar inte vilket (så att Kinas diktator inte tar det personligt).
Det är hela problemet med ditt förslag! Det gäller att psyka en individ.
Trump is the master of the glåpword. Vann pris för bäste mobbaren i skolan.
Bettawayyourmonies.com har några alternativ och jag alla lagt alla mina ännu inte helt värdelösa svenska coronor (valutakod SICK) på:
Winnie-the-Pooh Virus
För Trump gillar att allitterera sina glåpwords. (Och för er som inte vet så har kejsaren förbjudit alla avbildningar och allt nämnande av Nalle Puh i Kina, för han tycker att de liknar varandra för mycket.)

Så här nyser man i Kina:
Aaaa-Xi

Kejsaren blev förkyld för att han inte hade några kläder på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Heyback
Varför köper alla toapapper just nu?
När en nyser skiter hundra på sig.
Vad händer om alla kineser nyser samtidigt?
Alla svenskar blir skitnödiga!
Citera
2020-03-21, 08:26
Medlem
Fris avatar
Nu när all sport är förbjuden (otroligt att staten kunde genomföra det utan protester!) så får vi lansera alternativ till sport.

Inspirerat av diskus (hur gör de egentligen det?) så föreslår jag kast med litet virus. Nysning är diskvalificerat.
Citera
2020-03-21, 10:23
Medlem
https://www.expressen.se/tv/noje/nojetv/edward-blom-visar-sa-torkar-du-dig-utan-toapapper/

Edward Blom är verkligen fantastisk. Vi återgår till tidningspapper som vi skrynklar och ruggar.

Avloppsjouren lär få mycket att göra.

Min kollega köpte hushållspapper när toapappret var slut.

Världen är komik i sig själv, man behöver inte komma på egna skämt..
Citera
2020-03-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nu när all sport är förbjuden (otroligt att staten kunde genomföra det utan protester!) så får vi lansera alternativ till sport.

Inspirerat av diskus (hur gör de egentligen det?) så föreslår jag kast med litet virus. Nysning är diskvalificerat.

Det behövs ingen sport längre. Nu kan man ha smittrisken som ursäkt för att inte hänga med frugan till IKEA.
Citera
2020-03-21, 13:46
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det behövs ingen sport längre. Nu kan man ha smittrisken som ursäkt för att inte hänga med frugan till IKEA.
Jaaa! där är hela orsaken till paniken.
"- Vi måste stanna hemma i sängen nu, älskling, för nån i TV:n sade det. Så klä av dig, långsamt, och mummamm hela veckan lång."

Jag tror det föds fler barn till följd av denna karantän, än det avlider stackars sjuklingar och åldringar. Om ett år kan vi verifiera det i offentlig statistik.

Det är precis så här vi män använder vår välorgniserde maktköns nånting-struktur. ordning. I kampen mot Kamprad. Det är lördag men man har äntligen en ursäkt som biter: Bacillusker, eller virulusker då'rä. Och du behöver inte klä av dig SÅ långsamt älskling, jag kan hjälpa dig med resten av trasorna. Åtminstone de som behövs tas av.
Senast redigerad av Fri 2020-03-21 kl. 14:14.
Citera
2020-03-21, 18:19
Medlem
Bara-Robins avatar
Iran uppmanar kvinnor att täcka över ansiktet, inte skaka hand med någon och stanna hemma.
Citera
2020-03-21, 20:04
Medlem
Fris avatar
Det här med att jobba hemifrån har ökat försäljningen på Systembolaget rejält (enligt en butikschef). Och själva konceptet är lite nytt för somliga.
"- Josefin, är det du som är här i min data? I hårddiskskärmen?
- Ja, jag sitter här hemma i garderoben och jag klickade på nåt.
- Men, hur kan du vara i min dator och i din garderob samtidigt!? Är du två? Då kan du väl jobba dubbelt!
- Inte lagligt. Men vi kan prata mer om det offline. Kött mot kött som du brukar säga.
- Min data säger till mig att jag kan ha fått virus. Jag trycker på taket som de sade på flygplanet, men det faller inte ned någon syrgasmask. Vad gör jag nu? Kan jag stämma Norwegian?
- Jag har bytt jobb."

Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Iran uppmanar kvinnor att täcka över ansiktet, inte skaka hand med någon och stanna hemma.
Det tror jag aldrig att de kommer att acceptera. Svenska regeringen på statsbesök bröt åtminstone ett av de tre kraven (och borde ha stannat hemma).
Citera
2020-03-21, 22:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Tror ni de bästa coronaskämten här i tråden har chansen att bli virala?
Citera
2020-03-22, 16:23
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Jag säger som Per Andersson...

-Förut dölje jag mina fisar genom att hosta
-Nu döljer jag min hosta med att fisa
Citera
2020-03-22, 17:11
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
https://www.expressen.se/tv/noje/nojetv/edward-blom-visar-sa-torkar-du-dig-utan-toapapper/

Edward Blom är verkligen fantastisk. Vi återgår till tidningspapper som vi skrynklar och ruggar.

Avloppsjouren lär få mycket att göra.

Min kollega köpte hushållspapper när toapappret var slut.

Världen är komik i sig själv, man behöver inte komma på egna skämt..

Nej det verkar farligt ! Det är ju "corona" i alla tidningssidor idag .
Senast redigerad av Erik Öst 2020-03-22 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in